Gå til innhold

Bilstol nr 2

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Det er på tide å kjøpe bilstol nummer to. Jeg synes det er en bilstoljungel der ute, så det hadde vært flott om noen vil dele sin kunnskap og erfaring med meg!😀

Anonymkode: a7cb1...e2c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skulle jeg kjøpt ny nå hadde jeg kjøpt Britax Max Way Plus.

Kjøpte Max Way rett før Plus-utgaven kom. Er forsåvidt fornøyd med den, men Plus har litt forbedringer da.

Det er en av stolene som varer lengst bakovervendt(til ca 125 cm). Så man har stol i mange år framover.

Men bilstol bør alltid prøves av barnet og i bilen før kjøp. Hjelper lite om noen er storfornøyd med en stol og anbefaler den varmt videre hvis den ikke passer. 

Anonymkode: c0a0b...f41

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle jeg kjøpt ny nå hadde jeg kjøpt Britax Max Way Plus.

Kjøpte Max Way rett før Plus-utgaven kom. Er forsåvidt fornøyd med den, men Plus har litt forbedringer da.

Det er en av stolene som varer lengst bakovervendt(til ca 125 cm). Så man har stol i mange år framover.

Men bilstol bør alltid prøves av barnet og i bilen før kjøp. Hjelper lite om noen er storfornøyd med en stol og anbefaler den varmt videre hvis den ikke passer. 

Anonymkode: c0a0b...f41

Er egentlig denne stolen jeg har sett mest på, etter mange søk på nett. Fint å se at du anbefaler den!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Cybex sirona s i-size. Megafornøyd! 

Anonymkode: 2fd90...24e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi gikk for britax dualfix i-size. Valget sto mellom det og cybex sirona, fordi det var de to modellene med sving når vi skulle kjøpe sete våren 2018. Veit ikke om det finnes fler typer i dag, men jeg anbefaler virkelig sving på setet! Vi valgte Britax fordi det passet bedre i vår bil, og jeg følte barnet satt bedre i det enn i sirona’en.. 

Anonymkode: 1906f...b88

AnonymBruker
Skrevet

Eldste sitter i Britax Max Way, og er så fornøyd med den at vi skal kjøpe Plus-versjonen til lillesøster også. 

Anonymkode: 3f925...d26

AnonymBruker
Skrevet

Hva er bilstol nummer to? Ser det tilstadighet på forum. Er det den som er fra 9mnd-4år? Eller er det en billigere stol, som bare brukes dann og vann. Som står i den bilen barnet nesten aldri kjører i? 

Har sett det brukt som begge deler, er det riktig? Eller er det et riktig svar på dette?

Anonymkode: d8c28...7b9

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er bilstol nummer to? Ser det tilstadighet på forum. Er det den som er fra 9mnd-4år? Eller er det en billigere stol, som bare brukes dann og vann. Som står i den bilen barnet nesten aldri kjører i? 

Har sett det brukt som begge deler, er det riktig? Eller er det et riktig svar på dette?

Det er den som brukes etter babystolen, alt fra 6 mnd og oppover til minst 4 år, helst 5-6 år. 

Anonymkode: c492c...bf6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 6.7.2019 den 17.51, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Det er på tide å kjøpe bilstol nummer to. Jeg synes det er en bilstoljungel der ute, så det hadde vært flott om noen vil dele sin kunnskap og erfaring med meg!😀

Hva hjelper det deg at andre synes en bestemt stol er best dersom stolen ikke passer i bilen eller til brukeren av nettopp denne stolen? 

Anonymkode: 120df...bc1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Besfe twist, besafe izi plus, maxway plus og klippan century ville jeg sett på. De tre siste er beltemonterte. Century er den som varer lengst, etter maxway plus. Den passer veldig godt i bratte seter, feks passat og ocativa

Anonymkode: ebb0c...3fb

AnonymBruker
Skrevet
On 7/7/2019 at 12:51 AM, AnonymBruker said:

Fra 9 mnd?

Anonymkode: 6440d...c9a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...