Gå til innhold

Billig TV, stereoanlegg, komfyr, kjøleskap?

Anbefalte innlegg

Gjest StoreSky
Skrevet

Hvordan finansiere dette? Skal re-etablere meg og trenger dette...

Lurte på å leie hos Deal eller lignende TV og stereo iallefall. Kjøleskap og komfyr burde være mulig å få ta i billig?Tenkte at vaskemaskin får man billig brukt.

Tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest Violetta
Skrevet

Vanlige fjernsyn er jo blitt forholdsvis billige de siste par årene. Kommer an på hvilke krav du stiller. Så et på Mega nettopp, ganske lite, med dvd-spiller, til rett over tusenlappen.

Jeg selv ble anbefalt å ikke kjøpe vaskemaskin brukt, fordi sjansen er så stor for at den ikke er brukbar, og vaskemaskin er jo veldig viktig.

Jeg ville heller leid en vaskemaskin, kjøpt et billig fjernsyn og så sett etter det andre brukt.Både kjøleskap og komfyr bør det være mulig å få tak i brukt.

Skrevet

Det meste av dette skal være mulig å få tak i brukt. Folk er jo så kresne i dag, og skal bare ha det nyeste hele tiden, slik at jeg tror det skal være mulig å få tak i mye av dette brukt. Har t.o.m. hørt om brukte vaskemaskiner som går i årevis. Sjekk aviser, finn.no og andre rubrikksider. Vet også at noen drar og leter etter brukbare ting på hvitevareinnleveringer hos Elkjøp og Expert og sånne steder.

Gjest Anonymous
Skrevet

Brukte vaskemaskiner går i årevis, det kan jeg underskrive på. Komfyr og kjøleskap også. Som en annen sa; billig TV med DVD til tusenlappen - sats på det om du ikke er kjemperik.

Jeg ville ikke vurdert leie av ting på Thorn og lignende. Du betaler faktisk dyrt for det, uansett om du får delt opp betalingen! Og leier du, så er du minst bundet til leieavtalen et år!

Gjest StoreSky
Skrevet

Takk for svar! Føler meg nesten fjortis igjen som skal flytte hjemmefra...bortsett fra at "pappa og mamma" ikke hjelper meg ut...

TV og DVD kan vente egentlig, har en liten og enkel sak jeg kan bruke inntil videre.

Skal sjekke b-vare utsalg og brukt butikker. Viktigst er kjøleskap og komfyr, men dette er jo heller ikke så dyrt nå.

Skrevet

Det lønner seg ikke å leie om man absolutt ikke må.

Det jeg ville gjort var å dra i en elektrobutikk, snakke med de ang cresco kort f.eks. Der vet jeg at de sitter på en kalkulator der de kan regne ut hva det kommer til å koste deg i renter om du betaler over så og så lang tid.

Regna på 10 000 en gang over et år mener jeg. Da kom rentene på 1500,- Skal du ta opp et forbrukslån i banken koster det 1500,- i div avgifter og så kommer det renter på lånet.

Betaler du over kortere tid, tar betalingsutsettelse og så betaler ut mesteparten når den tia går ut så blir det mindre.

Så på nett på elkjøp nå. De har en AEG 1400 omdreiningers maskin til 5000,- nå. Det er bra maskin til bra pris. Tror jeg ville prioritert en ordentlig vaskemaskin jeg også.

Du kan få billige komfyrer med vanlige plater. Fra 2500,- nye og kombiskap er heller ikke så dyrt.

Vet ikke hvor du bor, men mange steder er det folk som selger brukte hvitvarer, en miljøstasjon, serviceverksteder for hvitevarer som selger noe. Kan ta en runde der også.

Eller se på finn.no, der blir det lagt ut endel billig.

Gjest Spacegirl
Skrevet

Jeg syns du skulle sjekke rubrikkannonser i aviser o.l.. Det er så mange som skal ha det nyeste nye, og da selger de fullt brukbare ting billig bare for å bli kvitt det :wink: . Jeg fikk kjøleskap og fryseboks for bare 500 kr. Fungerer kjempefint og ser faktisk helt nytt ut. Komfyr betalte jeg 250 kr. for, fungerer også helt fint :) . Bruk litt tid på å sjekke litt rundt, så kan du få det meste veldig billig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...