Elefantenirommet Skrevet 6. juli 2019 #1 Skrevet 6. juli 2019 Jeg er nyskilt og det er litt trangt med penger. Har kjøpt meg et nytt hjem, men må kjøpe alt av møbler. Jeg har tidligere hatt kontinentalseng fra Svane og Wonderland. Og jeg liker at madrassen er myk. Har sett at IKEA har en kontinentalseng som heter Kongsfjord, den har også en fin sengegavl. Er det noen som vet om den er bra? Jeg skjønner at den sånn kvalitetsmessig ikke er like bra som de dyre merkene, men jeg skal nok ikke ha den samme sengen i 30 år, så det viktigste for meg er at den er god og myk å ligge i. Funderer evnt å kjøpe en overmadrass av dyrere merke/bedre kvalitet. 🤔 Hva tror dere?
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #2 Skrevet 6. juli 2019 Jeg har en seng fra IKEA. Husker ikke hva den heter men det var ikke kongsfjord. Får ikke sjekket da jeg ikke er hjemme. Er veldig fornøyd med den. Kjøpte den også når jeg var nyskilt. Betalte rundt 12000 før det som jeg mente var den beste madrassen og overmadrassen, selve kontinentalsengen, ben og en fin sengegavl. Er 160 (muligens 150). Uten sengegavlen var det ca 3000 mindre. Anonymkode: 40c3c...735
Elefantenirommet Skrevet 6. juli 2019 Forfatter #3 Skrevet 6. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har en seng fra IKEA. Husker ikke hva den heter men det var ikke kongsfjord. Får ikke sjekket da jeg ikke er hjemme. Er veldig fornøyd med den. Kjøpte den også når jeg var nyskilt. Betalte rundt 12000 før det som jeg mente var den beste madrassen og overmadrassen, selve kontinentalsengen, ben og en fin sengegavl. Er 160 (muligens 150). Uten sengegavlen var det ca 3000 mindre. Anonymkode: 40c3c...735 OK, så bra. 😊 Er du sånn som liker myk eller hard seng?
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #4 Skrevet 6. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har en seng fra IKEA. Husker ikke hva den heter men det var ikke kongsfjord. Får ikke sjekket da jeg ikke er hjemme. Er veldig fornøyd med den. Kjøpte den også når jeg var nyskilt. Betalte rundt 12000 før det som jeg mente var den beste madrassen og overmadrassen, selve kontinentalsengen, ben og en fin sengegavl. Er 160 (muligens 150). Uten sengegavlen var det ca 3000 mindre. Anonymkode: 40c3c...735 Må si at jeg tenkte at det var viktig å ha en god seng. Det meste annet kan jeg spare inn på, men jeg må sove godt! IKEA har også 90 dager åpent kjøp på madrasser. Anonymkode: 40c3c...735 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #5 Skrevet 6. juli 2019 Akkurat nå, Elefantenirommet skrev: OK, så bra. 😊 Er du sånn som liker myk eller hard seng? Jeg tok medium, var perfekt for meg. Du velger mellom myk, medium og hard. Anonymkode: 40c3c...735 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #6 Skrevet 6. juli 2019 Ikea har egne sengespesialister som hjelper deg til å finne madrassen du liker i butikken. De har enda rimeligere enn den du lenka til som skal være bra. Men velg med 2 typer fjæring, det er det viktigste. Anonymkode: d84f6...19e 1
Elefantenirommet Skrevet 6. juli 2019 Forfatter #7 Skrevet 6. juli 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikea har egne sengespesialister som hjelper deg til å finne madrassen du liker i butikken. De har enda rimeligere enn den du lenka til som skal være bra. Men velg med 2 typer fjæring, det er det viktigste. Anonymkode: d84f6...19e Takk for tips! 😊 Var der her om dagen, sto lenge i kø for å få hjelp, men fikk en uengasjert jente som det ikke var mye hjelp i. Hun bare sto der, kom ikke med råd. Eneste hun sa var jeg kunne velge mellom medium og fast, men anbefalte fast. Det synes jeg alle gjør, men jeg får vondt av å ligge på fast.
Elefantenirommet Skrevet 6. juli 2019 Forfatter #8 Skrevet 6. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg tok medium, var perfekt for meg. Du velger mellom myk, medium og hard. Anonymkode: 40c3c...735 Tror de bare har medium og fast? 🤔
Elefantenirommet Skrevet 6. juli 2019 Forfatter #9 Skrevet 6. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Må si at jeg tenkte at det var viktig å ha en god seng. Det meste annet kan jeg spare inn på, men jeg må sove godt! IKEA har også 90 dager åpent kjøp på madrasser. Anonymkode: 40c3c...735 Ja, det er veldig bra, men pes å levere tilbake en hel seng. 😅
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #10 Skrevet 6. juli 2019 39 minutter siden, Elefantenirommet skrev: Tror de bare har medium og fast? 🤔 Hmm, ja kanskje? Min er medium og med en god overmadrass oppå. Den er forholdsvis myk. Men slikt blir jo så individuelt. Er nødt til å prøve dem. Helt greit å ta seg hos tid til å prøveligge i butikken. Anonymkode: 40c3c...735
Elefantenirommet Skrevet 6. juli 2019 Forfatter #11 Skrevet 6. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hmm, ja kanskje? Min er medium og med en god overmadrass oppå. Den er forholdsvis myk. Men slikt blir jo så individuelt. Er nødt til å prøve dem. Helt greit å ta seg hos tid til å prøveligge i butikken. Anonymkode: 40c3c...735 Ja, skal gå og prøve den. Håper den, selv om den ikke er så dyr, virkelig er god. Og at den varer i alle fall noen år. 🤞 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #12 Skrevet 8. juli 2019 Kjøpte den kontinentalsengen til 2999 på ikea. Og jeg angrer smått, den er hard, så jeg håper å få ordnet det med en bedre overmadrass.. Anonymkode: 10643...3e6
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #13 Skrevet 8. juli 2019 Jeg vil bare nevne at vi kjøpte oss ny seng for noen uker siden, 2x90 cm rammemadrass med hel 180 cm overmadrass. Kjøpt som pakkeløsning på Jysk. Anbefales! Nå sover vi så mye bedre, merker ikke lenger at en av oss sover urolig, reiser seg opp etc. Kommer aldri til å kjøpe kontinentalseng igjen. Anonymkode: 54fdd...37f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå