AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #1 Skrevet 6. juli 2019 Hei! Jeg har nå tatt 11-12 stk privatisteksamener i Oslo fylke det siste året. I noen av disse fagene har jeg hatt privatistundervisning. Hvis jeg baserer meg på fjorårets opptak vil jeg ikke komme inn på ønsket studie siden jeg er 0.4 unna. Det føles litt surt, men samtidig har jeg begynt å belage meg på ett år til hvor jeg må ta opp fag for å komme inn og har begynt å planlegge og motivere meg. Alle de nevnte privatisteksamene har jeg tatt i Oslo. Det jeg nå lurer er om jeg skal melde meg opp i et annet fylke til høsten, nærmere bestemt Østfold. Dette er fordi jeg ikke skal ha undervisning i noen fag og også av ren nysgjerrighet da jeg har hørt rykter om at det kan være lettere å få toppkarakterer som privatist i andre fylker sammenlignet med Oslo fordi konkurransen der er større. Den ene læreren min på skolen (som var eksaminator i to fylker) sa at det var MYE lettere å gjøre det bedre utenfor Oslo. Skal bare ta opp femmere for å få seksere, og gjelder kun muntlige eksamener. Er det noen som har erfaring med dette eller lignende? Anonymkode: a27b1...c31
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #2 Skrevet 6. juli 2019 Det kommer nok mer an på sensorene du får enn fylket. Oslo anses bl.a. som lettere fordi de tillater flere hjelpemidler enn alle andre fylker, og ofte kortere eksaminering. Anonymkode: a338c...2b7 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #3 Skrevet 6. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det kommer nok mer an på sensorene du får enn fylket. Oslo anses bl.a. som lettere fordi de tillater flere hjelpemidler enn alle andre fylker, og ofte kortere eksaminering. Anonymkode: a338c...2b7 Ja, det er egentlig det jeg har kommet fram til selv også, men ville bare høre om noen hadde noen erfaringer. Takk for svar! Anonymkode: a27b1...c31
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #4 Skrevet 6. juli 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kommer nok mer an på sensorene du får enn fylket. Oslo anses bl.a. som lettere fordi de tillater flere hjelpemidler enn alle andre fylker, og ofte kortere eksaminering. Anonymkode: a338c...2b7 Hæ? Er det virkelig forskjell på muntlig eksamen? Fortell! Anonymkode: 3aa73...563
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #5 Skrevet 7. juli 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hæ? Er det virkelig forskjell på muntlig eksamen? Fortell! Anonymkode: 3aa73...563 Ja, det er litt forskjell fra hva jeg har hørt også. For eksempel kan man bruke Internett fullt ut i forberdelsestiden i noen fylker, mens i andre kan man ikke det. Anonymkode: a27b1...c31
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå