AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #21 Skrevet 7. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Fordi eldre menn er ikke attraktive. Anonymkode: 09b93...73d Hehe jo greit nok 😅 Men det egentlige spørsmålet er kanskje hvordan disse damene skal ha reell sjans på yngre menn? Hvis svaret er at det kun handler om sex forstår jeg jo, det er nok realistisk. Men på meg virker det og som mange middelaldrende damer også ønsker seriøse forhold med yngre menn, og det skal vel godt gjøres? De yngre damene bestemmer jo egentlig, da de velger eldre menn i snitt. Da holder jo aldersgapet seg oppover i 40-åra etc. Men det er kanskje bare sex det handler om da, og jeg som har misforstått. Anonymkode: 4836b...546 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #22 Skrevet 7. juli 2019 8 minutter siden, Nonchalant skrev: Hvor i verden er det disse virile damene på 40 gjemmer seg da? Selv er jeg 27, og må nok innrømme at de mest givende og avslappede samtalene jeg har hatt med kvinner ikke var med jevnaldrende. Med yngre jenter er det ofte et underliggende element av at gutten skal stille alle spørsmålene og lede samtalen, noe som rett og slett fort blir kjedelig. Vi ønsker også en felles attraktivitet og ikke kun være den som varter opp et ego. Det er bare å søke på tinder det da. Jeg tror også at eldre kvinner setter mye mer pris på deg. Dater jeg eldre menn har jeg også guarden min veldig oppe, blir fort fornærma og provosert. Yngre gutter er liksom søte uansett, føler at maktfordelinga blir mer lik. Selvfølgelig skal de få være menn, men det føles bare mer avslappa. Anonymkode: a703a...7ec 2
wintergirl Skrevet 7. juli 2019 #23 Skrevet 7. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hehe jo greit nok 😅 Men det egentlige spørsmålet er kanskje hvordan disse damene skal ha reell sjans på yngre menn? Hvis svaret er at det kun handler om sex forstår jeg jo, det er nok realistisk. Men på meg virker det og som mange middelaldrende damer også ønsker seriøse forhold med yngre menn, og det skal vel godt gjøres? De yngre damene bestemmer jo egentlig, da de velger eldre menn i snitt. Da holder jo aldersgapet seg oppover i 40-åra etc. Men det er kanskje bare sex det handler om da, og jeg som har misforstått. Anonymkode: 4836b...546 Igjen, de fleste unge damer foretrekker menn på sin egen alder, menn i 40 årene blir ofte brukt av yngre kvinner for å oppnå noe. De syns sjeldent menn som er så mye eldre enn dem er spesielt sexy. 2
Nonchalant Skrevet 7. juli 2019 #24 Skrevet 7. juli 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det er bare å søke på tinder det da. Jeg tror også at eldre kvinner setter mye mer pris på deg. Dater jeg eldre menn har jeg også guarden min veldig oppe, blir fort fornærma og provosert. Yngre gutter er liksom søte uansett, føler at maktfordelinga blir mer lik. Selvfølgelig skal de få være menn, men det føles bare mer avslappa. Anonymkode: a703a...7ec Hm, jeg føler at du beviste tanken jeg har hatt rundt dette. (På en god måte) Men for min del så er ikke tinder et alternativ, helst foretrekker jeg en av de spontane møtene som igjen blir langt mer spennende en avtalte tinder dater du får gi en lyd fra deg om du er ute på en kaffe en dag, så kan vi heller snuble over hverandre slik. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #25 Skrevet 7. juli 2019 Jeg er 42 år, vil i utgangspunktet ha en rundt min egen alder. Men heller 10 år eldre enn 10 år yngre. Sånn er alle mine venninner også så at alle på min alder vil ha yngre stemmer ikke helt. Har riktignok en fast sexpartner som er 4 år yngre men dog. Anonymkode: a3a62...6ec 2
herzeleid Skrevet 7. juli 2019 #26 Skrevet 7. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fram til 40-åra vil damer helst ha menn som er eldre enn dem. Mange vil gjerne ha menn som er en god del eldre og. Men plutselig når de blir middelaldrende så vil de samme damene ha yngre menn 🤔 Hvorfor er det slik egentlig, hva er det som gjør at det endrer seg? Anonymkode: 4836b...546 Ser gjerne kilde på dette. Av det jeg har hørt tidligere virker kvinner generelt å foretrekke jevnaldrende eller eldre menn hele livet. I den grad kvinner etter 40 går etter yngre menn handler det kanskje om at en opplever brudd og midtlivskriser i den perioden og dermed er mer tilgjengelig. https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/livet/2018/08/08/195421822/derfor-dater-yngre-kvinner-eldre-menn
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #27 Skrevet 7. juli 2019 4 minutter siden, wintergirl said: Igjen, de fleste unge damer foretrekker menn på sin egen alder, menn i 40 årene blir ofte brukt av yngre kvinner for å oppnå noe. De syns sjeldent menn som er så mye eldre enn dem er spesielt sexy. 10+ års aldersforskjell er mye, snittet er at mannen er 3.5 år eldre. Når jeg snakker om "eldre" her er det da den forskjellen jeg tenker på. Men å da plutselig i 40-åra skulle snu dette til at menn bli yngre enn dama i forhold er vel ikke realistisk? Fra at mannen er 3.5 år eldre i snitt til at mannen er 3.5 år yngre f. eks., det skal virkelig godt gjøres. Og hvorfor skulle menn ha noen interesse av det der? Anonymkode: 4836b...546 2
wintergirl Skrevet 7. juli 2019 #28 Skrevet 7. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: 10+ års aldersforskjell er mye, snittet er at mannen er 3.5 år eldre. Når jeg snakker om "eldre" her er det da den forskjellen jeg tenker på. Men å da plutselig i 40-åra skulle snu dette til at menn bli yngre enn dama i forhold er vel ikke realistisk? Fra at mannen er 3.5 år eldre i snitt til at mannen er 3.5 år yngre f. eks., det skal virkelig godt gjøres. Og hvorfor skulle menn ha noen interesse av det der? Anonymkode: 4836b...546 3-5 år er i mine øyne jevnt når begge er 20 + ,10 + kan være nok for mange det. Spørs veldig hvordan hvert enkelt ser ut for alderen også. Jeg er 38, men det er mange menn over 45 jeg ikke ville blitt sammen med da dessverre en del ikke holder seg bra. De tar ikke vare på seg selv i det hele tatt. Mange ser langt eldre ut enn de burde. Menn og kvinner som tar vare på seg selv holder seg også lenger flotte, og har også flere å velge i mellom. Mange menn foretrekker kvinner som er jevngamle og det samme gjør kvinner. Noen ganger blir man forelsket i en som er en del år yngre /eldre, men det er ikke sånn at de bevisst får etter en spesiell aldersgruppe. Så det hele blir veldig individuelt fra menneske til menneske. Har selv ingen venninner som foretrekker menn 10+- 7
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #29 Skrevet 7. juli 2019 Her på KG blir man fortalt at man aldri har sjans på yngre menn, men det stemmer ikke alltid. Det mest vanlige er at kvinnen er yngst eller at man er jevnaldrende, men det er ikke vanlig med stor aldersforskjell. Da tenker jeg 10+ år. Selv er jeg 37 og kan godt date og bli sammen med en som er yngre, men ikke mye yngre. 5-7 år yngre er greit. Jeg har avvist en mann på 24 som sa at han var forelsket i meg, men jeg synes han virket umoden og jeg synes at en slik aldersforskjell var for drøyt for min del. Jeg tenkte hele tiden at han trengte mer livserfaring og tror at en slik relasjon hadde føles feil for meg. Nesten så jeg hadde følt meg litt som en mamma for en såpass ung og umoden mann. Så derfor høres det merkelig ut med de som blir sammen med folk som er 20 år yngre, men det kommer sikkert an på hvordan man selv er i forhold til den andre. Noen liker kanskje den umodenheten. Anonymkode: 07512...129 5
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #30 Skrevet 7. juli 2019 Fordi også mange eldre kvinner finner yngre gutter som en fryd for øyet. Anonymkode: 15463...a11 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #31 Skrevet 7. juli 2019 Og fordi det i dag er mer sosialt akseptabelt. Noe som ikke er sosial akseptabelt blir ofte ikke sett på som en mulighet. I dag er det annerledes. Anonymkode: 15463...a11 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #32 Skrevet 7. juli 2019 56 minutter siden, herzeleid skrev: Ser gjerne kilde på dette. Av det jeg har hørt tidligere virker kvinner generelt å foretrekke jevnaldrende eller eldre menn hele livet. I den grad kvinner etter 40 går etter yngre menn handler det kanskje om at en opplever brudd og midtlivskriser i den perioden og dermed er mer tilgjengelig. https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/livet/2018/08/08/195421822/derfor-dater-yngre-kvinner-eldre-menn Den trenden har snudd selv om det fremdeles er slik ståa er. Man finner langt flere "eldre kvinner" nå som er sammen med yngre menn enn man gjorde før, spesielt i urbane byer. https://www.vi.no/familie/veldig-mange-menn-er-interessert-i-eldre-kvinner-fordi-de-har-lang-erfaring-og-er-trygge-pa-seg-selv/70142867 Anonymkode: 15463...a11 5
herzeleid Skrevet 7. juli 2019 #33 Skrevet 7. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Den trenden har snudd selv om det fremdeles er slik ståa er. Man finner langt flere "eldre kvinner" nå som er sammen med yngre menn enn man gjorde før, spesielt i urbane byer. https://www.vi.no/familie/veldig-mange-menn-er-interessert-i-eldre-kvinner-fordi-de-har-lang-erfaring-og-er-trygge-pa-seg-selv/70142867 Anonymkode: 15463...a11 Hvilken trend har snudd? At menn stort sett er den eldste i forholdet stemmer da godt og virker ikke å endre seg, selv om det nå finnes flere avvik fra normen.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #34 Skrevet 7. juli 2019 Akkurat nå, herzeleid skrev: Hvilken trend har snudd? At menn stort sett er den eldste i forholdet stemmer da godt og virker ikke å endre seg, selv om det nå finnes flere avvik fra normen. Leste du ikke linken? Statistikken viser forandring. Jeg har aldri benektet at mannen fremdeles ofte er den eldste i forholdet. Det jeg sier er at det er mindre av det enn før, og flere eldre kvinner som er sammen med yngre menn i dag enn før. Anonymkode: 15463...a11 7
herzeleid Skrevet 7. juli 2019 #35 Skrevet 7. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Leste du ikke linken? Statistikken viser forandring. Jeg har aldri benektet at mannen fremdeles ofte er den eldste i forholdet. Det jeg sier er at det er mindre av det enn før, og flere eldre kvinner som er sammen med yngre menn i dag enn før. Anonymkode: 15463...a11 Igjen, det medfører jo ikke at "trenden har snudd" gitt at en fortsatt ser at normen er eldre menn og yngre kvinner.
wintergirl Skrevet 7. juli 2019 #36 Skrevet 7. juli 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og fordi det i dag er mer sosialt akseptabelt. Noe som ikke er sosial akseptabelt blir ofte ikke sett på som en mulighet. I dag er det annerledes. Anonymkode: 15463...a11 Der har du det. Ikke alt handler om biologien, men at vi lever i en tid der kvinner ikke lenger blir begrenset. Før så styrte jo menn alt og tok for seg etter egne lyster og behov. 8
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #37 Skrevet 7. juli 2019 Akkurat nå, herzeleid skrev: Igjen, det medfører jo ikke at "trenden har snudd" gitt at en fortsatt ser at normen er eldre menn og yngre kvinner. Nei, men nå henger du deg opp i en uheldig formulering. Likevel er det en utvikling. Anonymkode: 15463...a11 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #38 Skrevet 7. juli 2019 Akkurat nå, wintergirl skrev: Der har du det. Ikke alt handler om biologien, men at vi lever i en tid der kvinner ikke lenger blir begrenset. Før så styrte jo menn alt og tok for seg etter egne lyster og behov. Noen skal alltid ha alt til å handle om biologi. Og det at noe er kultur betyr jo heller ikke at biologien ikke spiller en rolle. Mennesket er jo biologisk sett et ekstremt sosialt vesen som skaper seg selv i samspill med andre. Anonymkode: 15463...a11 3
wintergirl Skrevet 7. juli 2019 #39 Skrevet 7. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Noen skal alltid ha alt til å handle om biologi. Og det at noe er kultur betyr jo heller ikke at biologien ikke spiller en rolle. Mennesket er jo biologisk sett et ekstremt sosialt vesen som skaper seg selv i samspill med andre. Anonymkode: 15463...a11 Ja, det er stort sett enkelte menn som drar biologikortet i tide og utide. Vi vet bedre. 5
asterix Skrevet 7. juli 2019 #40 Skrevet 7. juli 2019 Samboeren min er 17 1/2 år yngre enn meg, men at vi er sammen har da ingenting med alder å gjøre. Det handler jo om kjemi. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå