Gå til innhold

Våknet med smerter, bakside lår - strekk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jogger 3 ganger i uken, sist i går. Jogger i rolig tempo i ca 1 time. Når jeg våknet i dag kjente jeg smerter på baksiden av høyre lår. Den er ikke konstant, men hvis jeg vrir hoften utover kommer det en ilende smerte, litt sånn som når man er hos tannlegen og de pirker borti en nerve. Kan jeg ha pådratt meg en strekk? Hva bør jeg isåfall gjøre fremover med tanke på trening og tøying? Synes det er rart at jeg ikke merket noe i går, var helt fin etter joggingen. Men nå i dag gjør det altså vondt. 

Anonymkode: 2e49a...c6b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jogger 3 ganger i uken, sist i går. Jogger i rolig tempo i ca 1 time. Når jeg våknet i dag kjente jeg smerter på baksiden av høyre lår. Den er ikke konstant, men hvis jeg vrir hoften utover kommer det en ilende smerte, litt sånn som når man er hos tannlegen og de pirker borti en nerve. Kan jeg ha pådratt meg en strekk? Hva bør jeg isåfall gjøre fremover med tanke på trening og tøying? Synes det er rart at jeg ikke merket noe i går, var helt fin etter joggingen. Men nå i dag gjør det altså vondt. 

Gjør du noe styrketrening? Annen trening enn jogging? Jogger du ute eller på mølle?

Det kan godt hende det er en strekk. Eller kanskje en belastningsskade. Jogger du for ensformig (bare på mølle, eller akkurat samme løypa hver gang)?

Men uansett hva det kan være, ville jeg i første omgang droppet jogging til smerten er borte. Og så prøv deg frem med kortere turer når du setter igang igjen. Og tren litt styrke/yoga ved siden av løpingen, for å forebygge skader.

AnonymBruker
Skrevet

Driver ikke med noen annen trening. Det hender at jeg tar meg en fjelltur i ny og ne. Jeg jogger ute, men samme løypa som både er oppover og nedoverbakker. Ja, det er mulig at det kan være en belastningsskade da jeg ikke driver med noe annet enn jogging. Men det føles ut som en form for strekk. Har gått litt inne og merker ikke noe da, men idet jeg strekker benet utover til høyre kommer smerten. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...