Gå til innhold

Spansk og portugisisk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er spansk og portugisisk som norsk og svensk? Eller mer som tysk og nederlandsk?

Anonymkode: 15329...93f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er mer som norsk og svensk . Er portugisisk selv, og hvis jeg bytter til spansk dialekt, så det blir spansk, selv om det er noen ulike ord som  man må lærer. 

• 2 uker senere...
Gjest Familytree
Skrevet

Nederlandsk har mye forskjeller med tysk enn svansk og norsk. Men portugisisk individuelt har dialekts. Og spansk har  mange parvikninger. Som Latin, arabisk, indianske språk, israelitt, iberiske språk

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hørt at de ikke forstår hverandre. 

Anonymkode: 60aea...381

• 2 uker senere...
Gjest Familytree
Skrevet
På 23.7.2019 den 16.38, AnonymBruker skrev:

Jeg har hørt at de ikke forstår hverandre. 

Anonymkode: 60aea...381

Det er sant

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke ett enkelt svar som her korrekt her. Med litt godvilje og helst litt forståelse for hvilke vanlige ord som er forskjellige så kan de kommunisere, men snakker de dialekter av språkene som er ekstra forskjellige og ikke er vant til å høre det andre språket vil de slite. Det samme gjelder både norsk og svensk og norsk og dansk.

Anonymkode: a79f0...2f8

• 2 uker senere...
Gjest Familytree
Skrevet
På 5.8.2019 den 18.20, AnonymBruker skrev:

Det er ikke ett enkelt svar som her korrekt her. Med litt godvilje og helst litt forståelse for hvilke vanlige ord som er forskjellige så kan de kommunisere, men snakker de dialekter av språkene som er ekstra forskjellige og ikke er vant til å høre det andre språket vil de slite. Det samme gjelder både norsk og svensk og norsk og dansk.

Anonymkode: a79f0...2f8

Jepp, språkene er ikke sammenlignbare fordi de har dialektvarianter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...