AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #1 Del Skrevet 6. juli 2019 Venninnen min røkte hasj her om dagen. Hun sa at hun følte en sterk angst/redsel, følte seg dypt deprimert og fikk suicidale tanker under rusen. Nå, dag 3 etter hendelsen føler hun seg fortsatt deprimert og angstfylt, hun ligger bare hjemme i sofaen og klarer såvidt å komme seg til butikken. Hva feiler det henne? Anonymkode: b032a...b72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #2 Del Skrevet 6. juli 2019 Hun sliter mest sannsynlig litt psykisk fra før av. Vær der for henne, si at det går over. Jeg får også angst av hasj. Nesten alle rusmidler, inkludert alkohol. Hun bør være forsiktig, og ikke mer hasj. Anonymkode: 62c22...7c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #3 Del Skrevet 6. juli 2019 Just now, AnonymBruker said: Venninnen min røkte hasj her om dagen. Hun sa at hun følte en sterk angst/redsel, følte seg dypt deprimert og fikk suicidale tanker under rusen. Nå, dag 3 etter hendelsen føler hun seg fortsatt deprimert og angstfylt, hun ligger bare hjemme i sofaen og klarer såvidt å komme seg til butikken. Hva feiler det henne? Anonymkode: b032a...b72 Mulig hun er redd for at det skal bli oppdaget at hun har røyket hasj. Det kan skape angst hos de fleste. Anonymkode: 6a326...c18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #4 Del Skrevet 6. juli 2019 Noen mennesker tåler ikke hasj. De blir «fucked» i hodet av det. Har sett det, jobber i psykiatrien. Anonymkode: 82ed3...7e0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #5 Del Skrevet 6. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Noen mennesker tåler ikke hasj. De blir «fucked» i hodet av det. Har sett det, jobber i psykiatrien. Anonymkode: 82ed3...7e0 Jeg hører oftere at noen personer ikke tåler alkohol, spesielt sprit, de blir i hvert fall fucked i hodet av det. Havner disse personene hos dere også? Anonymkode: 85c21...9af 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #6 Del Skrevet 6. juli 2019 Jeg fikk panikkangst de gangene jeg røyket hasj, måtte ut og gå for å bli kvitt følelsen av å kveles. Det er en eller annen del av hjernen (husker ikke hva den heter) som gir slike reaksjoner på THC hos enkelte. Skal sies at jeg slet med angst fra før av. Får også angst dagen derpå av alkohol. Anonymkode: 6e250...f3d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 6. juli 2019 #7 Del Skrevet 6. juli 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Venninnen min røkte hasj her om dagen. Hun sa at hun følte en sterk angst/redsel, følte seg dypt deprimert og fikk suicidale tanker under rusen. Nå, dag 3 etter hendelsen føler hun seg fortsatt deprimert og angstfylt, hun ligger bare hjemme i sofaen og klarer såvidt å komme seg til butikken. Hva feiler det henne? Anonymkode: b032a...b72 Hasj er det som feiler henne. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #8 Del Skrevet 6. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg hører oftere at noen personer ikke tåler alkohol, spesielt sprit, de blir i hvert fall fucked i hodet av det. Havner disse personene hos dere også? Anonymkode: 85c21...9af Alkohol går fortere ut av systemet. Ikke så ofte de havner i psykiatrien, annet enn etter lang tids misbruk. Anonymkode: 82ed3...7e0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #9 Del Skrevet 6. juli 2019 Hun sliter nok fra før av, har opplevd det samme med alkohol. Alle mine "selvmordsforsøk" har vært i kombinasjon med alkohol. Hun trenger profesjonell hjelp. Anonymkode: e9b14...f1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #10 Del Skrevet 6. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Alkohol går fortere ut av systemet. Ikke så ofte de havner i psykiatrien, annet enn etter lang tids misbruk. Anonymkode: 82ed3...7e0 Ut av systemet hvordan da, mener du? Blandet du mellom hvor lenge det går an å spore inntak av stoffet, og hvor lenge man faktisk er i aktiv rus, kanskje..? Anonymkode: 6a326...c18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 6. juli 2019 #11 Del Skrevet 6. juli 2019 Det er flere som får angst av bruke hasj! Har selv blitt kontaktet av de med virkelig heavy angst fordi de har røykt. Det kan ligge fortrengte ting i minnet, og det kan bli veldig trigget av hasj. Har man visse psykiske problemer, så må man ikke prøve det. En kan godt si at noen ikke tåler rusmidler i det hele tatt, men det vet en jo ikke før en har prøvd. Det skumle med hasj er at EN gang er nok til å trigge sånn at en sliter lenge. Alkohol kan også gi angst, men "fylleangst" går over i løpet av en dag eller to. Med mindre en er langvarig misbruker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #12 Del Skrevet 6. juli 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun sliter nok fra før av, har opplevd det samme med alkohol. Alle mine "selvmordsforsøk" har vært i kombinasjon med alkohol. Hun trenger profesjonell hjelp. Anonymkode: e9b14...f1b Hun har tilsynelatende vært psykisk frisk, men noen ting i livet hennes som har skapt stress. Samt hun hadde kranglet med en nær person samme dagen. Så hun følte det preget henne, fikk sterke negative tanker om seg selv. Men hun sa også at hun har hatt rusproblemer tidligere i livet, og at hun bare ville "teste" nå for å se hvordan hun reagerte. Vet ikke om det kan ha noen sammenheng. TS Anonymkode: b032a...b72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #13 Del Skrevet 6. juli 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun har tilsynelatende vært psykisk frisk, men noen ting i livet hennes som har skapt stress. Samt hun hadde kranglet med en nær person samme dagen. Så hun følte det preget henne, fikk sterke negative tanker om seg selv. Men hun sa også at hun har hatt rusproblemer tidligere i livet, og at hun bare ville "teste" nå for å se hvordan hun reagerte. Vet ikke om det kan ha noen sammenheng. TS Anonymkode: b032a...b72 Jo. Masse sammenheng. Kan ha vært dårlig hasj også. Ingen vits i å teste. Jeg slutta og teste for lenge siden. HUn burde holde seg unna. Jeg ble så paranoid en gang at jeg holdt på å ende det der og da. Altså. Lek med livet på en annen måte. Det var en grunn til at hun sluttet med rus. Ingen vits i å prøve igjen. Anonymkode: 62c22...7c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 6. juli 2019 #14 Del Skrevet 6. juli 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun har tilsynelatende vært psykisk frisk, men noen ting i livet hennes som har skapt stress. Samt hun hadde kranglet med en nær person samme dagen. Så hun følte det preget henne, fikk sterke negative tanker om seg selv. Men hun sa også at hun har hatt rusproblemer tidligere i livet, og at hun bare ville "teste" nå for å se hvordan hun reagerte. Vet ikke om det kan ha noen sammenheng. TS Anonymkode: b032a...b72 Siste avsnitt. Det er mye mulig ja, men da har det en god misjon. Hun fortsetter sikkert nå å holde seg rusfri. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #15 Del Skrevet 6. juli 2019 5 hours ago, AnonymBruker said: Ut av systemet hvordan da, mener du? Blandet du mellom hvor lenge det går an å spore inntak av stoffet, og hvor lenge man faktisk er i aktiv rus, kanskje..? Anonymkode: 6a326...c18 Det var kanskje litt sleivete skrevet. Jeg mener at angsten etter hasj - når den først er der - sitter mye lengre i enn angsten etter alkohol. Det er i alle fall det jeg har sett. Anonymkode: 82ed3...7e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #16 Del Skrevet 6. juli 2019 Etter hasjrus har jeg alltid følt meg litt emosjonelt avmagret og flat, litt trist som å komme hjem etter å ha vært på et veldig hyggelig besøk, men angst har jeg bare opplevd under selve rusen, og da gjerne angst for at den ansatte på Deli de Luca skal skjønne at jeg er høy og mobilisere hele politietaten, ser for meg tvungen urinprøve, blodprøve, spyttprøve, og at jeg skal få rykte på meg som narkoman resten av livet. Og så har jeg ledd meg ihjel av de idiotiske tankene, som selvsagt bare gjør ting verre igjen, også blir det en ond/god sirkel. Anonymkode: 6bfbe...949 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #17 Del Skrevet 6. juli 2019 Hasjen trigget kanskje noe, men så lenge etter er det usannsynlig at hasjen er synderen, når hun ikke røyker fast. Tipper hun bare har overbevist seg selv om at det er hasjen og tro kan flytte fjell. Uansett så har hun det jo ikke bra. Hva med å prøve få henne ut av huset, så hun tenker på noe annet? Anonymkode: 5cfc3...9d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest xfs367 Skrevet 6. juli 2019 #18 Del Skrevet 6. juli 2019 Det kan ha alt med hasj å gjøre. Psykedelika flytter biter av underbevisstheten opp i bevisstheten, og det er det ikke alle som takler. Hun kommer sikkert til å ha det litt kjipt en ukes tid, men det går over. Forhåpentligvis har hun nå lært at sånne stoffer ikke er for henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #19 Del Skrevet 6. juli 2019 THC har en halveringstid på maks et par dager for en sporadisk bruker, så noen langtidsvirkning på den måten vil ikke en joint ha. Selve rusen varer bare i et par timer, sjeldent lenger enn tre, men nivået av virkestoffet i blodet kan ta litt tid å skille ut etter at det faktisk er virksomt. Angst i ettertid skyldes stort sett noe så enkelt som at man har brutt loven og kanskje har gjort noe farlig. For ordens skyld: Man har ikke gjort noe farlig, men kriminell har man tross alt vært. Anonymkode: 6bfbe...949 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #20 Del Skrevet 6. juli 2019 9 minutter siden, AnonymBruker said: Etter hasjrus har jeg alltid følt meg litt emosjonelt avmagret og flat, litt trist som å komme hjem etter å ha vært på et veldig hyggelig besøk, men angst har jeg bare opplevd under selve rusen, og da gjerne angst for at den ansatte på Deli de Luca skal skjønne at jeg er høy og mobilisere hele politietaten, ser for meg tvungen urinprøve, blodprøve, spyttprøve, og at jeg skal få rykte på meg som narkoman resten av livet. Og så har jeg ledd meg ihjel av de idiotiske tankene, som selvsagt bare gjør ting verre igjen, også blir det en ond/god sirkel. Anonymkode: 6bfbe...949 Hehe. Jeg fikk en gang angst på grunn av et helt vanlig sigarettpapir jeg hadde lagt igjen på en offentlig benk. Så for meg et helt scenario hvor en eller annen turgåer ringer politiet fordi vedkommende har funnet et sigarettpapir, og politiet tar det seriøst og rykker ut. Må jo være noen her som røyker hasj! Så gikk det et par minutter, og det samme scenarioet ble plutselig ustyrtelig morsomt. Anonymkode: d74bc...e61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå