Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som er det? Trives dere? Er lønna ok? Må man ha utdannelse innen helse og omsorg? På forhånd tuuusen takk for svar 😊

Anonymkode: 8b0c6...125

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært, det var veldig givende og koselig! Hva jeg fikk i lønn husker jeg ikke, det er 13år siden, så den har nok uansett steget litt. Hadde ingen utdannelse, utenom at jeg gikk i 3klasse på videregående da😊 Fikk betalt for å gå på kurs også!

Dette 👇 står på Bergen kommune sin hjemmeside om kriterier for å bli støttekontakt

Sitat

For å bli støttekontakt må du ha fylt 18 år. Du må være pålitelig og trygg på deg selv. Av hensyn til den som trenger støttekontakt, ønsker vi at du kan påta deg oppdraget i minimum ett år. Det kreves ingen fagbakgrunn.

Støttekontakten har taushetsplikt. 

Støttekontakten skal sende inn jevnlige rapporter til kommunen og delta i evaluering av tjenesten.

Som støttekontakt blir du pålagt å fremvise politiattest. Det kreves politiattest for personer som skal yte helse- og omsorgstjenester (jfr. Lov om barneverntjenester § 6 - 10, siste ledd og Lov om kommunale helse og omsorgstjenester § 5 - 4).

Politiattesten skal vise om søker er siktet, tiltalt, ilagt forelegg eller dømt for seksuelle overgrep, vinningslovbrudd eller narkotikalovbrudd. 

Søker har selv ansvar for å innhente politiattest,og vil motta søknadsskjema og bekreftelse på at politiattest er nødvendig fra den som iverksetter oppdraget. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som BPA, det er jo nesten det samme. Det er et fantastisk yrke, og gir utrolig mye glede. Lønna ligger på ca 200kr i timen + 56 i kveldstillegg, 53 i helgetillegg. Man trenger ingen utdannelse, det går på personlig egnethet og god kjemi og gjerne delte interesser med bruker.

Anonymkode: a66ec...a18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...