Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Cora
Skrevet

Har fått Sobril (beroligende) til å ta når jeg skal fly nå i sommer, og lurer på: Har det noe effekt om jeg tar en halv bare?

Videoannonse
Annonse
Gjest Emera
Skrevet

Er det 10 mg tabletter du har fått? Liten pakke?

Og hvordan er doseringen du har fått?

Gjest Cora
Skrevet

Har fått 10 mg, fikk beskjed om å ta en tablett en time før flyavgang, men om det holder med en halv tar jeg gjerne bare det isteden.

Skrevet

Hvis du ikke er vant til å ta tabletter, og ikke har sånn helt lammende flyskrekk, holder det sikkert med en halv. Etter tre kvarter - en time burde du kjenne hvordan virkningen er, hvis du fremdeles er veldig urolig da, kan du alltids ta den andre halve :)

Gjest Emera
Skrevet

Du trenger ikke være redd for å ta en hel. 10 mg er den svakeste styrken, og dersom du ikke har generelt veldig sterk virkning av medisiner, så går det helt fint.

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg anbefaler at du prøver en hel hjemme slik at du ser effekten av den.

Jeg har lært etter den gangen jeg satt og skulle være ansvarlig mor på et møte i barnehagen, hvor jeg rett før hadde tatt en ny type smertestillende. Fy pyton hvor svimmel og rørete jeg ble. Det var faktisk ganske ekkelt.

Gjest Cora
Skrevet

Okey. Takk, jeg får prøve meg her hjemme først. Men har hørt at virkninger av både alkohol og piller kan endres i flyet i høyden....?

Gjest gjesta
Skrevet

Hvis du tester det ut hjemme så har du iallfall en peiling på hvordan du reagerer.

Legen min sa at jeg skulle ta en tablett av gangen. Egen erfaring reduserte det til en halv

Skrevet

Sobril virker i ganske mange timer.

Gjør deg ferdig med pakkingen, og ta først en halv tabl. 2-3 timer før du legger deg kvelden før du skal ut og fly.

Da ser du hvordan det virker på deg, og i tillegg får du sove og blir kvitt reisefeberen.

Blir du helt i svima (det kan hende), så ta kun en halv dagen etter, hvis du føler behov for det, par timer før du skal fly. (dagen etter har du ennå virkningen av sobrilen i kroppen, tror halveringstiden er et døgn, så en halv vil rekke uansett...)

Doseringen på alle medikamenter er dessverre tilpasset menn på ca 180 cm og 80 kg, så en halv tablett er sikkert nok, dersom du er kvinne. (Det teller ikke om du er overvektig, det er høyde og muskelmasse som teller)

Ikke kombiner med alkohol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...