AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #1 Skrevet 6. juli 2019 Jobber som nattevakt, og har de siste mnd slitt med søvn. Jeg sover ca 3 - 4 timer mellom vaktene, og er selvsagt helt skutt fra midt på natten. Det tar stadig lenger tid å komme seg etter nattevakter, og når jeg endelig har kommet meg, så skal jeg på jobb igjen. Tidligere hadde jeg ikke problemer med søvnen, det er noe som har kommet nå de siste mnd. Jeg begynte som nattevakt av helsemessige årsaker, da det var bedre for meg enn de tunge oppgavene som er på dag og kveld, så å gå over til det igjen er ikke aktuelt. Lurer på om noen som har opplevd noe av det samme kan fortelle hvordan dere løste disse problemene. Anonymkode: 09eb4...da1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #2 Skrevet 6. juli 2019 Hvor stor stilling har du? Etter min erfaring går det greit opptil 60- maks 70%, etter det blir det vanskeligere. Du må ha spist og drukket nok før du skal sove, ikke føle deg stresset. Ha det mørkt og stille på soverommet. Ikke være nervøs/stresset før neste vakt. Anonymkode: 953da...db7
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #3 Skrevet 7. juli 2019 Det er noen som ikke kan være nattevakt pga de ikke får nok søvn. Hvis du går sånn som du gjør nå kommer du mest sannsynlig til å bli veldig syk. En kollega av meg gikk i psykose pga han ikke fikk sove. Det verste du kan gjøre er å stresse. Hvis du legger deg og stresser over søvn, blir det ikke bedre. Jeg pleier å se litt TV, spise til jeg blir mett, gjerne ta en varm lang dusj og så legge meg. Bruker sovemaske foran øyne så jeg ikke våkner av lys. Jeg sover mellom 7-10 timer etter nattevakt. Første natten er verst. Anonymkode: 7e458...330