Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

For de som spør hva jeg ville bruke til!

jo jeg vil spare for bryllup osv! Da jeg vet at jeg selv må betale for hele beløpet selv. 

Anonymkode: da61f...1a8

Og hva skulle du leve på etter bryllupet da, hvor skulle du bo?

Anonymkode: 49d5e...e69

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jo jeg vil spare for bryllup osv! Da jeg vet at jeg selv må betale for hele beløpet selv. 

Hvor mye tenker du at du vil kunne spare i løpet av en måned da? Og hva vil du bruke resten på? Du har vel ikke gifteplaner alt nå? Og du får jo en mann som vil bidra

.

Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser nå at  det er bra at moren din viser deg at ting koster. En svær bryllupsfest er ingen nødvendighet, - det er luksus. Folk holder ikke lenger sammen, jo mer dem bruker på bryllup. Å være nødt til å bidra og lære sette tæring etter næring, er derimot noe som kan føre til at man holder lenge sammen.

Å ha et sted å bo derimot, - det er nødvendig, og når du likevel har 15000 til overs hver måned etter husleie, strøm og mat, så kan du spare minst 10000 og likevel ha mye igjen til klær, fest og sminke. 

Endret av absinthia
  • Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi krevde at sønnen skulle spare i bsu da han bodde hjemme og tjente egne penger. Det er han glad for idag og var istedet for vanlig husleie til oss som foreldre. 

Anonymkode: b7e2e...e31

Tror jeg helt sikkert hadde gått for samme løsning. Hadde nok ikke krevd husleie uansett hvordan økonomien var, men heller oppmuntret til sparing av kanskje halvparten til BSU. Jeg kommer ikke til å kreve av mine barn at de betaler for seg hjemme. Mener at ansvar og selvstendighet ikke bare handler om penger, og en ungdom som jobber er nok allerede ansvaret bevisst. Hva andre gjør er opp til dem, men for meg hadde det ikke vært et alternativ. 

Anonymkode: ef8a0...ce1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og hva skulle du leve på etter bryllupet da, hvor skulle du bo?

Kjæresten min har kjøpt leileighet

Skrevet

Da vil jeg si at det er EKSTREMT bra at moren din krever husleie av deg! 
Å ha den økonomiske prioritering - at det er viktigere å betale for bryllup enn egen bolig er helt vanvittig. Som 18-åring burde prioriteringen din være å flytte hjemmefra.

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så flytt ditt da🙄 Hvis du er så misfornøyd med å betale 5.000 i husleie. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Dersom du fortsatt går ordinær vgs kan ikke din mor kreve det. Da er hun forpliktet til å forsørge deg, selv om du er myndig. 

Dersom du ikke gjør det er det helt innafor å kreve betaling. 

Anonymkode: 7edb3...328

Hvem tjener 20.000 i måneden mens de går på VGS?

Anonymkode: d7678...fd4

AnonymBruker
Skrevet

Skal du ikke betale der heller tenker du?

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt vanlig å betale bryllupet selv. 

Anonymkode: 52652...7f8

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Sylveon said:

Så flytt ditt da🙄 Hvis du er så misfornøyd med å betale 5.000 i husleie. 

Glimrende forslag!

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvem tjener 20.000 i måneden mens de går på VGS?

Anonymkode: d7678...fd4

De som jobber istedet for å gå på VGS?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

TS, jeg er i midten av 40-årene, har en lederjobb med over en million i året og utbetalt ca 60.000 i måneden. 

Jeg har imidlertid ikke, og har aldri hatt, 20.000 å bruke på hva jeg vil i måneden. 

Pengene mine går med til bolig, SFO, klær og annet til barna, bil, mat, osv. 

Din mor gjør deg en KJEMPETJENESTE når hun sørger for at du ikke venner deg til et så hinsides forbruk som 20.000 kr. 

Du burde klare deg fint på 10.000, betale mor 5000 og spare 5000 per måned. 

Anonymkode: fbea7...5fd

Selvfølgelig har du mer enn 20 000 bruke på hva du vil. Du vil tydeligvis bo veldig flott.

Anonymkode: 6b761...1c4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jepp. Da jeg bodde hjemme betalte ca 2000,- + at jeg hjalp til masse andre ting.

Anonymkode: 9ffa0...618

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det jo ekstra viktig for deg at du sparer opp penger selv. For nesten halvparten av alle samboerskap og ekteskap går dukken. Og den som da ikke har eid noe av den leiligheten de begge to har bodd i, den står på bar bakke når/hvis ekteskapet ryker. Nå er han kjæreste og eier leiligheten. Om du flytter inn, og dere gifter dere, så vil du ikke være eier av halve leiligheten uansett. Den er kjøpt av ham, og han tar den med seg inn i et samboerskap eller ekteskap og kan kreve den som sin alene ved skjevdeling dersom det et ekteskap mellom dere skulle skjære seg.

Anonymkode: 59b1b...408

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Sylveon skrev:

Jeg føyer meg også inn i rekken som lurer på dette. 

Det går LETT 15k når man er ung. Spise ute, nye klær, dra på byen, kjøpe drinker, taxi, reiser. 15k er ikke mye. 

Anonymkode: fde3d...8bb

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går LETT 15k når man er ung. Spise ute, nye klær, dra på byen, kjøpe drinker, taxi, reiser. 15k er ikke mye. 

Selvfølgelig er det lett å bruke mye penger, men for å sette dette i perspektiv, kan jeg fortelle at 15000 er mer enn vår familie på 5 gjennomsnittlig bruker på dagligvarer, klær og aktiviteter i løpet av en måned og vi lever slett ikke på sparebluss. 

• Liker 12
Skrevet (endret)
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke rart at folk syter og klager over boligmarkedet hvis det er prioriteringene. Det koster å bo, og jo fortere man lærer seg det, jo enklere for da har man ikke lagt seg på et skjødesløst og vanvittig forbruk. Det er vanvittig vanskelig å skru ned. 

Edit: Jeg støtter for såvidt ovennevnte. Vi er 6 stykker som bor under samme tak og bruker mindre enn 15.000 på klær, mat og aktiviteter hver måned. Unge i dag må lære å bli litt økonomisk ansvarlige hvis de vil noen steder i livet. Ikke alle penger kan brukes på gøy og moro. 

Endret av Sylveon
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sløse penger i øst og vest går greit, men å gnelle over at du må betale hjemme det kan du......

Anonymkode: b2aa5...92d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke at foreldre har hjerte til å ta betalt fra sine egne barn, fordi dei bor hjemme etter en viss alder 🤷🏻‍♀️ Mennesker tenker kun penger... penger meg her og penger meg der.. 

Mine barn skal jeg aldri ha penger av!

Anonymkode: 29f90...139

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sløse penger i øst og vest går greit, men å gnelle over at du må betale hjemme det kan du......

Det er ikke TS som har svart. :) 

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gnelle gjer eg ikkje! Er student, jobber MYE, har kjøpt leilighet og bruker penger på å kose meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...