AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #1 Skrevet 6. juli 2019 Jeg ser min søster en gang i året, av og til sjeldnere. Nå er de her i sommer to uker, og jeg så for meg at vi skulle finne på litt sammen med våre familier. Vi har to barn og de har ett. Vi møtte de første dagen de kom sammen med familien ett par timer til lunch hos våre foreldre. Jeg så som sagt for meg at vi skulle besøke hverandre mer , gå på stranda sammen osv. Nå har hun begynt å bare kjøre barnet hit, så hun kan være her og leke med våre barn, mens foreldrene går på kafé og stranda osv alene. Vi får dermed ikke noe tid sammen som familier. Jeg vil ikke si noe, for jeg tenker at alt er bedre enn ingenting. Såret fordi : - de ikke vil se oss som voksne tydeligvis. - De tydeligvis ikke trenger å se VÅRE barn. - skuffet over at de tar for gitt at vi kan passe , og ikke selv skulle trenge fri. Anonymkode: c72ba...c7d 8
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #2 Skrevet 6. juli 2019 Ta og send barnet tilbake til henne da vel. Anonymkode: def06...904 5
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #3 Skrevet 6. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ta og send barnet tilbake til henne da vel. Anonymkode: def06...904 Hennes? Jeg er grei og sier ikke ifra om sånt, men merker jeg er såret. Selv om jeg er veldig glad for tid med hennes barn. Slitsomt for oss å ha tre barn i hus også alene! Og liksom gjøre stas på , og skape god ferie for. Anonymkode: c72ba...c7d 3
Violetta Skrevet 6. juli 2019 #4 Skrevet 6. juli 2019 Kan du ikke foreslå noe konkret dere kan finne på sammen? 4
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #5 Skrevet 6. juli 2019 Ta kontakt å be dem med på stranda, på tur, på restaurant, hva som helst! Si at det hadde vært hyggelig å være litt sammen med dem mens de er der. Anonymkode: f4fb5...455 14
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #6 Skrevet 6. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ta kontakt å be dem med på stranda, på tur, på restaurant, hva som helst! Si at det hadde vært hyggelig å være litt sammen med dem mens de er der. Anonymkode: f4fb5...455 Svaret er bare at de vil holde dagene åpne uten planer. Når jeg sier at de kan få mat når de henter jenta , så svarer de at kaffe og te holder. Jeg sier jeg gjerne vil! De snakker det da bare bort. Anonymkode: c72ba...c7d 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #7 Skrevet 6. juli 2019 Beklager å gi deg dårlig nyheter men jeg tror ikke din søster liker dere så godt. Hun vil kanskje at barn deres skal holde kontakt men holder seg i bakgrunn. Dere kan være totalt ulike. Hun kan ha opplevd å vokse opp med deg grusomt. Hvem vet hva hun tenker. Hvordan jeg vet det. Jo det er sånn jeg er med min søster. Orker kun en time med henne. Vi er bare så ulike. Anonymkode: 33447...552 16
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #8 Skrevet 6. juli 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Beklager å gi deg dårlig nyheter men jeg tror ikke din søster liker dere så godt. Hun vil kanskje at barn deres skal holde kontakt men holder seg i bakgrunn. Dere kan være totalt ulike. Hun kan ha opplevd å vokse opp med deg grusomt. Hvem vet hva hun tenker. Hvordan jeg vet det. Jo det er sånn jeg er med min søster. Orker kun en time med henne. Vi er bare så ulike. Anonymkode: 33447...552 Vi har ikke vokst opp heller, da min mamma døde når jeg var veldig liten. Så beklager, det var ikke riktig. Anonymkode: c72ba...c7d 1
Sensi Skrevet 6. juli 2019 #9 Skrevet 6. juli 2019 Hei TS. Så trist. Ville forsøkt å snakke med henne. Sånn ordentlig. Det må være noe som ikke er på plass der. Evt er hun bare rar og egoistisk. 1
Hactar Skrevet 6. juli 2019 #10 Skrevet 6. juli 2019 (endret) 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Beklager å gi deg dårlig nyheter men jeg tror ikke din søster liker dere så godt. Hun vil kanskje at barn deres skal holde kontakt men holder seg i bakgrunn. Dere kan være totalt ulike. Hun kan ha opplevd å vokse opp med deg grusomt. Hvem vet hva hun tenker. Hvordan jeg vet det. Jo det er sånn jeg er med min søster. Orker kun en time med henne. Vi er bare så ulike. Anonymkode: 33447...552 Da håper jeg du har skamvett til å også ta hennes barn med på opplevelser og ikke bare dumper ditt barn hos henne. Å være ulik noen, gir deg ikke rett til å utnytte dem. Endret 6. juli 2019 av Hactar 17
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #11 Skrevet 6. juli 2019 Hva om du sier til din søster mer instrukser? F.eks at imorgen er det meldt fint vær, og du har tenkt å ta med dine to barn på stranda *sted*. De må gjerne slå følge med datteren, hyggelig for alle. Indirekte sier du her at dere ikke vil være hjemme så datteren kan dumpes der, og om datteren skal med til stranden så får de bli med og passe henne selv. Hvis søsteren din prøver seg med at dere kan ta med datteren, så gir du deg ikke, men sier at du vil gjerne at ungene kan henge sammen, men du vil ikke ha alt ansvaret for alle tre ved vannet alene, så du vil de skal være med. El.l. Du kan ikke bare vente på at andre skal organisere. Hvis ingen andre vil, så ta rollen selv, da skjer det iallefall noe. Anonymkode: 0fb3b...ec2 23
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #12 Skrevet 6. juli 2019 Har hatt samme problem selv. Bodd i samme nabolag som søsken. Barna sendes på besøk. Ingen spør, de bare kommer på døra til tider og utider. Foreldrene er ikke å se noe sted, og barna er var egentlig for små til å sendes på besøk alene. Foreldrene så tydeligvis for seg at vi(og andre) skulle være barnevakt så de kunne slappe av alene. Til slutt ble vi så irritert at vi bare sendte dem hjem hver gang de kom. De tok hintet til slutt. Anonymkode: 51d3e...520 3
Maleficenta Skrevet 6. juli 2019 #13 Skrevet 6. juli 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hennes? Jeg er grei og sier ikke ifra om sånt, men merker jeg er såret. Selv om jeg er veldig glad for tid med hennes barn. Slitsomt for oss å ha tre barn i hus også alene! Og liksom gjøre stas på , og skape god ferie for. Anonymkode: c72ba...c7d Herregud du må jo si fra 7
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #14 Skrevet 7. juli 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har ikke vokst opp heller, da min mamma døde når jeg var veldig liten. Så beklager, det var ikke riktig. Anonymkode: c72ba...c7d Tja... vokst opp har dere vel forhåpentlig. Siden begge er etablerte og har egne barn. Anonymkode: 4e369...da3 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #15 Skrevet 7. juli 2019 Beklager, men du fremstår veldig tafatt. Søsteren din er frekk, men du er voksen og må være i stand til å gi tilbakemelding til folk som ikke oppfører seg greit. Du trenger på ingen måte være frekk, men si helt konkret at dere ønsker å være sammen med de voksne også, ikke bare fungere som barnevakt imens de voksne har ferie. Når hun er så frekk at hun oppfører seg på det viset vil hun aldri gi seg uten å få beskjed. Anonymkode: 46780...42c 8
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #16 Skrevet 7. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Beklager, men du fremstår veldig tafatt. Søsteren din er frekk, men du er voksen og må være i stand til å gi tilbakemelding til folk som ikke oppfører seg greit. Du trenger på ingen måte være frekk, men si helt konkret at dere ønsker å være sammen med de voksne også, ikke bare fungere som barnevakt imens de voksne har ferie. Når hun er så frekk at hun oppfører seg på det viset vil hun aldri gi seg uten å få beskjed. Anonymkode: 46780...42c Ja det er nok helt sant, men er redd for ikke å få se barnet heller om jeg sier ifra. De ønsker å ha det helt åpent og fritt. Anonymkode: c72ba...c7d
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #17 Skrevet 7. juli 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har ikke vokst opp heller, da min mamma døde når jeg var veldig liten. Så beklager, det var ikke riktig. Anonymkode: c72ba...c7d Gjorde ikke søstra mi og jeg heller da det er veldig aldersforskjell. Men jeg liker ikke hun så godt men det vet hun ikke. Prøver å holde masken men holder meg litt unna for min del. Anonymkode: 33447...552
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #18 Skrevet 7. juli 2019 12 timer siden, Hactar skrev: Da håper jeg du har skamvett til å også ta hennes barn med på opplevelser og ikke bare dumper ditt barn hos henne. Å være ulik noen, gir deg ikke rett til å utnytte dem. Vel her hadde hennes unger ikke behov å henge med oss da vi ikke hadde barn samtidig. Vi prøve når jeg fikk men da var barna så ulike av interesse at det ikke . Sier ikke det er en uting men mulig en misforståelse siden jeg ikke tror de snakker sammen. Mulig søster tror at de virkelig vil ha ungen. Noen mennesker tar ikke hint. Anonymkode: 33447...552
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #19 Skrevet 7. juli 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjorde ikke søstra mi og jeg heller da det er veldig aldersforskjell. Men jeg liker ikke hun så godt men det vet hun ikke. Prøver å holde masken men holder meg litt unna for min del. Anonymkode: 33447...552 Uff , så ubehagelig for henne da. Anonymkode: c72ba...c7d
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #20 Skrevet 7. juli 2019 Her er det så ille, at da niesen min ble gift, ble ikke jeg og de minste invitert. Jeg har prøvd å ta opp kontakten, men nei. Jeg besøker moren min en gang i året for å holde kontakten for barna sin del, men hun bryr seg ikke om meg og i liten grad om ungene. Mine søsken og barnebarn har et godt forhold til min mor. Jeg har prøvd å forstå hvorfor, og har landet på misunnelse. Jeg er frisk, med god utdanning og økonomi, i tillegg til at jeg var gift med en mann som var veldig snill og glad i meg. Kanskje søsteren din er misunnelig? Anonymkode: dcc51...b9c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå