AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #1 Skrevet 6. juli 2019 Hei. Noen som har prøvd PSMf og som har noen erfaringer å dele? Anonymkode: 25d69...c52
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #2 Skrevet 7. juli 2019 Jeg prøver meg på den nå. Er på dag tre, så ikke så mye erfaring enda, men det virker bra hittil😀 har ingen lyst på godteri 😀 Jeg spiser ikke kjøtt da, så prøver fortsatt ulike ting for å få i meg nok proteiner. Loggfører alt jeg spiser og regner sammen på kvelden. Er det ikke nok proteiner så tar jeg en protein shake. Har vært litt rar form til tider, men det er nok bare kroppen som må omstille seg fra å brenne karbohydrater til å bruke proteiner. Så vel verdt et forsøk 😀 les artikkelen om det på fitnesbloggen. Viktig info Anonymkode: 998de...ca3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #3 Skrevet 7. juli 2019 29 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg prøver meg på den nå. Er på dag tre, så ikke så mye erfaring enda, men det virker bra hittil😀 har ingen lyst på godteri 😀 Jeg spiser ikke kjøtt da, så prøver fortsatt ulike ting for å få i meg nok proteiner. Loggfører alt jeg spiser og regner sammen på kvelden. Er det ikke nok proteiner så tar jeg en protein shake. Har vært litt rar form til tider, men det er nok bare kroppen som må omstille seg fra å brenne karbohydrater til å bruke proteiner. Så vel verdt et forsøk 😀 les artikkelen om det på fitnesbloggen. Viktig info Anonymkode: 998de...ca3 Hvordan ser en typisk dag ut for deg? Så spennende da! Hvilke shaker bruker du? Anonymkode: 25d69...c52
Butternut Skrevet 7. juli 2019 #4 Skrevet 7. juli 2019 Jeg har gått på det flere ganger, det er tungt med effektivt. Merket spesielt at huden ble tørrere og at jeg følte meg veldig "rar". Det er nok det psykiske som er verst, men holder man ut venter det gode resultat. Spiste mye kokt skinke, cottage cheese, karbonadedeig, grønnsaker, biff, svinekjøtt, tunfisk og drakk mye saft og pepsi max. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #5 Skrevet 7. juli 2019 Hva er forskjellen på psmf-diett og ketose-diett? Mye proteiner og lite karbohydrater på begge diettene. Jeg er i ketose og spiser kyllingfilet, eggesalat, andre salater, karbonadedeig og hvit fisk med masse grønnsaker, og cola zero. Kjøper mirakelnudler som jeg spiser sammen kjøttsaus. Holder meg sånn ca på under 20g karbs pr dag. Anonymkode: 5baed...2b4
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #6 Skrevet 7. juli 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan ser en typisk dag ut for deg? Så spennende da! Hvilke shaker bruker du? Anonymkode: 25d69...c52 Jeg venter på vegansk protein shake jeg har bestilt fra gymgrosisten. Før det bruker jeg hamp protein pulver jeg har kjøpt på obs. Det er 48%protein i det. Har også tilsatt litt nøtter og fryste bringebær og soyamelk lett. Spiser masse grønnsaker. Salat, tomat, agurk,og dampet brokkoli og blomkål. Det kan man også lage god mos av. Har hatt litt vegan snitzel og vegan "kjøtt" laget av soya, men bare litt. Holder på å sette sammen godt kosthold enda. Foreløbig er jeg litt høyt på karbohydrater. Skal ha 20gram eller mindre, jeg er på ca 30. Blir nok bedre når jeg får det andre pulveret 😀 men dette er nok en enklere kur for de som spiser kjøtt Spent på hva vekta viser neste gang 😀 Anonymkode: 998de...ca3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #7 Skrevet 8. juli 2019 Glemt å skrive at jeg tar vegetabilsk omega tre laget av algeoljen. Fisken får omega tre fordi den spiser alger, så algeolje er like bra som fiskeolje. Veide meg nå, gått ned 1,6kg på fire dager 😀 Anonymkode: 998de...ca3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #8 Skrevet 8. juli 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Glemt å skrive at jeg tar vegetabilsk omega tre laget av algeoljen. Fisken får omega tre fordi den spiser alger, så algeolje er like bra som fiskeolje. Veide meg nå, gått ned 1,6kg på fire dager 😀 Anonymkode: 998de...ca3 Oi, så utrolig bra! Hold oss oppdatert om hvordan det går med deg. Anonymkode: 25d69...c52
Sandum.PT Skrevet 8. juli 2019 #9 Skrevet 8. juli 2019 På 7.7.2019 den 11.05, AnonymBruker skrev: Hva er forskjellen på psmf-diett og ketose-diett? Mye proteiner og lite karbohydrater på begge diettene. Anonymkode: 5baed...2b4 En lavkarbo/ketose-diett kjennetegnes ved at man spiser så lite karbohydrater at man havner i ketose. Å kutte ut en hel næringsgruppe reduserer kaloriinntaket, slik at man går ned i vekt (i alle fall for en periode). Om det er sunt å kutte en hel næringsgruppe over lengre tid er et annet spørsmål En PSMF (proteinsparende modifisert faste) er en diett der poenget er å innta så få kalorier som overhodet mulig, men fortsatt innta nok protein til å spare muskelmasse. Ergo så kutter man alt av karbohydrater og fett, og ligger ofte meget lavt i kalorier. Dette fører til rask vektnedgang og minimalt tap av muskelmasse (i alle fall om man og så trener styrke et par ganger i uken). PSMF er forsket på siden 80-tallet, men ble popularisert gjennom boken Rapid Fat Loss Handbook av Lyle McDonald. Generelt anbefales PSMF og lignende VLCD (very low calorie diet) kun for meget overvektige personer som følges opp av helsepersonell før, under og etter dietten. Det kan funke for andre også, men det er risikoer knyttet til utvikling av spiseforstyrrelser og det faktum at man sjelden lærer sunne vaner på slike typer kosthold. Ergo går ofte man opp igjen i vekt etter dietten. Dette kan avverges ved å spise vanlig mat på dietten, slik som kyllingfilet og grønnsaker, og heller legge til karbohydrater og fett i disse måltidene når dietten er over. Da holder man på de samme sunne spisevanene, istedenfor å bare drikke proteinshaker. Dette er også noe Lyle McDonald anbefaler. Uansett hva du velger å gjøre, lykke til! 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #10 Skrevet 8. juli 2019 5 timer siden, Sandum.PT skrev: En lavkarbo/ketose-diett kjennetegnes ved at man spiser så lite karbohydrater at man havner i ketose. Å kutte ut en hel næringsgruppe reduserer kaloriinntaket, slik at man går ned i vekt (i alle fall for en periode). Om det er sunt å kutte en hel næringsgruppe over lengre tid er et annet spørsmål En PSMF (proteinsparende modifisert faste) er en diett der poenget er å innta så få kalorier som overhodet mulig, men fortsatt innta nok protein til å spare muskelmasse. Ergo så kutter man alt av karbohydrater og fett, og ligger ofte meget lavt i kalorier. Dette fører til rask vektnedgang og minimalt tap av muskelmasse (i alle fall om man og så trener styrke et par ganger i uken). PSMF er forsket på siden 80-tallet, men ble popularisert gjennom boken Rapid Fat Loss Handbook av Lyle McDonald. Generelt anbefales PSMF og lignende VLCD (very low calorie diet) kun for meget overvektige personer som følges opp av helsepersonell før, under og etter dietten. Det kan funke for andre også, men det er risikoer knyttet til utvikling av spiseforstyrrelser og det faktum at man sjelden lærer sunne vaner på slike typer kosthold. Ergo går ofte man opp igjen i vekt etter dietten. Dette kan avverges ved å spise vanlig mat på dietten, slik som kyllingfilet og grønnsaker, og heller legge til karbohydrater og fett i disse måltidene når dietten er over. Da holder man på de samme sunne spisevanene, istedenfor å bare drikke proteinshaker. Dette er også noe Lyle McDonald anbefaler. Uansett hva du velger å gjøre, lykke til! Takk for nyttig innlegg! Skal ned 15 kg så da blir det psmf fremover. Anonymkode: 5baed...2b4 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #11 Skrevet 21. juli 2023 Hvordan gikk det? Anonymkode: eb64c...088
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå