Gå til innhold

Kjærestetur til Vilnius. What to do?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboer tar oss en barnefri tur til Vilnius om 3 uker. Vi har 3 fulle dager der. Noen som har tips til hva vi kan se og gjøre? Steder som serverer god mat?

Anonymkode: 721a4...f2c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Besøk KGB-museet. Ikke spesielt romantisk, men veldig interessant og lærerikt. Spør etter audioguide der dere kjøper billetter. Da får dere sånn lydbånd som man hører på underveis. Kjelleren er mest spennende.

Frokost på Kempinski-hotellet. Lørdager og søndager har de champagnefrokost til kl 14. Det koster litt, men absolutt alt er inkludert, både fra buffet og fra a la carte-menyen. Sitt en stund, så trenger dere ikke lunsj den dagen.

Gå til Uzupis og titt rundt på all gatekunsten. 

Anonymkode: 5dd05...f66

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor reiser dere til et sted hvor dere ikke aner hva dere skal gjøre?

Jeg skjønner ikke sånt, jeg. 

Anonymkode: f61f4...b0e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dra på spa💗

Anonymkode: 66aae...3fc

Gjest padawan
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor reiser dere til et sted hvor dere ikke aner hva dere skal gjøre?

Jeg skjønner ikke sånt, jeg. 

Bare fordi de ber om tips har de nok en viss formening om hva de skal gjøre. Andre kan komme med nyttige tips som ikke står i reisebøker eller tilsvarende steder.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, padawan skrev:

Bare fordi de ber om tips har de nok en viss formening om hva de skal gjøre. Andre kan komme med nyttige tips som ikke står i reisebøker eller tilsvarende steder.

Javel, siden du sier det, så. Da hadde jeg endret overskriften min. 

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg og samboer tar oss en barnefri tur til Vilnius om 3 uker. Vi har 3 fulle dager der. Noen som har tips til hva vi kan se og gjøre? Steder som serverer god mat?

Anonymkode: 721a4...f2c

skybaren i 22. etg på radisson-hotellet er flott, fantastisk utsikt over hele byen, og god bar. Matservering også.

https://www.radissonblu.com/en/lietuvahotel-vilnius/bars

Anonymkode: 9ec96...569

AnonymBruker
Skrevet

Viktig med litt historie. Spaser rundt i det som var Vilnius svar på Warszawa ghetto, Vilna Ghetto. Fra her overlevde kun et par hundre av 40000 jøder under 2. verdenskrig. Den høyeste dødsrate blant jøder av de europeiske landene. 

Anonymkode: a44ab...402

Gjest padawan
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hvor mye tid du har tilbrakt i Litauen, men synes du har beskevet ting ganske nøyaktig :)

Til TS: ta en tur til Trakai-slottet! https://www.expedia.no/Trakai-Slottet-Vilnius.d6076592.Severdigheter

Anonymkode: 39f1d...9be

Takk. Var der ikke mer enn 3-4 dager og det er flere ting jeg gjerne skulle sett men som jeg ikke fikk tid til. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...