AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #21 Skrevet 7. juli 2019 TS, det er ulovlig for deg å bryte avtalen. Send henne veska og lær av dine feil. 50 kr er ingenting. Om 5 år vil du se tilbake og bli flau av denne tråden din. Og tro meg, du vil oppleve mye dritt som dette her, gjort mot deg, det er det verste med finn.no. Vil du være så jævlig altså? Ps nå gir man rating på Finn, lykke til med å selge andre ting om du prøver å lure denne jenta. Anonymkode: f9e99...0fd 6
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #22 Skrevet 7. juli 2019 Jeg troe kanskje der er meg du har avtalt med. For å si det sånn, å inngå en avtale er forpliktende, og brytes avtalen melder jeg det som svindel hos Finn, og tar det muligens videre til sånn at du må betale erstatning. Finner meg ikke i bullshit og folk som ikke følger lover, regler, skikk og bruk. Anonymkode: dad5a...0af 10
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #23 Skrevet 7. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg troe kanskje der er meg du har avtalt med. For å si det sånn, å inngå en avtale er forpliktende, og brytes avtalen melder jeg det som svindel hos Finn, og tar det muligens videre til sånn at du må betale erstatning. Finner meg ikke i bullshit og folk som ikke følger lover, regler, skikk og bruk. Anonymkode: dad5a...0af heldivis var jeg ikke så dum som skrev riktig nettsiden. Handelen skjedde på shpock ikke lek kul for likes Anonymkode: 2fef7...514
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #24 Skrevet 7. juli 2019 Si det som det er. Du ønsker å væte kjip for 50 usle kroner og velger å bryte den bindende avtalen. Anonymkode: c1139...a46
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #25 Skrevet 7. juli 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Vil få meg ut, dessuten er det aldri forsent å vippse tilbake? Tar 1 sekund. Anonymkode: 2fef7...514 Dersom du gjør dette og kjøper finner tilsvarende veske til høyere pris kan hun kreve at du betaler mellomlegget. Dere har nemlig en skriftlig avtale. Q Anonymkode: 25d3f...73c 6
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #26 Skrevet 7. juli 2019 Når du bryter avtalen på denne måten så kan kjøper kreve mellomlegget av deg hvis hun for eksempel finner en tilsvarende veske som er dyrere. Bryte en avtale på denne måten er bare usselt, heldigvis så har vi veldig bra lover og regler for sånt i Norge. Anonymkode: 2792f...998 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #27 Skrevet 7. juli 2019 TS, ta deg sammen. En femtilapp er ikke verdt det. Selv om du er "fattig student". Du er voksen, og har inngått en avtale. Anonymkode: 8cbb1...20e 4
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #28 Skrevet 8. juli 2019 Som andre sier; bryter du avtalen kan det koste deg langt mer enn de usle 50 kronene du har tapt. Anonymkode: 2c34a...f65
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #29 Skrevet 8. juli 2019 TS has left the building, og hvis jeg skal gjette utifra hennes ufordragelige holdning ble de 50,- for fristende til at hun gadd å holde avtalen med den første kjøperen Anonymkode: d9f0b...018 4
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #30 Skrevet 8. juli 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg la ut annnonse på Finn om en veske jeg solgte for 400! dermed var ene villig til å betale 50 mindre og jeg sa greit siden hørte fra ingen andre. Og ville den skulle bli solgt. så hun vippset pengene idag, og pakken skulle sendes imorgen. men så sendte en annen melding som sa hun kan møtes idag, Og hun vil da betale fullt! Altså 50 mer. så altså jeg mister 50 kroner ved å sende pakke, vil helts ha full sum! Så hvordan skal jeg vippse hun første pengene tilbake og gi god forklaring eller noe slikt? hva kan jeg si til hun andre? Noen bra svar? For jeg er bare en student så for meg er 50 mye! og noe jeg virkelig kan få bruk for! Anonymkode: 2fef7...514 Når du har godkjent tilbudet om pris og mottatt pengene for handelen, så er du bundet av avtalen du har gjort. Går du tilbake på avtalen kan personen med loven i hånden stevne deg til forliksrådet, klage deg inn til Forbrukerrådet og kreve at hun får vesken eller at du dekker mellomlegget mellom din veske og en tilsvarende veske. Vil du ha bråk for kr. 50, ja, da vippser du pengene tilbake og begynner å gjennomføre ha dlen med den nye. Neste gang gjør du to ting annerledes. Står på at prisen i annonsen er den prisen du selger til. Og når varen er solgt fjerner du annonsen ved å merke annonsen med solgt. Så slipper andre å tro at varen er tilgjengelig når du har inngått avtale om salg. Anonymkode: 7efaa...ec0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå