AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #1 Del Skrevet 7. juli 2019 Hører jo hele tiden at gravide ikke skal sove på ryggen. Men med veldig dårlig bekken tilbringer jeg jo mye tid på ryggen i sofaen, så hva er egentlig forskjellen? Anonymkode: e142e...e0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anjatapinjata Skrevet 7. juli 2019 #2 Del Skrevet 7. juli 2019 Ligger du da helt flatt? Og evt hvor langt på vei er du? For jo større man blir og babyen blir så pleier det å stoppe seg selv at du klarer å ligge på rygg, for vekten av babyen, fostervann osv legger press på nerver å store blodkar og gjør blod gjennom strømning til både mor og barn dårligere. Her stoppet det seg selv etterhvert hvertfall, får ikke puste å blir ganske dårlig om jeg våkner på rygg feks. Nå er jeg 38uker på vei da. Men det har vært sånn siden uke 30ca. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #3 Del Skrevet 7. juli 2019 Ligger ikke helt flatt, er sånn typisk "sofaligging" med masse sofaputer i ryggen. Men må si jeg ikke merker jeg blir noe dårlig når jeg ligger på ryggen i senga heller, med bekken og hofter som verker så blir alle liggestillinger utprøvd for å få sove. Er 31 uker. Anonymkode: e142e...e0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anjatapinjata Skrevet 7. juli 2019 #4 Del Skrevet 7. juli 2019 Klarer fint å ligge på rygg med litt puter under selv 😊 i senga bruker jeg en dyne som jeg har surra sammen i begge ender med "tau" så jeg får støtte for magen og kan ha den mellom bena. Har vært helt avhengig av den pga bekkenet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #5 Del Skrevet 7. juli 2019 Min favorittstilling etter jeg ble gravid er visst flatt på ryggen. Aldri likt det før. Er nå i uke 35. Prøver å legge meg på sidene når jeg skal sovne, men våkner alltid på ryggen. Legen sa at kroppen legger seg slik det er mest behagelig for den når du sover så ikke noe stress om en gjør det. Merker jo fort om ting blir ubehagelige og en må endre stilling både som gravid og ikke gravid. Anonymkode: 3b083...84c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #6 Del Skrevet 7. juli 2019 Jeg våknet som regel på ryggen etter å ha snudd meg over i søvne. Helt på slutten ble jeg svimmel og kvalm hvis jeg lå på ryggen, men det var den siste måneden tror jeg. Så lenge jeg ikke kjente ubehag gikk det fint, fikk jeg beskjed om. Og at når jeg fikk ubehag, ville jeg også snu meg over på siden igjen i søvne. Anonymkode: afb64...272 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snoren Skrevet 7. juli 2019 #7 Del Skrevet 7. juli 2019 Ville spurt jordmor ved neste konsultasjon. Ville spurt om henvisning til noen som kan hjelpe deg med bekkenet også hvis det plager deg veldig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #8 Del Skrevet 7. juli 2019 Kroppen sier i fra selv om blodstrømmen blir dårligere. Så du må bare ligge slik du føler deg mest bekvem. Anonymkode: d1186...8bf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #9 Del Skrevet 7. juli 2019 Takk for svar. Tror jeg satser på å ligge godt uansett stilling rett og slett, mener jeg gjorde det i de andre svangerskapene og det gikk vertfall bra😊 Når det gjelder bekkenet så får jeg så mye hjelp som man kan for det, men blir verre og verre uansett så må egentlig bare bite tennene sammen et par mnd til. Anonymkode: e142e...e0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå