Gå til innhold

Studier over nett som er gratis/rimelige

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er ufør og ganske begrenset fysisk, jeg har allikevel et stort ønske om å kunne jobbe en dag og i det minste få redusert uføregraden. Jeg tenker at det realistiske må være en jobb jeg kan gjøre hjemmefra, feks regnskap etc da jeg er husbundet 90% av tiden. Er åpen for forslag her. Jeg er villig til å jobbe med hva som helst. Tips til utdanning og jobb? Jeg har studiekompetanse.

Anonymkode: 3f2cb...286

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ettersom du spør om gratis studier, anbefaler jeg deg å ta kontakt med nærmeste høyskole/fagskole/universitet om dem tilbyr noen nettstudier. Noen gjør dette, bare at du må ta eksamen på skolen. Hvis du tenker på noe ala regnskapskonsulent eller regnskapsmedarbeider må du vite at dette er ganske stressfylte yrker, især hvis du jobber hos regnskapsfirma. Fordelen med slike studier er at du kan få deg jobb innenfor økonomi, men problemet er at det er et fagfelt det finnes veldig mange utdannede kandidater. 

Nettstudieinstitusjonene som NKI, Kristiania, BI osv koster flesk. 

Husk å avklare med NAV om du kan studere eller ikke. 

Hva med å kontakte en karriereveileder i din fylkeskommune for gratis rådgivning? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

hvilke interesser har du da? feks regnskap som nevnt? it? lettere å tipse da. uit har feks nettbasert studie i bedøk

Anonymkode: 10b88...232

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høgskolen i Innlandet hadde i alle fall gratis nettstudier før (betaler kun semesteravgift + avgift per eksamen, rundt 1000kr for noen år siden). Vet ikke om de har regnskap. Men må si jeg er litt tvilende til om regnskap er et godt valg - det vil nok automatiseres i fremtiden. Og om du må jobbe hjemmefra 90% av tiden pga helsa, må jeg si jeg tviler på om du vil være en attraktiv søker. Selv om man KAN jobbe hjemmefra, betyr ikke det at arbeidsgiver ønsker at man skal det - spesielt ikke hvis du er nyutdannet. 

Anonymkode: 49923...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takker for svar. Interessene mine er helse og dyr, men naturlig nok er dette interesser som går dårlig sammen med helsa. Så jeg er egentlig fornøyd så lenge jeg finner noe jeg kan gjøre hjemmefra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

hva med ernæring? finnes vel noe nettstudier der mener jeg. 

bi, uit, mange høyskoler tilbyr nettstudier. er økonomi eller markedsføring noe alternativ?

ser du for deg å kun jobbe hjemmefra(hvis jobb blir aktuelt)?

Anonymkode: 10b88...232

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ufør og ganske begrenset fysisk, jeg har allikevel et stort ønske om å kunne jobbe en dag og i det minste få redusert uføregraden. Jeg tenker at det realistiske må være en jobb jeg kan gjøre hjemmefra, feks regnskap etc da jeg er husbundet 90% av tiden. Er åpen for forslag her. Jeg er villig til å jobbe med hva som helst. Tips til utdanning og jobb? Jeg har studiekompetanse.

Du skal ikke få redusert noe iallfall om du tjener 0,4 G. Du har lov å jobbe og tjene 40,000 kr ca per år uten å få inntekten redusert. Vet ikke hvor du har det ifra at du skal få redusert uføregrad hvis du tjener f eks mer enn 40,000 kr? Du har lov å tjene over dette og det eneste som reduseres er selve beløpet og det er bare midlertidig. Om det er slik at du ikke kan jobbe noe til neste år, så får du igjen fullt uførebeløp.

https://www.nav.no/no/Person/Pensjon/Uforetrygd#chapter-3

Idiotene i den såkalte "regjeringen" har jo tidligere i år sendt veldig latterlige forslag angående "nye regler" og de har vel vært ute på høring i slutten av april 2019. Så jeg vet ikke helt om disse har gått gjennom, men en del har protestert mot disse.

Anonymkode: 0a95a...d80

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar for tiden masse kurs på utdannet.no - betaler 299 i mnd for tilgang så kan man ta så mye man rekker. Kan avsluttes når som helst. Mye relevant som regnskap, masse innen IT, foto, salgskurs ect. Høyskolen Kristiania har nettstudier som regnskap, lønn, kontormedabeiderkurs der man betaler litt og litt, typ 5000 kr her, 2000 der, 4000 osv hvis man ikke vil betale alt. Jeg studerer selv hos Tunsberg.no som kostholdsveileder, men de har mye annet også. Jeg har også tatt gratiskurs innen ernæring hos nettbasertekurs.no

Endret av Butternut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Butternut skrev:

Jeg tar for tiden masse kurs på utdannet.no - betaler 299 i mnd for tilgang så kan man ta så mye man rekker. Kan avsluttes når som helst. Mye relevant som regnskap, masse innen IT, foto, salgskurs ect. Høyskolen Kristiania har nettstudier som regnskap, lønn, kontormedabeiderkurs der man betaler litt og litt, typ 5000 kr her, 2000 der, 4000 osv hvis man ikke vil betale alt. Jeg studerer selv hos Tunsberg.no som kostholdsveileder, men de har mye annet også. Jeg har også tatt gratiskurs innen ernæring hos nettbasertekurs.no

Det der er jo bare jallaballa kurs, skal ts kunne bruke utdanningen sin til noe når helsa er bedre nytter det ikke å komme dragende med kurs fra Tunsberg og et svadanettkurs fra en ukjent internettaktør.

Ts, sjekk rundt på nettsidene til ulike høyskoler, det leier å være en del som tilbys nettkurs men usikker på hvilke fagfelt de er innom.

Anonymkode: 17295...669

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som noen nevner over: de offentlige høyskolene har mange gratis studier, men du må betale for pensumlitteratur og semesteravgift, så noen kroner må du regne med å ut med. Gå inn på samordnaopptak.no , skroll deg ned til oversikt over studier, kryss av for nettbasert og se hvilke treff du får. En del studier er kombinert nett- og samlingsbasert, mens andre er rent nettbasert. Gå inn og les mer om de studiene som virker mest interessante for deg. 

Mange høgskoler har også etter- og videreutdanninger som er nettbasert, men det er betalingsstudier. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der er jo bare jallaballa kurs, skal ts kunne bruke utdanningen sin til noe når helsa er bedre nytter det ikke å komme dragende med kurs fra Tunsberg og et svadanettkurs fra en ukjent internettaktør.

Ts, sjekk rundt på nettsidene til ulike høyskoler, det leier å være en del som tilbys nettkurs men usikker på hvilke fagfelt de er innom.

Anonymkode: 17295...669

Enig, de kursene der er verdiløse som eneste utdanning når man skal søke arbeid. 

Anonymkode: 49923...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan jobbe som online PT/kostholdsveileder. Kjenner noen som gjør dette på fulltid. Noen har fysiske PT-timer på treningssenter i tillegg til nettcoaching, mens noen veileder kun over nett. Jeg hadde en nettcoach for noen år siden, da fikk jeg treningsplanen på mail, og så sendte jeg ham noen treningsvideoer innimellom og ga ham en liten ukesrapport (om treningen var for tung, lett, vanskelig etc.) Så tilpasset han programmet her og der. Betalte 1000 kr i mnd. Han tok 2000 kr i mnd hvis man i tillegg ville ha en kostholdsplan.

Rutinerte nettcoacher som jeg kjenner bruker maks en time i uka per kunde. :) Og man styrer jo hverdagen helt selv, om det er midt på natta eller et skippertak på søndags kveld, og hvor mange kunder man gar kapasitet til.

Men da må du nok ta et fysisk trener/PT-kurs. Samt at det vil nok ta mye tid å få nok kunnskap om trening. Det krever nok at du er skikkelig interessert i emnet, leser masse og leser nye artikler/forskning. 

Anonymkode: 5e7e2...722

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...