AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #1 Skrevet 7. juli 2019 Hei. Jeg vurderer å kjøpe meg en Puli. De er jo så utrolig skjønne, som en liten løpende mopp 😂 Har tidligere kun erfaring med retrievere. Har derfor noen spørsmål som jeg lurer på. Har lest at man ikke skal gre disse hundene etter at de har fått "rastaflettene" sine, kun løsne floker med fingrene. Hvordan er pelsen etter en tur i skogen, full av barnåler, kvist og rask? Er det noen som har noen tips til hvordan minimere antall barnåler som fester seg? Jeg bor i en leilighet på ca 54 kvm, vil en Puli slå seg til ro i en leilighet? Det er flotte turmuligheter rett ved blokka, med skog og badevann for både 2- og 4 beinte. Er det dumt å la denne rasen bade hvis den vil? Tenker igjen på mengden pels, blir vel som en svamp 😂 Har også lest at den kan være litt vakthund. Men med tanke på at jeg bor i blokk, så ønsker jeg ikke at den skal varsle hver gang naboen får besøk. Er dette noe som kan trenes bort eller sitter dette instinktet dypt i rasen? Andre råd og tips om rasen tas selvfølgelig i mot med takk 😊 Anonymkode: 6b0f6...82d
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #2 Skrevet 7. juli 2019 Jeg håper du vurderer rasen på flere grunnlag enn at den ser ut som en mopp. Puli er vakthunder med noe skarp mentalitet og kan være generelt skeptiske til ukjente og har behov for å vokte hjem og eiere. Spesielt i ung alder når pelsen begynner å snore seg er det viktig å sitte nesten daglig og dra snorer fra hverandre og sørge for at det ikke blir noe toving i pelsen. Når hunden er ferdigtovet så vil barnåler, kvist og annet rask falle lett ut, eventuelt må man småplukke litt. Jeg anbefaler deg å ta kontakt med raseklubben eller en oppdretter, de har full peiling på rasen og kan også si om dette er rasen for deg eller ikke. Anonymkode: d373e...892
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #3 Skrevet 7. juli 2019 Meld deg gjerne i en gruppe på fb for rasen. Det gjorde jeg for rasen jeg er interessert i og har fått tonnevis med gode tips og råd Anonymkode: 22500...c9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå