AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #1 Skrevet 7. juli 2019 Hei jeg var så uheldig å overse en bil jeg hadde fra høyre i dag i et kryss så jeg bare kjørte ut og så smalt det. Det gikk heldigvis bra uten personskader men ble en del materielle skader på begge biler. Personen jeg kolliderte i tok det heldigvis veldig bra og ble ikke sint eller noe slik men jeg har fått veldig dårlig samvittighet, han må jo skaffe lånebil og fått mye ekstraarbeid av det hele. Jeg har aldri vært med på å skrive skademelding og var veldig skjelven og nervøs så han jeg kolliderte i tok seg av nesten alt, også hjalp meg veldig da han har skrevet slik før. Jeg har egen billigbil uten kasko så jeg får jo ikke dekket noe på min bil men hvor stort økonomisk tap må jeg forberede meg på med tanke på bonustap og evnt andre ting? Jeg har Nemi ansvarsforsikring og er 19 år gammel. Jeg er fortsatt helt skjelven her jeg sitter og skriver og har enda ikke sagt fra til mine foreldre eller forsikringen, skal sende skademeldingen i morgen. Bør jeg ringe Nemi i morgen å si ifra om at de får skademelding eller holder det med at de mottar skademeldingen om noen dager? Håper noen kan gi meg noen svar, jeg er helt ødelagt av det som skjedde og er i delvis sjokk fremdeles. Gruer meg veldig til å ringe forsikringen hvis jeg må det, men de blir vel ikke så sure? Håper ikke det hvertfall 😞 Har heller ikke så mye penger så hva som kan skje tørr jeg ikke å tenke på en gang, jeg får aldri råd til noen ny bil og vet ikke hvordan jeg skal få betalt en dyr egenandel og dyrere forsikring, så håper jeg kan få ordnet min bil på en veldig billig måte Takker for alle svar Anonymkode: 2f776...6ee
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #2 Skrevet 7. juli 2019 Du ser i forsikringspapirene dine hva du har i egenandel. Så får du et bonustap, som du også finner ved å se i forsikringspapirene. Om du velger å reparere eller vrake din egen bil, er jo opp til deg. Anonymkode: 00374...5e2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #3 Skrevet 7. juli 2019 Du trenger ikke å ringe forsikringsselskapet; du vil bli kontaktet når skademeldingen er mottatt. De blir naturligvis ikke sure på deg, siden det er dette de lever av. Anonymkode: 00374...5e2 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #4 Skrevet 7. juli 2019 Hei Først og fremst så er det veldig bra at det gikk bra med deg og den andre sjåføren . Det er det det viktigste. En bil kan alltid erstattes. Verre med helsa. Pust ut og ta det med ro. Bra at den andre sjåføren var rolig og hjelpsom. Forsikringsselskapet blir ikke sure. De er der for vår del i sånne situasjoner. Om du føler for litt assistanse og ro i sjela så bare ring dem og ta en prat. Anonymkode: 7cb3f...6cf 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #5 Skrevet 7. juli 2019 Skademelding kan man fylle ut online. Som nevnt mister du bonus, og forsikringsselskapet ditt dekker skader på den andre bilen, uten egenandel. Tok dere bilder av bilene? Det kan være lurt. Anonymkode: ff255...ef9 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #6 Skrevet 7. juli 2019 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du ser i forsikringspapirene dine hva du har i egenandel. Så får du et bonustap, som du også finner ved å se i forsikringspapirene. Om du velger å reparere eller vrake din egen bil, er jo opp til deg. Anonymkode: 00374...5e2 Har ikke funnet forsikringspapirene nå, lette litt etter de i stad men finner de ikke, de må ha forsvunnet en plass etter jeg flyttet til studentbolig. Vet du hva bonustapet er på? Har lest at mange har 10% men usikker på om nemi har det? 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du trenger ikke å ringe forsikringsselskapet; du vil bli kontaktet når skademeldingen er mottatt. De blir naturligvis ikke sure på deg, siden det er dette de lever av. Anonymkode: 00374...5e2 Takk for svar, var det jeg håpet på, tørr rett og slett ikke å ringe de. Føler på at jeg er en dårlig kunde for de og at de vil bli kvitt meg 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei Først og fremst så er det veldig bra at det gikk bra med deg og den andre sjåføren . Det er det det viktigste. En bil kan alltid erstattes. Verre med helsa. Pust ut og ta det med ro. Bra at den andre sjåføren var rolig og hjelpsom. Forsikringsselskapet blir ikke sure. De er der for vår del i sånne situasjoner. Om du føler for litt assistanse og ro i sjela så bare ring dem og ta en prat. Anonymkode: 7cb3f...6cf Takk for støttende svar. Ja det viktigste var at det gikk bra for oss personer Jeg står over å si ifra til de om jeg ikke må 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skademelding kan man fylle ut online. Som nevnt mister du bonus, og forsikringsselskapet ditt dekker skader på den andre bilen, uten egenandel. Tok dere bilder av bilene? Det kan være lurt. Anonymkode: ff255...ef9 Vi fylte ut på papir og sender i posten i morgen. Vet du hvor mye bonus jeg mister, er det 10% eller mer? Må jeg ikke betale en egenandel av det nemi betaler for den andre bilen? Ja han jeg kolliderte i tok noen bilder før vi flyttet bilene bort fra veien og inn i en busslomme Anonymkode: 2f776...6ee
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #7 Skrevet 8. juli 2019 Google er din venn. https://www.nemiforsikring.no/medius/helpContent_yourBonus.jspx 30% mister du. Anonymkode: 9aa76...112
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #8 Skrevet 8. juli 2019 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei jeg var så uheldig å overse en bil jeg hadde fra høyre i dag i et kryss så jeg bare kjørte ut og så smalt det. Det gikk heldigvis bra uten personskader men ble en del materielle skader på begge biler. Personen jeg kolliderte i tok det heldigvis veldig bra og ble ikke sint eller noe slik men jeg har fått veldig dårlig samvittighet, han må jo skaffe lånebil og fått mye ekstraarbeid av det hele. Jeg har aldri vært med på å skrive skademelding og var veldig skjelven og nervøs så han jeg kolliderte i tok seg av nesten alt, også hjalp meg veldig da han har skrevet slik før. Jeg har egen billigbil uten kasko så jeg får jo ikke dekket noe på min bil men hvor stort økonomisk tap må jeg forberede meg på med tanke på bonustap og evnt andre ting? Jeg har Nemi ansvarsforsikring og er 19 år gammel. Jeg er fortsatt helt skjelven her jeg sitter og skriver og har enda ikke sagt fra til mine foreldre eller forsikringen, skal sende skademeldingen i morgen. Bør jeg ringe Nemi i morgen å si ifra om at de får skademelding eller holder det med at de mottar skademeldingen om noen dager? Håper noen kan gi meg noen svar, jeg er helt ødelagt av det som skjedde og er i delvis sjokk fremdeles. Gruer meg veldig til å ringe forsikringen hvis jeg må det, men de blir vel ikke så sure? Håper ikke det hvertfall 😞 Har heller ikke så mye penger så hva som kan skje tørr jeg ikke å tenke på en gang, jeg får aldri råd til noen ny bil og vet ikke hvordan jeg skal få betalt en dyr egenandel og dyrere forsikring, så håper jeg kan få ordnet min bil på en veldig billig måte Takker for alle svar Anonymkode: 2f776...6ee Ring forsikringsselskapet ditt og få råd av dem, de kan dette. Deretter går du til lege eller legevskt og får journalført at du har vært i kollisjon. Personskader kan komme senere, og uten journalføring er du nesten rettsløs. Lege skal du til i dag, til nød i morgen. Anonymkode: cd150...01c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå