AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #1 Skrevet 6. juli 2019 Jeg klarer ikke bestemme meg! Samboeren og kjæresten min flytter til Paris nå i september og blir der et år. Dermed blir økonomien litt verre for min del, jeg jobber per nå 60% natt men er student igjen fra januar. Dilemmaet mitt er som så - burde jeg fortsette å leie der vi bor nå? Eller tenke økonomisk og flytte hjem til mamma dette året for å spare opp litt penger? Jeg er 22år, og flyttet fram og tilbake fra moren min fra jeg var 16. Grunnen til at dette er vanskelig situasjon er fordi moren min er rusmisbruker og dermed vanskelig å bo sammen med. Men jeg sparer over 5000kr i mnd på p flytte hjem, noe jeg kan legge i egenkapital som jeg og kjæresten sparer opp sammen. Hva tenker dere? Jeg vin jo gjerne også kunne besøke han i Paris ofte... Og som student blir det vanskelig økonomisk både å spare, og å kunne se han ofte. Men rus, festing, pengeproblene og slikt som moren min sliter med, tar mye på psyken... Anonymkode: 43d96...009
Egenskap Skrevet 6. juli 2019 #2 Skrevet 6. juli 2019 Flytt hjem. Spar penger. Var det første jeg tenkte når jeg leste de første setningene. Men må bremse opp ved å si det vil ikke gjøre deg godt om du ikke er trygg på din mor. Tenk på psyken! 2
Jytte Skrevet 6. juli 2019 #3 Skrevet 6. juli 2019 (endret) Hva ruser hun seg på? Og hvordan er hun? Noen blir stille og rolige, andre mer utagerende. Og du kan aldri endre en annen. Endret 6. juli 2019 av Jytte
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #4 Skrevet 6. juli 2019 Å være student og bo med en mor som er rusmisbruker virker ikke som en god kombinasjon. Og du må vel uansett betale for deg hos henne (antar at hun ikke er jobb og dermed ikke har så god økonomi) ? Ingen andre du kan flytte inn til (kollektiv) ? Flybillett til Paris er ikke så dyrt. Og du skal vel bo hos kjæresten din, så noen reiser dit trenger ikke bli veldig dyrt. Jeg hadde prioritert hva som er best for studiene. Det er dyrt å stryke. Anonymkode: bb49f...f39 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #5 Skrevet 6. juli 2019 1 minutt siden, Jytte skrev: Hva ruser hun seg på? Og hvordan er hun? Noen blir stille og rolige, andre mer utagerende. Og du kan aldri endre en annen. Hun ruser seg på alt av piller - gjerne smertestillende eller sovetabeletter. Blir ikke sint og slikt heldigvis. Men det tar på, hun sliter med bipolare og mye depresjoner i tillegg og er ikke så flink å ta hensyn Anonymkode: 43d96...009
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #6 Skrevet 6. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å være student og bo med en mor som er rusmisbruker virker ikke som en god kombinasjon. Og du må vel uansett betale for deg hos henne (antar at hun ikke er jobb og dermed ikke har så god økonomi) ? Ingen andre du kan flytte inn til (kollektiv) ? Flybillett til Paris er ikke så dyrt. Og du skal vel bo hos kjæresten din, så noen reiser dit trenger ikke bli veldig dyrt. Jeg hadde prioritert hva som er best for studiene. Det er dyrt å stryke. Anonymkode: bb49f...f39 Flybillett fra oslo er ikke dyrt nei, men må fra et annet sted til Oslo først så blir litt. Hun ønsker bare at jeg betaler 1000kr hjemme + egen mat Anonymkode: 43d96...009
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #7 Skrevet 6. juli 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun ruser seg på alt av piller - gjerne smertestillende eller sovetabeletter. Blir ikke sint og slikt heldigvis. Men det tar på, hun sliter med bipolare og mye depresjoner i tillegg og er ikke så flink å ta hensyn Anonymkode: 43d96...009 Du vet jo hva du går til, så det blir vel valget mellom to onder her ..... Du skriver jo selv at du har flyttet til og fra helt fra du var 16 år. Så du vet at det kommer til å bli slitsomt. Så svaret ditt ligger i hva som er best for deg : fred og ro til å studere, men økonomisk mer trangt, eller ikke så mye fred og ro til å studere, men lettere økonomisk. Ikke mulig for andre å ta valget for deg. Anonymkode: bb49f...f39 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #8 Skrevet 6. juli 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du vet jo hva du går til, så det blir vel valget mellom to onder her ..... Du skriver jo selv at du har flyttet til og fra helt fra du var 16 år. Så du vet at det kommer til å bli slitsomt. Så svaret ditt ligger i hva som er best for deg : fred og ro til å studere, men økonomisk mer trangt, eller ikke så mye fred og ro til å studere, men lettere økonomisk. Ikke mulig for andre å ta valget for deg. Anonymkode: bb49f...f39 Jeg forstår at dette er et valg jeg må ta, men det er veldig vanskelig å finne ut av. Å høre andre sitt syn og synspunkt, eller kanskje ting jeg ikke har tenkt på hjelper litt på. Anonymkode: 43d96...009 1
FrodeF Skrevet 6. juli 2019 #9 Skrevet 6. juli 2019 (endret) Realistisk så blir det slutt mellom deg og typen inne jul, så det er best å flytte hjem til mor. Endret 6. juli 2019 av FrodeF
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #10 Skrevet 6. juli 2019 Akkurat nå, FrodeF skrev: Realistisk så blir det slutt mellom deg og typen inne jul, så det er best å flytte hjem til mor. Nei, det er det nok ikke. Vært sammen 4år og bodd fra hverandre et år tidligere (typ Norge /England) så det går bare fint Anonymkode: 43d96...009 3
Inochan Skrevet 6. juli 2019 #11 Skrevet 6. juli 2019 1 time siden, FrodeF skrev: Realistisk så blir det slutt mellom deg og typen inne jul, så det er best å flytte hjem til mor. ?? Barnslig måte å svare på spm til ts på... 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #12 Skrevet 6. juli 2019 Det hadde nok vært fornuftig økonomisk sett, men jeg vil egentlig ikke anbefale deg å flytte hjem igjen til en rusmisbruker. Hvis du ikke klarer å bo der du gjør nå uten samboeren din kan du finne et annet sted å leie som er rimeligere. Hvis dere ønsker å bo der dere gjør nå når han kommer tilbake kan dere se på muligheten for fremleie i ett år. Anonymkode: 44451...dcb 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå