Gjest Fjeud Skrevet 6. juli 2019 #21 Skrevet 6. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er også hennes ansvar å lære TS hvordan livet fungerer, og at man ikke bare kan få, men at man også må gi. Anonymkode: 7edb3...328 Veldig snusfornuftig svar. Den lærdommen kommer nok godt med når man må vente fem år lengre enn alle andre med å kjøpe hus, går glipp av prisstigningen og må betale mer lengre. Da tenker hun sikkert hvor bra det var at moren lærte henne at man ikke bare kan ta.
SoWhat? Skrevet 6. juli 2019 #22 Skrevet 6. juli 2019 3 minutter siden, Fjeud skrev: Ser svært mange her mener det er rimelig, det kan nok forklares med at majoriteten av de på kvinneguiden har trang økonomi og ofte heller ikke jobber så mye, og dermed i stor grad tenker på seg selv og hva de kan gjøre med de ekstra pengene. Jeg mener det er urimelig å kreve det av deg, da du ikke valgte å komme til verden, hun valgte å få deg, dermed er det hennes ansvar å forsørge deg. Det finnes ingen god grunn for at du ikke skal få kunne spare de pengene til eget boligkjøp feks. Jeg hadde aldri i verden tatt en krone fra mine egne barn, men heller gitt de penger. Ojsann. Er det ikke viktig å lære avkommet om ansvar og selvstendighet? 17
Gjest Fjeud Skrevet 6. juli 2019 #23 Skrevet 6. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hun velger dog å fortsette å leve... TS velger tydeligvis selv å fortsatt bo hjemme selv om hun hadde helt fint klart å bo for seg selv. Men hun velger å ikke kutte navlestrengen. For alt vi vet, så kaster hun bort alle pengene sine hver måned på fillers og vipper og ikke sparer for egen maskin. Dersom hun ikke vil betale mora, så står hun helt fritt til å finne egen bolig og dermed betale vesentlige mer i måneden i husleie, mat, strøm, internett osv osv Helt rett og rimelig å betale litt i husleie. Anonymkode: f71e8...93c Dette er totalt irrelevant for poenget mitt. Foreldrene burde, når de har valgt å få barn, tilrettelegge så barnet får et så bra liv som mulig. Å kreve masse penger av de blir det motsatte av disse. En enormt stor andel av de det har gått veldig bra med, har fått enormt mye støtte av foreldrene som har fasilitet dette. Det er lov å tenke på andre enn seg selv.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #24 Skrevet 6. juli 2019 2 minutter siden, Fjeud skrev: Veldig snusfornuftig svar. Den lærdommen kommer nok godt med når man må vente fem år lengre enn alle andre med å kjøpe hus, går glipp av prisstigningen og må betale mer lengre. Da tenker hun sikkert hvor bra det var at moren lærte henne at man ikke bare kan ta. Veldig lite realistisk svar. De færreste bor helt gratis hjemme for å spare til bolig. Kjipt når TS sitter i sin nye bolig uten evne til å leve selvstendig. Anonymkode: 7edb3...328 13
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #25 Skrevet 6. juli 2019 Du kan jo flytte.. da ryker nok 5000 kun i matbutikken... Anonymkode: 9ee8b...c56 12
Gjest Fjeud Skrevet 6. juli 2019 #26 Skrevet 6. juli 2019 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig lite realistisk svar. De færreste bor helt gratis hjemme for å spare til bolig. Kjipt når TS sitter i sin nye bolig uten evne til å leve selvstendig. Anonymkode: 7edb3...328 Det er jo åpenbart ikke realistisk at TS ikke skal ha evne til å leve selvstendig. Om det er tilfelle ville det gått svært dårlig med TS uavhengig av hvor mye/lite støtte hun hadde fått. Men du skal ha lykke til med den tankegangen, så får du se hvordan det går med barna dine vs. Barna til foreldre som faktisk legger tilrette for dem:) Endret 6. juli 2019 av Fjeud
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #27 Skrevet 6. juli 2019 Akkurat nå, Fjeud skrev: Det er jo åpenbart ikke realistisk at TS ikke skal ha evne til å leve realistisk. Om det er tilfelle ville det gått svært dårlig med TS uavhengig av hvor mye/lite støtte hun hadde fått. Men du skal ha lykke til med den tankegangen, så får du se hvordan det går med barna dine vs. Barna til foreldre som faktisk legger tilrette for dem:) Å legge til rette for barna sine betyr ikke at man gir de alt de vil ha og lar de leve på en rosa sky. Jeg verken har eller har planer om å ha barn. Anonymkode: 7edb3...328 10
BMF Skrevet 6. juli 2019 #28 Skrevet 6. juli 2019 14 minutter siden, Fjeud skrev: Ser svært mange her mener det er rimelig, det kan nok forklares med at majoriteten av de på kvinneguiden har trang økonomi og ofte heller ikke jobber så mye, og dermed i stor grad tenker på seg selv og hva de kan gjøre med de ekstra pengene. Jeg mener det er urimelig å kreve det av deg, da du ikke valgte å komme til verden, hun valgte å få deg, dermed er det hennes ansvar å forsørge deg. Det finnes ingen god grunn for at du ikke skal få kunne spare de pengene til eget boligkjøp feks. Jeg hadde aldri i verden tatt en krone fra mine egne barn, men heller gitt de penger. Dette må være noe av det dummeste jeg har lest på lenge. 32
Gjest Fjeud Skrevet 6. juli 2019 #29 Skrevet 6. juli 2019 (endret) 6 minutter siden, BMF skrev: Dette må være noe av det dummeste jeg har lest på lenge. Takk, om du videre ser at de som kommer fra slike hjem jeg beskriver i større grad utgjør de som blir leger, advokater, psykologer og ledere, skjønner du hvor dumt å gjøre noe sånt er. Bill Gates ble sendt på privatskole og sommerskole, han ble en av verdens mest suksessfulle businessmann, det samme gjelder Mark Zuckerberg, den største andelen leger i USA kommer fra familier fra høyere sosioøkonomiske kår hvor de hjelper barnet slik at det slipper å jobbe under utdanning og slipper å ta opp lån. Mens barna til foreldre fra lavere sosioøkonomiske nivåer hvor foreldrene forventer at de skal bidra mer, er flere uføre, flere kriminelle osv. Men selvfølgelig, du kan jo prøve det selv å se hvordan det går. Så kan dere sitte hjemme hele året hele gjengen og lese om dumme meninger på kvinneguiden:) Endret 6. juli 2019 av Fjeud
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #30 Skrevet 6. juli 2019 Jeg er nylig blitt "voksen", men har en mor som ikke stort av meg. Plikter har jeg, som å vaske, støvsuge og lage mat her og da, samtidig som jeg ofte betaler for bensin siden hun pleier å hente meg fra jobb. Jeg er oppvokst i en familie som fra starten av har hatt det dårlig økonomisk og har det derfor ikke vanskelig med å gi noen tusenlapper her og da slik at vi har mat, vann og strøm den måneden. Jeg skulle gjerne hatt en person rundt meg som krevde noe av meg, som voksen, og kunne hjelpe meg og lære meg å bli selvstendig. Akkurat nå sparer jeg til sertifikat for bil, men med den lille lærlingslønnen og det jeg legger inn på BSU kontoen er det ikke lett siden jeg i tillegg har regulering jeg betaler for selv 😂😂 Anonymkode: f13d9...075 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #31 Skrevet 6. juli 2019 1 minutt siden, Fjeud skrev: Takk, om du videre ser at de som kommer fra slike hjem jeg beskriver i større grad utgjør de som blir leger, advokater, psykologer og ledere, skjønner du hvor dumt å gjøre noe sånt er. Bill Gates ble sendt på privatskole og sommerskole, han ble en av verdens mest suksessfulle businessmann, det samme gjelder Mark Zuckerberg, den største andelen leger i USA kommer fra familier fra høyere sosioøkonomiske kår hvor de hjelper barnet slik at det slipper å jobbe under utdanning og slipper å ta opp lån. Mens barna til foreldre fra lavere sosioøkonomiske nivåer hvor foreldrene forventer at de skal bidra mer, er flere uføre, flere kriminelle osv. Men selvfølgelig, du kan jo prøve det selv å se hvordan det går. Så kan dere sitte hjemme hele året hele gjengen og lese om dumme meninger på kvinneguiden:) Jeg glemte at penger er alt som betyr noe. Takk for påminnelsen. Anonymkode: 7edb3...328 8
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #32 Skrevet 6. juli 2019 TS, jeg er i midten av 40-årene, har en lederjobb med over en million i året og utbetalt ca 60.000 i måneden. Jeg har imidlertid ikke, og har aldri hatt, 20.000 å bruke på hva jeg vil i måneden. Pengene mine går med til bolig, SFO, klær og annet til barna, bil, mat, osv. Din mor gjør deg en KJEMPETJENESTE når hun sørger for at du ikke venner deg til et så hinsides forbruk som 20.000 kr. Du burde klare deg fint på 10.000, betale mor 5000 og spare 5000 per måned. Anonymkode: fbea7...5fd 33
Rotemor Skrevet 6. juli 2019 #33 Skrevet 6. juli 2019 Moren din krever ikke penger av deg, Ts. Hun vil bare slippe å betale for deg. Hvor synes du selv grensen går for når man skal betale sin egen mat og husvær? 20
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #34 Skrevet 6. juli 2019 Mine foreldre hadde aldri bedt meg om å betale for mat og strøm hjemme! Anonymkode: fde3d...8bb 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #35 Skrevet 6. juli 2019 Hvor gammel er du TS? Anonymkode: 1bd27...0b5
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #36 Skrevet 6. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor gammel er du TS? Anonymkode: 1bd27...0b5 18 og halv Anonymkode: da61f...1a8
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #37 Skrevet 6. juli 2019 Vi krevde at sønnen skulle spare i bsu da han bodde hjemme og tjente egne penger. Det er han glad for idag og var istedet for vanlig husleie til oss som foreldre. Anonymkode: b7e2e...e31 4
SoWhat? Skrevet 6. juli 2019 #38 Skrevet 6. juli 2019 44 minutter siden, Fjeud skrev: Takk, om du videre ser at de som kommer fra slike hjem jeg beskriver i større grad utgjør de som blir leger, advokater, psykologer og ledere, skjønner du hvor dumt å gjøre noe sånt er. Bill Gates ble sendt på privatskole og sommerskole, han ble en av verdens mest suksessfulle businessmann, det samme gjelder Mark Zuckerberg, den største andelen leger i USA kommer fra familier fra høyere sosioøkonomiske kår hvor de hjelper barnet slik at det slipper å jobbe under utdanning og slipper å ta opp lån. Mens barna til foreldre fra lavere sosioøkonomiske nivåer hvor foreldrene forventer at de skal bidra mer, er flere uføre, flere kriminelle osv. Men selvfølgelig, du kan jo prøve det selv å se hvordan det går. Så kan dere sitte hjemme hele året hele gjengen og lese om dumme meninger på kvinneguiden:) Jez Nå er det veldig mange fra hjem med "høy økonomisk status" som blir stilt krav til gitt. Så utrolig overfladisk, aggressivt og rare påstander du kommer med fordi du "vet om noen" og tror det er normen. Hold deg til "rikingene" her hjemme og oppdater deg på hvordan de kom i posisjon. Istedenfor å bable om Bill Gates og Zuckerberg. Makan 😆 13
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #39 Skrevet 6. juli 2019 Aiaiai.....jeg fikk alltid penger når jeg trengte det, betalte aldri et øre hjemme selv om jeg var i full jobb. Det jeg lærte av det....var at det bare var å bruke penger, fikk jo alltid mer om jeg trengte uansett. I dag er jeg over 40år, har null innsikt på økonomi, er nå under gjeldsordning pga total kaos i økonomi. Så lurt var det av mine foreldre å servere alt på gullfat 😝 Anonymkode: 034e6...1f9 27
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #40 Skrevet 6. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Moren min mener jeg skal gi henne 5000 hver måndte av lønnen min, mens jeg tjener 20.000? Er dette normalt? Pleier/pleide dere også å gjøre slikt? -hun mener hun skal kjøpe ting for huset, og at blandt annet jeg bor «gratis» hjemme og får gratis mat, uten å betale regninger for strøm osv. Så at hun på en måte MÅ få. Anonymkode: da61f...1a8 Hva ville det kostet deg å bo for deg selv, betale alt det koster for å bo for deg selv, tror du? Mat, strøm, forsikring, husleie, nettleie og andre goder du har hjemme hos din mor er særdeles billig med kroner 5 000. Vær glad din mor ikke krever det dobbelte minst, for det ville alt dette, uten mat, kostet deg ellers. Din mor har satt månedleien lavt for deg, i forhold til markedsleie. Hvor gammel er du? Anonymkode: 5285a...616 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå