AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #1 Skrevet 6. juli 2019 Søsteren min er gift med en muslimsk mann. De har nettopp fått tvillinger og nå vil svogeren min at den ene tvillingen skal bli omskjært. Min søster vil ikke dette, men får mye press fra hans familie. Tvillingene er en jente og en gutt. Svogeren min gir uttrykk for at han ikke liker jenta. Begge barna er rundt 3 måneder gamle, men når jente babyen skriker kan han knipse henne på munnen og han nekter å holde henne. Han elsker sønnen sin og holder han og ligger ofte på gulvet med sønnen. Jeg har aldri opplevd slik forskjellsbehandling av søsken før. Han skylder på søsteren min som ikke kunne få 2 gutter Jeg har snakket med søsteren min om dette, men hun virker egentlig ganske kuet. Jeg bor 7 timer unna, så jeg er der ikke så mye. Men nå er jeg her i 2 uker på "ferie". Har allerede vært her en uke og jeg blir kvalm. Jeg er en del yngre enn søsteren min, jeg er 22 og hun er 30. Jeg vet jeg burde meldte til bv, men hvordan burde jeg gå fram? Jeg er redd svogeren og familien hans skal skjønne at det er meg også ta det ut over søsteren min og barna.. hjelp Anonymkode: dca08...66f 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #2 Skrevet 6. juli 2019 Her ser man et prakteksemplar på hvorfor man ikke skal gifte seg og få barn med muslimske menn. Når det er sagt synes jeg du skal gi beskjed til BV, dette fordi det er uskyldige barn. Søsteren din kan fortsatt forsvare seg selvom hun er kuet av han. Men det kan ikke barna. Fyfaen for en syk syk mann han må være, jeg hadde ikke klart å holdt kjeft om noen hadde gjort slikt mot mine tantebarn og ikke minst min søster!!! Og jeg hadde gutte langt faen i om de beskylder deg for å ha sagt ifra, du er barnas stemme. At søsteren din tillater at barnefar er sånn mot barna er også ganske sykt og hun trenger hjelp hun også. Anonymkode: 037e2...3ab 33
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #3 Skrevet 6. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her ser man et prakteksemplar på hvorfor man ikke skal gifte seg og få barn med muslimske menn. Når det er sagt synes jeg du skal gi beskjed til BV, dette fordi det er uskyldige barn. Søsteren din kan fortsatt forsvare seg selvom hun er kuet av han. Men det kan ikke barna. Fyfaen for en syk syk mann han må være, jeg hadde ikke klart å holdt kjeft om noen hadde gjort slikt mot mine tantebarn og ikke minst min søster!!! Og jeg hadde gutte langt faen i om de beskylder deg for å ha sagt ifra, du er barnas stemme. At søsteren din tillater at barnefar er sånn mot barna er også ganske sykt og hun trenger hjelp hun også. Anonymkode: 037e2...3ab Jeg er veldig redd for han. Kjenner han ikke så godt, men når vi først møtes så kommenterer han alltid klærne mine og kroppen min. Han kommer langt oppi ansiktet mitt når han skal snakke. Grunnen til at jeg er redd for å melde er fordi jeg er redd han skal gjøre søsteren min noe vondt når han finner ut av det. Jeg vet at når jeg har meldt, så vil dem få et brev i posten angående innkalling til møte. Og da er jeg redd noe skal skje. Han kommer til å vite helt sikkert at det er meg, fordi de har nesten aldri besøk av noen. Unntatt hans familie. Det er alltid han som åpner posten, så han vil helt sikkert se brevet. Søsteren min er litt sur fordi jeg prøver å blande meg, men samtidig så virker hun litt fortvilet. Hun gjør alt arbeidet med barna og er utslitt. Hun får aldri tid til å slappe av fordi det er alltid noe som må gjøres eller middager som må lages. Jeg kom hit fordi jeg ville besøke søsteren min og hjelpe til med barna, selv om jeg ikke har så peiling på barn. Hun har besvimt flere ganger fordi hun har vært så sliten. ts Anonymkode: dca08...66f
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #4 Skrevet 6. juli 2019 Du kan ringe å drøfte dette anonymt med bv i den aktuelle kommunen. Fortell hva du er redd for! Anonymkode: b1eb4...d9b 8
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #5 Skrevet 6. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Her ser man et prakteksemplar på hvorfor man ikke skal gifte seg og få barn med muslimske menn. Når det er sagt synes jeg du skal gi beskjed til BV, dette fordi det er uskyldige barn. Søsteren din kan fortsatt forsvare seg selvom hun er kuet av han. Men det kan ikke barna. Fyfaen for en syk syk mann han må være, jeg hadde ikke klart å holdt kjeft om noen hadde gjort slikt mot mine tantebarn og ikke minst min søster!!! Og jeg hadde gutte langt faen i om de beskylder deg for å ha sagt ifra, du er barnas stemme. At søsteren din tillater at barnefar er sånn mot barna er også ganske sykt og hun trenger hjelp hun også. Anonymkode: 037e2...3ab Hvor mange norske menn utøver vold, mishandler både kone og barn? Det er jo bare å lese her på Kvinneguiden hvor mange foreldre det gjelder. Skal en la være å gifte seg med norske menn? Anonymkode: 01867...9ff 7
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #6 Skrevet 6. juli 2019 Søsteren din får press, men de tvinger ikke gjennom viljen sin. Søsteren din kan si at dette er forbudt i Norge og at det på et tidspunkt vil bli oppdaget. Da vil de ligge tynt an. Forskjellsbehandling av babyer er ingen barnevernssak. De vil ikke kunne gjøre noe her. Det som bør skje er at søsteren din tar ansvar for seg og barna og komme seg til et krisesenter. Hvis hun ikke tar ansvar om det virkelig er fare for barna, så blir hun å betrakte som like ansvarlig som faren. Det kan du informere henne om. Anonymkode: 01867...9ff 5
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #8 Skrevet 6. juli 2019 2 minutter siden, The Kitten skrev: Jeg vet ikke helt om jeg tror på dette. Hvorfor ikke? ts Anonymkode: dca08...66f
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #9 Skrevet 6. juli 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Søsteren din får press, men de tvinger ikke gjennom viljen sin. Søsteren din kan si at dette er forbudt i Norge og at det på et tidspunkt vil bli oppdaget. Da vil de ligge tynt an. Forskjellsbehandling av babyer er ingen barnevernssak. De vil ikke kunne gjøre noe her. Det som bør skje er at søsteren din tar ansvar for seg og barna og komme seg til et krisesenter. Hvis hun ikke tar ansvar om det virkelig er fare for barna, så blir hun å betrakte som like ansvarlig som faren. Det kan du informere henne om. Anonymkode: 01867...9ff Problemet er at hun ikke vil dra fra han. Hun virker kuet og engstelig. Omskjæring av guttebarn er dessverre ikke forbudt..Mannen hennes har snakket om at Volvat utfører det. ts Anonymkode: dca08...66f
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #10 Skrevet 6. juli 2019 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan ringe å drøfte dette anonymt med bv i den aktuelle kommunen. Fortell hva du er redd for! Anonymkode: b1eb4...d9b Takk, nå er det lørdag så jeg får ringe på mandag. Burde jeg fortelle søsteren min at jeg kommer til å ringe? Så det ikke kommer som et sjokk for henne når barnevernet blir involvert. ts Anonymkode: dca08...66f
The Kitten Skrevet 6. juli 2019 #11 Skrevet 6. juli 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke? ts Anonymkode: dca08...66f Det er noe ved det som får det til å virke oppdiktet. Hva sier foreldrene til deg og din søster? 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #12 Skrevet 6. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Problemet er at hun ikke vil dra fra han. Hun virker kuet og engstelig. Omskjæring av guttebarn er dessverre ikke forbudt..Mannen hennes har snakket om at Volvat utfører det. ts Anonymkode: dca08...66f Så dette er ingen bsrnevernssak. De kommer ikke til å foreta seg noe. Så du kommer antageligvis til å miste kontakten med din søster fordi de vil skjønne at det er deg. Mulig hun vil "straffes" for det også, som du sier. Hva hadde du tenkt å si til barnevernet? At han forskjellsbehandler babyene? Anonymkode: 01867...9ff 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #13 Skrevet 6. juli 2019 Glemmer dere at hun har skrivd at han knipser barnet på munnen??? Dette er jo mishandling av barn. Anonymkode: 037e2...3ab 11
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #14 Skrevet 6. juli 2019 3 minutter siden, The Kitten skrev: Det er noe ved det som får det til å virke oppdiktet. Hva sier foreldrene til deg og din søster? Pappaen vår har hatt slag så han er veldig syk, moren vår er dypt fortvilet. Hun har bare fått sett babyene 2 eller 3 ganger siden dem var født. Moren vår vet ikke at babyene blir forskjellsbehandlet og at jenta blir knipset på munnen osv. Men hun vet at svoger ønsker omskjæring. Hun har også uttrykt bekymring en stund pga søsteren min har besvimt flere ganger, sikkert fordi hun er sliten. Moren min vil komme på besøk ofte, men for nesten alltid høre at det ikke passer. vår far har ikke møtt babyene i det hele tatt. Jeg er på besøk nå fordi studiene er ferdig for i år og for at jeg skulle hjelpe til med å avlaste litt. Har tenkt til å fortelle moren vår hva jeg har observert mens jeg har verdt her. En annen ting også er at svogeren min har sparket etter hunden min flere ganger. Det er en kjempesnill hund som elsker barn og den veier bare 2 kg så den utgjør ingen fare. Men nå må hunden stå på gjesterommet hele dagen. Dette er første gang jeg har med hunden hit når det er overnatting. ts Anonymkode: dca08...66f
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #15 Skrevet 6. juli 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så dette er ingen bsrnevernssak. De kommer ikke til å foreta seg noe. Så du kommer antageligvis til å miste kontakten med din søster fordi de vil skjønne at det er deg. Mulig hun vil "straffes" for det også, som du sier. Hva hadde du tenkt å si til barnevernet? At han forskjellsbehandler babyene? Anonymkode: 01867...9ff Hadde tenkt til å si til barnevernet at jenta blir knipset på munnen når hun gråter av far. og at mor ikke får noe avlastning av far. Kanskje søsteren min har fødselspermisjon fordi hun virker ikke som seg selv. Jeg føler ihvertfall at far er slem mot jenta. Tenker bare på når hun blir eldre og kanskje ikke føler seg verdt, bare fordi hun er jente. Hun er forresten en veldig rolig baby. Men det er ikke alltid søsteren min rekker å plukke henne opp med engang fordi hun skifter bleie på sønnen. Og da gråter hun og da kommer far å knipser. Hun har fått en sprekk i leppa. Sånn type sprek man får når leppene er tørre på vinteren og dem sprekker. ts Anonymkode: dca08...66f 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #16 Skrevet 6. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Glemmer dere at hun har skrivd at han knipser barnet på munnen??? Dette er jo mishandling av barn. Anonymkode: 037e2...3ab Det skal selvfølgelig ikke skje! Men om barnevernet kommer inn i bildet er ikke det noe de får gjort. Babyene blir fulgt opp på helsestasjonen, og er de friske og utvikler seg normalt, kan ikke BV gripe inn fordi Ts forteller om tilfellet med knipsing. Det er sannheten. Alt som vil komme ut av dette er forverring av alt. Krisesenter er rette instans her. Hvis det viser seg at barnet har lidd ovetlast, blir mor medansvarlig. Anonymkode: 01867...9ff 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #17 Skrevet 6. juli 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Glemmer dere at hun har skrivd at han knipser barnet på munnen??? Dette er jo mishandling av barn. Anonymkode: 037e2...3ab Jeg vet ikke om det er vanlig å gjøre slik fra det landet han kommer fra, men han og familien kom til Norge for rundt 6 år siden. Han har vært gift med søsteren min i litt over 1 år. Jeg vet at i andre land så er det lov å straffe barn fysisk, men blir så lei meg siden det bare er en baby:( ts Anonymkode: dca08...66f
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #18 Skrevet 6. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde tenkt til å si til barnevernet at jenta blir knipset på munnen når hun gråter av far. og at mor ikke får noe avlastning av far. Kanskje søsteren min har fødselspermisjon fordi hun virker ikke som seg selv. Jeg føler ihvertfall at far er slem mot jenta. Tenker bare på når hun blir eldre og kanskje ikke føler seg verdt, bare fordi hun er jente. Hun er forresten en veldig rolig baby. Men det er ikke alltid søsteren min rekker å plukke henne opp med engang fordi hun skifter bleie på sønnen. Og da gråter hun og da kommer far å knipser. Hun har fått en sprekk i leppa. Sånn type sprek man får når leppene er tørre på vinteren og dem sprekker. ts Anonymkode: dca08...66f Hvis babyen har fått skade så tar du bilder. Du kan både ta lydopptak og annet. Da har du ihverfall noe å komme med. Du får bare kontakte BV og si at du har bevis. Anonymkode: 01867...9ff 4
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #19 Skrevet 6. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis babyen har fått skade så tar du bilder. Du kan både ta lydopptak og annet. Da har du ihverfall noe å komme med. Du får bare kontakte BV og si at du har bevis. Anonymkode: 01867...9ff Ja, det var lurt. Skal prøve å få tatt bilder ts Anonymkode: dca08...66f 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #20 Skrevet 6. juli 2019 Denne historien virker oppkonstruert og jeg tror dessverre ikke på den. Anonymkode: 96237...d6d 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå