Gå til innhold

Innbytte tørrfôr til katt på Rema?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en sekk med 4 kg Friskies, uåpnet, som utgår i februar 2020. Siden jeg skal bruke et annet tørrfor til den nye katten vi skal få, ønsker jeg å bytte den inn. Noen som jobber på Rema eller andre som tror det kan være mulig? Jeg spør her først, men kan spørre min lokale butikk etterhvert.

Anonymkode: abceb...0e7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig ikke. Selg den til noen andre 

Anonymkode: bf760...52c

AnonymBruker
Skrevet

Gi det bort til ett kattehjem!

Anonymkode: 1b2d2...b6a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig ikke. Selg den til noen andre 

Hvorfor er det en selvfølge? Den er uåpnet og ikke utgått på dato.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det en selvfølge? Den er uåpnet og ikke utgått på dato.

Fordi du ikke kan gå til en random butikk med en uåpnet vare du har hjemme for å levere den tilbake bare fordi du ikke trenger det lenger. Det funker ikke sånn. Er det feil på varen, blitt dprlig før utløpsdato etc, så JA. Men å gå til en butikk å levere en vare på den måten du fremstiller det, nei. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 6.7.2019 den 22.11, AnonymBruker skrev:

Fordi du ikke kan gå til en random butikk med en uåpnet vare du har hjemme for å levere den tilbake bare fordi du ikke trenger det lenger. Det funker ikke sånn. Er det feil på varen, blitt dprlig før utløpsdato etc, så JA. Men å gå til en butikk å levere en vare på den måten du fremstiller det, nei. 

Enkelte dagligvarebutikker, spesielt på mindre steder, gjør faktisk innimellom dette. De har varen i sortimentet, de får solgt den igjen, og har dermed ingen problemer med det. Det er dog ikke noe kunden har rett til, men en ekstraservice butikken kan velge å gi - eller ikke.

Anonymkode: 42286...8c2

AnonymBruker
Skrevet

Enkelte dagligvarebutikker, spesielt på mindre steder, gjør faktisk innimellom dette. De har varen i sortimentet, de får solgt den igjen, og har dermed ingen problemer med det. Det er dog ikke noe kunden har rett til, men en ekstraservice butikken kan velge å gi - eller ikke.

Har jobbet i mange matbutikker, å vi hadde ALDRI gjort det siden man ikke aner om vedkommende faktisk har tuklet med det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har jobbet i mange matbutikker, å vi hadde ALDRI gjort det siden man ikke aner om vedkommende faktisk har tuklet med det. 

Neivel. 

Det endrer ikke det faktum at enkelte butikker gjør det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neivel. 

Det endrer ikke det faktum at enkelte butikker gjør det.

Det er heller unntaket en regelen. Du skal være heldig for å finne en slik butikk 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal enten bruke den opp til den nye katten eller gi den bort. Lurer litt på hvordan det er mulig å tukle med noe som er uåpnet? Den er ikke mulig å åpne og lukke uten at det synes. Den har vært oppbevart i romtemperatur.

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal enten bruke den opp til den nye katten eller gi den bort. Lurer litt på hvordan det er mulig å tukle med noe som er uåpnet? Den er ikke mulig å åpne og lukke uten at det synes. Den har vært oppbevart i romtemperatur.

Butikken har bare ditt ord for at den er oppbevart som den skal. Hvorfor ikke gi den til Dyrebeskyttelsen eller andre som trenger det. 

Anonymkode: 954b4...d5f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Friskis er uansett ikke noe å gi katter, jeg ville gitt det til en veldedig organisasjon om de vil ha det og kjøpt et bedre fôr til min egen katt :)

Anonymkode: 2afee...4c7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...