Unicorn1337 Skrevet 6. juli 2019 #1 Del Skrevet 6. juli 2019 Som overskriften sier, noen erfaringer med Barnmorskehuset i Göteborg og da særlig NIPT? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #2 Del Skrevet 6. juli 2019 Hei, jeg var der i går og tok NIPT-test. Jeg hadde en ordentlig runde med kvalme dagene før og selve dagen jeg dro, og var spent på om jeg klarte å gjennomføre turen med tog fra Oslo. Vel framme var det enda 4 timer til min time, men vi dro bort likevel i håp om at de kunne ta oss inn tidligere slik at vi rakk et tidligere tog hjem, pga min dårlige form. Til alt hell møtte vi en veldig forståelsesfull dame oss tok oss inn i sin egen lunsjpause, det reddet dagen vår! Anneli het hun. Vi tok testen ganske kjapt, men jeg følte ikke at det var for kort. Vi startet med utvendig ultralyd, det var stort. Vi hadde ikke sett knøttet siden uke 6, og nå var den mer lik et lite menneske med armer og ben, som snurret og rørte seg. Så tok jeg 2 blodprøver, og vi gikk gjennom informasjon om meg på et skjema som skulle sendes inn. Vi fikk også en nøye gjennomgang av hva testen inneholdt og hva vi kunne velge å få analysert, samt hvordan prøveresultatene skal bli sendt oss, hvordan de kan se ut og hva de betyr. Vi får svar om 10-14 dager, er det på mail er det bra, ringer de er det enten dårlig nytt eller de må ta nye prøver pga lite DNA i blodet. Jeg har bare positivt å si om min opplevelse på Barnmorskehuset i Gøteborg. Det ligger også en rask ganske fra jernbanestasjon, så det er enkelt å komme seg dit hvis du tar toget. Det koster 5450 tror jeg. Anonymkode: c6b7c...6f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Unicorn1337 Skrevet 6. juli 2019 Forfatter #3 Del Skrevet 6. juli 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg var der i går og tok NIPT-test. Jeg hadde en ordentlig runde med kvalme dagene før og selve dagen jeg dro, og var spent på om jeg klarte å gjennomføre turen med tog fra Oslo. Vel framme var det enda 4 timer til min time, men vi dro bort likevel i håp om at de kunne ta oss inn tidligere slik at vi rakk et tidligere tog hjem, pga min dårlige form. Til alt hell møtte vi en veldig forståelsesfull dame oss tok oss inn i sin egen lunsjpause, det reddet dagen vår! Anneli het hun. Vi tok testen ganske kjapt, men jeg følte ikke at det var for kort. Vi startet med utvendig ultralyd, det var stort. Vi hadde ikke sett knøttet siden uke 6, og nå var den mer lik et lite menneske med armer og ben, som snurret og rørte seg. Så tok jeg 2 blodprøver, og vi gikk gjennom informasjon om meg på et skjema som skulle sendes inn. Vi fikk også en nøye gjennomgang av hva testen inneholdt og hva vi kunne velge å få analysert, samt hvordan prøveresultatene skal bli sendt oss, hvordan de kan se ut og hva de betyr. Vi får svar om 10-14 dager, er det på mail er det bra, ringer de er det enten dårlig nytt eller de må ta nye prøver pga lite DNA i blodet. Jeg har bare positivt å si om min opplevelse på Barnmorskehuset i Gøteborg. Det ligger også en rask ganske fra jernbanestasjon, så det er enkelt å komme seg dit hvis du tar toget. Det koster 5450 tror jeg. Anonymkode: c6b7c...6f9 Her hadde jeg hell i timing! Hvor langt er du på vei, og hvorfor bestemte du deg for å ta den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #4 Del Skrevet 6. juli 2019 Jeg er 11+0 på vei. Jeg er 32 år og dette er første barn. Jeg ønsker å ta testen for å vite at alt er i orden med barnet, og kunne ta stilling til hvilket liv jeg ønsker å ha for min familie. Er barnet sykt blir det abort, og dette mener jeg skal være opp til hver enkelt familie å selv bestemme. En av lidelsene man kan få svar på i prøven (husker ikke hva tilstanden kalles), er om barnet dør like etter fødsel. Det er jo helt forferdelig...da vil jeg heller ta abort hvis barnet likevel ikke er levedyktig. Både i Sverige og Danmark er dette gratis og en selvfølgelig del av svangerskapsundersøkelsene. Hun vi møtte på Barnmorskehuset sa at alt dette var ekstremt sjeldent, og var veldig beroligende. Jeg er ikke bekymret, men ønsker å vite. Og det mener jeg man skal ha rett til. Anonymkode: c6b7c...6f9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ididi Skrevet 9. juli 2019 #5 Del Skrevet 9. juli 2019 Jeg var der i mars, og hun som tok ultralyd og blodprøve av meg (for NIPT) var veldig hyggelig og god til å forklare. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå