AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #1 Skrevet 6. juli 2019 Hei! Jeg har nettopp startet i en sommerjobb. Jeg har fått en turnus jeg skal gå, og har derfor planlagt sommeren ut i fra denne turnusen. I går fikk jeg en melding fra GAT, altså et vaktbok system, om at jeg har blitt tildelt tre vakter. Disse vaktene er på fridager i turnusen min, og jeg har derfor lagt planer (skal reise bort disse dagene). Har arbeidsgiver lov å gi meg vakter uten å spørre meg om jeg kan jobbe? Hvordan kan jeg ta dette opp med arbeidsgiver? Er ikke slik at jeg ikke vil jobbe, men disse dagene kan jeg ikke Anonymkode: 0c0b2...7d4
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #2 Skrevet 6. juli 2019 Er vel bare å si ifra? Anonymkode: 06714...551
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #3 Skrevet 6. juli 2019 Du jobber sikkert der jeg jobber, i såfall er sjefen et nek som ikke kan turnus og ikke GAT. Bare si ifra at du har gått ut fra turnus du har fått utdelt og ikke kan jobbe de dagene. Om du så har satt deg tilgjengelig i GAT den perioden skal du spørres før de kan sette deg opp. Har du takket ja til vaktene blir det annerledes. Anonymkode: ccf38...74a 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #4 Skrevet 6. juli 2019 Gi beskjed fortest mulig, slik at de kan få tildelt vaktene til andre. Anonymkode: fa567...a94 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #5 Skrevet 6. juli 2019 Hva står i kontrakten din? jeg er fast ansatt og går turnus. De kan ikke sette meg opp utover min turnus uten å spørre meg først Anonymkode: a879c...929
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå