AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #1 Skrevet 6. juli 2019 Merker jeg er så lei av det! Barna har hatt fri et par uker nå, jeg er hjemme i permisjon og mannen har jobbet. Barna har spurt om vi kunne dra en dag i en fornøyelsespark og jeg lovet å spørre mannen. Når jeg spør blir han litt irritert før han sier «OK, men da skal jeg ut med kompiser som takk». Dette er en gjenganger, og jeg har snakket med han om det igjen og igjen. OK at han vil ut med venner, men hvorfor er en tur i fornøyelsespark med barna min morsomme greie? Hvorfor skal han få takk for noe vi begge gjør for barna? Ja, jeg får glede av det fordi barna har det gøy og koser seg, men om jeg kunne valgt helt uavhengig av alle andre hadde jeg jo heller valgt noe helt annet. Det er ikke min hovedinteresse å dra på badeland og kjøre karuseller liksom, men det er jo gøy for barna og da blir det automatisk hyggelig for meg også. Hvordan i alle dager skal jeg få ham til å forstå dette? Vi har hatt samme diskusjon når han mener han hjelper meg eller gjør meg en tjeneste når jeg for eksempel har bestilt penklær til barna og han henter pakken på posten, eller han kjører innom og kjøper støvler til storesøster (fordi jeg har sjekket de i barnehagen og sett at de andre er for små). Han ser ikke at min innsats og hans innsats er sidestilt for barnas skyld, men mener at han gjør det for å glede meg... Er jeg helt urimelig som synes det blir helt feil? Anonymkode: 2e288...25e 31
Gjest tranedatter Skrevet 6. juli 2019 #2 Skrevet 6. juli 2019 Nei enig med deg. Er da like mye hans barn, og i hans intresse å være med i barnas barndom. Han er barnslig.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #3 Skrevet 6. juli 2019 Sånn kan mannen min komme til å si også, men da får han høre det. Han kan argumentere med at jeg har brukt penger på parkdress til barna, så da vil han bruke penger på ... Når jeg poengterer det for han blir han dog flau og innrømmer at jeg har helt rett, de er VÅRE barn og ber om unnskyldning, men det kommer innimellom... Anonymkode: e1402...9d8 45
Tøytigern Skrevet 6. juli 2019 #4 Skrevet 6. juli 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Merker jeg er så lei av det! Barna har hatt fri et par uker nå, jeg er hjemme i permisjon og mannen har jobbet. Barna har spurt om vi kunne dra en dag i en fornøyelsespark og jeg lovet å spørre mannen. Når jeg spør blir han litt irritert før han sier «OK, men da skal jeg ut med kompiser som takk». Dette er en gjenganger, og jeg har snakket med han om det igjen og igjen. OK at han vil ut med venner, men hvorfor er en tur i fornøyelsespark med barna min morsomme greie? Hvorfor skal han få takk for noe vi begge gjør for barna? Ja, jeg får glede av det fordi barna har det gøy og koser seg, men om jeg kunne valgt helt uavhengig av alle andre hadde jeg jo heller valgt noe helt annet. Det er ikke min hovedinteresse å dra på badeland og kjøre karuseller liksom, men det er jo gøy for barna og da blir det automatisk hyggelig for meg også. Hvordan i alle dager skal jeg få ham til å forstå dette? Vi har hatt samme diskusjon når han mener han hjelper meg eller gjør meg en tjeneste når jeg for eksempel har bestilt penklær til barna og han henter pakken på posten, eller han kjører innom og kjøper støvler til storesøster (fordi jeg har sjekket de i barnehagen og sett at de andre er for små). Han ser ikke at min innsats og hans innsats er sidestilt for barnas skyld, men mener at han gjør det for å glede meg... Er jeg helt urimelig som synes det blir helt feil? Anonymkode: 2e288...25e Nei. De er da hans barn, også. Egentlig har han ansvaret for å gjøre alt dette, selv. Han skal ikke ha takk for å være deres far, med mindre de selv takker han i bryllupet sitt en dag. 24
Tøytigern Skrevet 6. juli 2019 #5 Skrevet 6. juli 2019 Hvis du derimot ville på vinkveld med veninnene så kunne han kommet og sagt at -Ja, men da vil jeg xyz. Det handler om å gi og ta. Men vil han ha noe igjen for å gjøre noe med barna sine får du ganske enkelt henvise til at da må de gjøre noe for han. Ikke du.For da er det de og han som har byttet tid. 32
solmåneogstjerner Skrevet 6. juli 2019 #6 Skrevet 6. juli 2019 Åå, sånn var eksen min også. Han gjorde meg en tjeneste når han hentet barn, gjorde husarbeid og praktiske ting rundt hus og hjem. Og da fortjente han selvsagt å kjøpe noe til seg selv eller gjøre noe selv. For han hadde jo vært så grei! Jeg gjorde 80% av alt med barn og husarbeid, når ham en sjelden gang gjorde noe så skulle han ha skryt og betaling tilbake. Hvis vi skal noe som en familie så skal han ha fri neste helg eller kvelden. For han var jo så grei og ble med i badeland. Og 'nå har du brukt så mye penger at jeg skal også bruke det samme'. Jeg hadde handlet bilsete, vinterdresser og sko. Han skulle bruke penger på TV, musikkanlegg eller andre ting til seg selv. For vi andre klarte oss selvsagt med den tv-en vi hadde. Jaja, vi er ikke sammen lengre.... 28
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #7 Skrevet 6. juli 2019 TS Åå, takk, dere! 🙌🏻 Både godt å høre at jeg ikke er den eneste som får høre sånt og at jeg ikke er helt urimelig som blir irritert. Det er det samme med pengene ja. Heldigvis har han ikke sagt noe mer etter sist gang, for da ble det en kjempediskusjon. Klagde over at jeg brukte så mye penger, nemlig. Da hadde jeg sittet på nett og lett etter billig vintertøy og følte selv jeg hadde gjort et kupp. Han bruker ikke tid på det og handler aldri klær til dem, men kan finne på å bli irritert om de mangler noe eller noe er for lite... Virker som det gikk inn da heldigvis, men dette med bytting av goder går igjen. Som en av dere sier; hadde jeg dratt på vinkveld med jentene, hadde det selvfølgelig vært noe helt annet... Anonymkode: 2e288...25e 16
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #8 Skrevet 6. juli 2019 Grøss. Ga disse mennene tegn til slike holdninger før det kom barn inn i bildet? Mitt største mareritt er at mannen min blir «en sånn en». Anonymkode: 9fd9e...3fb 44
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #9 Skrevet 6. juli 2019 4 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Åå, sånn var eksen min også. Han gjorde meg en tjeneste når han hentet barn, gjorde husarbeid og praktiske ting rundt hus og hjem. Og da fortjente han selvsagt å kjøpe noe til seg selv eller gjøre noe selv. For han hadde jo vært så grei! Jeg gjorde 80% av alt med barn og husarbeid, når ham en sjelden gang gjorde noe så skulle han ha skryt og betaling tilbake. Hvis vi skal noe som en familie så skal han ha fri neste helg eller kvelden. For han var jo så grei og ble med i badeland. Og 'nå har du brukt så mye penger at jeg skal også bruke det samme'. Jeg hadde handlet bilsete, vinterdresser og sko. Han skulle bruke penger på TV, musikkanlegg eller andre ting til seg selv. For vi andre klarte oss selvsagt med den tv-en vi hadde. Jaja, vi er ikke sammen lengre.... Høres kjent ut. Slik var min ex, også. Bortsett fra at han ville ha betalt i sex hvis han gjorde noe «ekstra» som å vaske hus eller tilbringe tid med barna. Vi er skilt i dag. Anonymkode: 82214...989 21
solmåneogstjerner Skrevet 6. juli 2019 #10 Skrevet 6. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Grøss. Ga disse mennene tegn til slike holdninger før det kom barn inn i bildet? Mitt største mareritt er at mannen min blir «en sånn en». Anonymkode: 9fd9e...3fb Nei. Det kom etter barna. Et tips er å snakke om det på forhånd. Det gjorde ikke jeg dessverre 7
solmåneogstjerner Skrevet 6. juli 2019 #11 Skrevet 6. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres kjent ut. Slik var min ex, også. Bortsett fra at han ville ha betalt i sex hvis han gjorde noe «ekstra» som å vaske hus eller tilbringe tid med barna. Vi er skilt i dag. Anonymkode: 82214...989 Det kjenner jeg også igjen. 'Nå må vi kose litt, jeg har tross alt passet barna hele dagen' 10
Hactar Skrevet 6. juli 2019 #12 Skrevet 6. juli 2019 Kanskje du konsekvent skal begynne å omtale dem som barna «hans»? For det virker jo som om han tror at barna er ditt prosjekt, så i tillegg til å ta diskusjonen hver gang, kan du kanskje vise hvordan han fraskriver seg ansvar ved å sette ham i samme posisjon som han tydeligvis har satt deg? 20
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #13 Skrevet 6. juli 2019 37 minutter siden, Hactar skrev: Kanskje du konsekvent skal begynne å omtale dem som barna «hans»? For det virker jo som om han tror at barna er ditt prosjekt, så i tillegg til å ta diskusjonen hver gang, kan du kanskje vise hvordan han fraskriver seg ansvar ved å sette ham i samme posisjon som han tydeligvis har satt deg? TS Kanskje det, men vet ikke om det hadde hjulpet så mye. Tror mye av problemet ligger i det du sier at det liksom er mitt prosjekt. Og ja, selvfølgelig gir det meg noe at barna mine har det bra, men det er jo ikke sånn at jeg ikke har lyst til noe annet. Kom på kanskje det verste eksemplet, det er ikke lenge siden en gang og da hadde vi akkurat samme diskusjon. Jeg liker å lage maten til babyen fra bunnen av. Fryser det ned, så trenger bare lage en ladning et par ganger i måneden. Spurte derfor om han kunne ta han med ut på trilletur mens jeg gjorde det. Da talte visst det også som en slags tur ut for meg, siden jeg fikk holde på med «hobbyen min». Hæ? Jeg lager næringsrik mat til vårt felles barn. Selvfølgelig gleder det meg at hun får bra mat, men hallo? Jeg fatter ikke at det er mulig! Anonymkode: 2e288...25e 32
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #14 Skrevet 6. juli 2019 Du må ta diskusjonen hver eneste gang han kommer med sånne kommentarer. Først da blir han klar over hvor ofte han sier sånt. Anonymkode: 24040...45d 24
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #15 Skrevet 6. juli 2019 Sånt som dette ødelegger forhold og ekteskap. Ta tak i det nå før din frustrasjon og irritasjon vokser seg større. Parterapi for eksempel Anonymkode: be81e...8a1 25
Tøytigern Skrevet 6. juli 2019 #16 Skrevet 6. juli 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: TS Kanskje det, men vet ikke om det hadde hjulpet så mye. Tror mye av problemet ligger i det du sier at det liksom er mitt prosjekt. Og ja, selvfølgelig gir det meg noe at barna mine har det bra, men det er jo ikke sånn at jeg ikke har lyst til noe annet. Kom på kanskje det verste eksemplet, det er ikke lenge siden en gang og da hadde vi akkurat samme diskusjon. Jeg liker å lage maten til babyen fra bunnen av. Fryser det ned, så trenger bare lage en ladning et par ganger i måneden. Spurte derfor om han kunne ta han med ut på trilletur mens jeg gjorde det. Da talte visst det også som en slags tur ut for meg, siden jeg fikk holde på med «hobbyen min». Hæ? Jeg lager næringsrik mat til vårt felles barn. Selvfølgelig gleder det meg at hun får bra mat, men hallo? Jeg fatter ikke at det er mulig! Anonymkode: 2e288...25e Mener han virkelig at å lage middag til deres felles barn er din hobby? 32
HalldirV2 Skrevet 6. juli 2019 #17 Skrevet 6. juli 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Merker jeg er så lei av det! Barna har hatt fri et par uker nå, jeg er hjemme i permisjon og mannen har jobbet. Barna har spurt om vi kunne dra en dag i en fornøyelsespark og jeg lovet å spørre mannen. Når jeg spør blir han litt irritert før han sier «OK, men da skal jeg ut med kompiser som takk». Dette er en gjenganger, og jeg har snakket med han om det igjen og igjen. OK at han vil ut med venner, men hvorfor er en tur i fornøyelsespark med barna min morsomme greie? Hvorfor skal han få takk for noe vi begge gjør for barna? Ja, jeg får glede av det fordi barna har det gøy og koser seg, men om jeg kunne valgt helt uavhengig av alle andre hadde jeg jo heller valgt noe helt annet. Det er ikke min hovedinteresse å dra på badeland og kjøre karuseller liksom, men det er jo gøy for barna og da blir det automatisk hyggelig for meg også. Hvordan i alle dager skal jeg få ham til å forstå dette? Vi har hatt samme diskusjon når han mener han hjelper meg eller gjør meg en tjeneste når jeg for eksempel har bestilt penklær til barna og han henter pakken på posten, eller han kjører innom og kjøper støvler til storesøster (fordi jeg har sjekket de i barnehagen og sett at de andre er for små). Han ser ikke at min innsats og hans innsats er sidestilt for barnas skyld, men mener at han gjør det for å glede meg... Er jeg helt urimelig som synes det blir helt feil? Anonymkode: 2e288...25e Gubben din trenger en skikkelig reality check! Stå på krava du. 19
godfisk Skrevet 6. juli 2019 #18 Skrevet 6. juli 2019 «Jeg har da også vært på badeland med ungene, så da drar jeg ut med jentene på lørdag, som takk, hvis du skal ut med kompisene.» Han er sikkert en sånn fyr som tenker på det som å hjelpe til om han gjør noe i heimen, og ikke skjønner at det er rett og rimelig at han gjør sin del. 20
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #19 Skrevet 6. juli 2019 Kjenner meg igjen der du. Min exmann var slik. Bare enda verre Han satt barnevakt for egne barn, det var slik han så på det. Han kunne planlegge fritiden sin som han ville ( trodde han) Og han kunne reise seg å gå ut døren uten å si i fra en gang, selv når ungene var helt små, Gjorde han husarbeid en sjelden gang gjorde han meg en tjeneste, og sex var det han mente han fortjente da. Og ble veldig gretten når han ikke ble belønnet med det. Jeg gjorde 95% av alt både i huset og med ungene, men han skulle altså belønnes for sine 5%. Jeg fatter ikke at enkelte mener de skal belønnes for å gjøre ting med ungene, eller kona for den sags skyld. Anonymkode: fe852...019 22
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #20 Skrevet 6. juli 2019 Hvis han ikke ville ha barn og ser dem som noe han gav til deg: ok. Hvis ikke: hårreisende oppførsel. Skjønner uansett ikke at du gidder han. Han er jo helt forferdelig. Anonymkode: 27c2c...e82 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå