AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #1 Skrevet 7. juli 2019 Hei! Vi bor i blokk og de over bråker noe helt SINNSYKT, de har to unger hvor en er barneskolealder og den minste er rundt 1-2 år. Det slippes ting i bakken(les:heletiden) og det høres ut som om det skal komme igjennom gulvet. Det trampes, det hoppes, det hyles og alt. Dette er selvfølgelig ikke noe som høy musikk osv som jeg vet ikke er lov. Men i mitt tilfelle er det «vanlig» hverdagslige ting bare at det er tatt til det ekstreme. Ungene legger seg rundt 19 og da er det selvsagt hyling osv, greit nok. En av ungene(som har rom over mitt) våknee igjen og styrer og kaster ting i bakken rundt 22 og det er gåen noen timer. Ungene er begge oppe igjen rundt 04:30-05, og det er helvette. Jeg følger DERES døgnrytme grunnet dette. Jeg har holdt ut SÅ lenge før jeg turte å si no, da jeg er ganske konfliktsky. Jeg sendte en veldig beklagende melding til de over om det var mulig å ikke kaste så mye i gulvet da jeg endelig hadde barnefri og hadde håpet å få sove ut litt. Jeg spurte også om det eventuelt kunne legges et teppe for å dempe fallet for det de pælmer i bakken. det eneste jeg fikk til svar var et krast svar fra hun over som antydet at dette var noe de brydde seg FINT lite om. Jeg ble helt sjokkert over at folk oppfører seg slik og ikke klarer å ta hensyn til andre. Jeg sendte klage til borettslaget da jeg hadde fått nok men alt som ble gjort da var å kalle inn til et møte med hele borettslaget, hvor de IKKE møtte. Jeg blir helt gal og aner ikke hva jeg skal gjøre. Blokka er rett ved barnehagen så jeg vil helst ikke flytte på meg heller og ikke råd til å kjøpe hus som selvfølgelig hadde vært det beste og fint. hjelp Anonymkode: c4c74...1db 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #2 Skrevet 7. juli 2019 Skjønner at dette er plagsomt. Det høres ut som det er ganske lytt i leiligheten deres, så hadde jeg vært dere ville jeg prøvd å funnet meg noe annet. Selv om det blir lengre unna barnehagen. Hva med å prøve å finne noe i nærheten av skolen barna dine etterhvert skal starte på? Det er lite annet du kan gjøre for å bedre situasjonen, når du har prøvd å si i fra uten hell. Det er ikke slik at familien over kan kastes ut pga. det du nevner. Anonymkode: 55ba5...4e6 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #4 Skrevet 7. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Skjønner at dette er plagsomt. Det høres ut som det er ganske lytt i leiligheten deres, så hadde jeg vært dere ville jeg prøvd å funnet meg noe annet. Selv om det blir lengre unna barnehagen. Hva med å prøve å finne noe i nærheten av skolen barna dine etterhvert skal starte på? Det er lite annet du kan gjøre for å bedre situasjonen, når du har prøvd å si i fra uten hell. Det er ikke slik at familien over kan kastes ut pga. det du nevner. Anonymkode: 55ba5...4e6 Nei jeg ønsker selvfølgelig heller ikke at de skal kastes ut, jeg bare ønsker at det skal bli tatt hensyn. Aldri i verden om jeg har tillatt datteren min å kaste ting i bakken kl 04:30 på morgenene med folk boende under meg... jeg har heller ikke mulighet å flytte akkurat nå pga økonomi, dette er det billigste vi finner.. Anonymkode: c4c74...1db 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #5 Skrevet 7. juli 2019 Du har min medfølelse. Mora virker som en kjip kjerring. Prøv å banke på døra og gi beskjed. Det er faktisk ikke greit, og noe hun faktisk kan gjøre noe med (som å ha teppe på gulvet, og få mer styr på ungene). Anonymkode: 7e13b...57e 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #6 Skrevet 7. juli 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei jeg ønsker selvfølgelig heller ikke at de skal kastes ut, jeg bare ønsker at det skal bli tatt hensyn. Aldri i verden om jeg har tillatt datteren min å kaste ting i bakken kl 04:30 på morgenene med folk boende under meg... jeg har heller ikke mulighet å flytte akkurat nå pga økonomi, dette er det billigste vi finner.. Anonymkode: c4c74...1db Tja, da blir det kanskje å gjøre det samme tilbake? Dunk i taket med en kost eller lignende når de bråker, så kanskje de skjerper seg? Dunk gjerne litt når det er stille hos de også, så de og får kjenne på irritasjonen. Ikke usannsynlig at det utarter seg til nabokrangel da, men det er kanskje bedre enn bråk? eventuelt kjøp deg ørepropper som du kan bruke om nettene, men siden du tydeligvis har små barn selv ville jeg ikke anbefalt det. Plutselig hører du ikke dem om der skulle være noe. Det er fortvilende når naboer ikke tar hensyn til hverandre, så jeg føler med deg. Anonymkode: 55ba5...4e6 7
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #7 Skrevet 7. juli 2019 Hva med å dunke opp i taket der du vet ungen har soverom til ulike tider om natten? Så får de kjenne litt på det selv Anonymkode: c8a4e...7cd 2
Whistler Skrevet 7. juli 2019 #8 Skrevet 7. juli 2019 Sende melding til naboen for å meddele misnøye? Hva med å gå opp trappa, ringe på døra og be om å få slå av en prat. Du får ikke bedre naboer enn det du er selv. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #9 Skrevet 7. juli 2019 Jeg tror dunking i taket bare vil forverre ting. Ungene vil sikkert synes det er morsomt og moren vil vel bare be deg om å dra til helvete. Det jeg ville gjort var å banke på hos de, være blid og imøtekommende og legge frem problemet på en ROLIG måte. Ikke hiss deg opp. Det er vel den eneste løsningen tror jeg Anonymkode: 90bd6...4e4 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #10 Skrevet 7. juli 2019 Du kan også ringe på hos de natt som dag konsekvent hver gang de bråker. Anonymkode: c8a4e...7cd 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #11 Skrevet 7. juli 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja, da blir det kanskje å gjøre det samme tilbake? Dunk i taket med en kost eller lignende når de bråker, så kanskje de skjerper seg? Dunk gjerne litt når det er stille hos de også, så de og får kjenne på irritasjonen. Ikke usannsynlig at det utarter seg til nabokrangel da, men det er kanskje bedre enn bråk? eventuelt kjøp deg ørepropper som du kan bruke om nettene, men siden du tydeligvis har små barn selv ville jeg ikke anbefalt det. Plutselig hører du ikke dem om der skulle være noe. Det er fortvilende når naboer ikke tar hensyn til hverandre, så jeg føler med deg. Anonymkode: 55ba5...4e6 Ja jeg er virkelig ikke ute etter å lage noe nabokrangel, men jeg skal innrømme det frister hver ENESTE dag å dunke med en kost opp i taket så de kam få kjenne på det selv. Jeg skulle ænske de kunne bodd her nede en dag og bare ordtått hvordan det er. datteren min får kkke sovet duppene sine heller for hun blir velt av de over. Hun våkner på natten/morgnenen når de er oppe for hun blir vekt. Så er ikke kun meg det er behov for ørepropper isåfall.. dessverre. Er veldig kjipt situasjon og jeg føler meg så hjelpesløs. De er ikke interessert i å gjøre noe forandringer. Ut i fra hvor krasse og egentlig frekke de er er jeg ikke interessert i å gå opp til de nei. Anonymkode: c4c74...1db
Whistler Skrevet 7. juli 2019 #12 Skrevet 7. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: ..................... Ut i fra hvor krasse og egentlig frekke de er er jeg ikke interessert i å gå opp til de nei. Anonymkode: c4c74...1db Så du har snakket med dem?
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #13 Skrevet 7. juli 2019 Fortsett med å klage til styret! Ta gjerne lydopptak på telefonen din som du kan la styret høre på, blir jo ikke like ille men bare å ha det som bevis! Anonymkode: d2a75...e58 2
Gjest Juks Skrevet 7. juli 2019 #14 Skrevet 7. juli 2019 Her ville jeg nok gjort mitt aller beste på å finne meg noe annet, pakke og flytte ut. Tviler på at du klarer å få skikk på familien over deg. Spesielt når det er barn involvert.
SoWhat? Skrevet 7. juli 2019 #15 Skrevet 7. juli 2019 12 minutter siden, Whistler skrev: Sende melding til naboen for å meddele misnøye? Hva med å gå opp trappa, ringe på døra og be om å få slå av en prat. Du får ikke bedre naboer enn det du er selv. Noe av det bedre jeg har lest om dette gjentagende problemet her inne. "Du får ikke bedre naboer enn du selv er" 👍 Når det sagt, jeg skjønner Ts, men SNAKK sammen. Vær litt hyggelig ansikt til ansikt. Bli litt "venner"! Så utrolig mye det løser! 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #16 Skrevet 7. juli 2019 Tror du ikke FORELDRENE synes det er like slitsomt.. Det hjelper ikke snakke med de voksene, når det er småbarn som ikke oppfører seg. Anonymkode: 3329d...188 1
Whistler Skrevet 7. juli 2019 #17 Skrevet 7. juli 2019 1 minutt siden, SoWhat? skrev: .......... men SNAKK sammen. Vær litt hyggelig ansikt til ansikt. Bli litt "venner"! Så utrolig mye det løser! Du treffer poenget mitt med en innertier.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #18 Skrevet 7. juli 2019 Jeg har nylig flyttet fra en lignende situasjon. Prøvde med både dunking i taket, tilsnakk og klager til styret. Ingenting hjalp. Tror ungene syntes dunkingen var moro. Når jeg ringte på for å snakke til, fikk jeg døren slengt i ansiktet. Og styret, de gjorde absolutt ingenting - "Dere må snakke sammen". Noen mennesker tar bare ikke hensyn. Så her er egentlig rådet å finne seg noe annet, og da helst toppetasjen Noe som faktisk prismessig kan være gunstig i en lavblokk uten trapper. Folk kvier seg for å kjøpe øverst, pga gåingen Anonymkode: 01e49...13c 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #20 Skrevet 7. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tror du ikke FORELDRENE synes det er like slitsomt.. Det hjelper ikke snakke med de voksene, når det er småbarn som ikke oppfører seg. Anonymkode: 3329d...188 Hæ ? Er barna ansvarlig for oppdragelsen ? Om foreldrene syns dette er slitsom, får de jammen meg se til å lære seg å oppdra barna sine. Anonymkode: 01e49...13c 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå