Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg reiser til Maldivene neste uke og ønsker ikke å få forbrenninger på kroppen. Jeg har lys og sensibel hud. 

Hva slags solkrem anbefaler dere?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på reise til Spania en uke, og jeg brukte en solkrem fra Biotherm med SPF 50 :) 

Anonymkode: 7ad3c...7f2

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært på reise til Spania en uke, og jeg brukte en solkrem fra Biotherm med SPF 50 :) 

Takk hvor kjøper jeg den?

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Pipaluk skrev:

Takk hvor kjøper jeg den?

Jeg kjøpte den på tax free. 

Men jeg ville spurt på velvære-forumet i steden, der har de mer peiling på gode solkremer :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker faktor 50 og passer på at den er water resistant. Til ansiktet bruker jeg egen krem. 

Anonymkode: 2c092...271

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker p20 som jeg kjøper på tax free. Da trenger jeg bare smøre en gang om dagen. Kanskje 2 hvis jeg er lenge i sola. Men må bruke rikelig når man smører seg, ellers blir man brent. 

Anonymkode: 66e45...3cf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

P20 er helt genial. 

Anonymkode: ad235...906

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bruk noe mindre enn faktor 50, og smør deg annenhver eller hver tredje time, og ikke spar på solkremen når du smører på. Når du tror du har tatt nok, så tar du litt til. Slik unngår du å bli solbrent. Her bruker hele familien faktor 50 uansett. Jeg og barna har mye pigmenter og tåler solen bra, mannen har veldig lys og sensitiv hud. 

Vi har nettopp kommet hjem fra ferie nå i sydelige strøk og da kjøpte vi faktor 50 på apoteket før vi reiste. Om du har sensitiv hud vil jeg anbefale deg å kjøpe på apoteket før du drar. 

Anonymkode: bb7d3...53e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker faktor 30. Det er fordi at jeg ikke kommer til å sole meg lenger enn 7,5 timer om dagen. Faktor 30 holder i 7,5 timer og faktor 50 holder i 12,5 timer. Jeg bruker fra merket Camilla Phil fordi den er parfymefri. Smører i tynne lag og sånn hver 3 time eller etter jeg har badet. Og jeg er nok hvitere enn de fleste i Norge. 

Anonymkode: 48505...6b7

AnonymBruker
Skrevet

Sola brenner der nede. 10 minutter i sola er nok til å bli solbrent. Anbefaler faktor 50 de første dagene. 

Anonymkode: 5ed0e...9c7

• Liker 2
  • 3 uker senere...
Skrevet (endret)

Jeg har også brukt Riemann P20 (SPF 30) og fordelen er at den varer lenge, den tåler at man bader etc. Men det er litt pes hvis en skal gjøre det skikkelig for den skal helst påføres på ren hud, en bør vente en stund før en går ut i solen og jeg har opplevd at klær får flekker på grunn av solkremen. Men dersom du skal til rundt ekvator bør du nok uansett finne litt skygge midt på dagen, bruke en god hatt som skjermer ansikt osv 🙂 Riemann selges på tax-free butikkene på flyplassene mener jeg. God tur

Endret av gard
La til litt info
AnonymBruker
Skrevet

Minium 30.

Anonymkode: 04dd0...11a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...