Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har barn med en mann som truet meg på livet når jeg var gravid så han fikk aldri vite om jeg beholdt barnet eller ikke da jeg ikke ville utsette meg og barnet for stress og redsel. Både vi og barnefar bor i utlandet, men er av nordisk opprinnelse.

Nå som barnet er noen år større og faren er mer stabil så tenker jeg å kontakte far for at han skal vite at han har ett barn. Jeg merker at jeg er redd for reaksjonen og lurer derfor på om det er noen her som har introdusert et barn til faren etter flere år og hvilke reaksjoner dere fikk?

Del gjerne alle erfaringer med meg.

Anonymkode: 0500b...cbd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan vet du at han er mer stabil? Ville ikke kontaktet noen som hadde truet meg på livet. Best å vente til barnet er myndig. Er hva jeg ville gjort. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Hei jeg er faren. Du kunne bare snakke direkte med meg

Anonymkode: f8c0c...140

AnonymBruker
Skrevet

Vent til barnet er 18.

Anonymkode: f8c0c...140

• Liker 4
Gjest Familytree
Skrevet

Lykke til. Du er en kjemper for det, mine mer har gått for som noe med meg, hold deg fast i beslutningen du lager best

AnonymBruker
Skrevet

Hmmm...så du opplyste ikke om far da barnet ble født, og får ikke barnebidrag?

Anonymkode: 01f27...127

AnonymBruker
Skrevet

Han mer stabil, eller du mer fattig? Ærlig nå

Anonymkode: e35b8...93f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du virkelig hun utsetter barnet for en farlig far, for å hanke inn mer barnebidrag? 

Anonymkode: f1f10...e13

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du virkelig hun utsetter barnet for en farlig far, for å hanke inn mer barnebidrag? 

Anonymkode: f1f10...e13

Ja, det er mange som gjør det. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
4 timer siden, SoWhat? skrev:

Hvordan vet du at han er mer stabil? Ville ikke kontaktet noen som hadde truet meg på livet. Best å vente til barnet er myndig. Er hva jeg ville gjort. 

Enig.

Hvorfor i all verden gjøre det? Det er noen få år siden han truet deg på livet, og nå skal du kontakte ham, og utsette et barn for en slik far? 

Endret av exictence
  • Liker 1
Skrevet

Jeg hadde aldri tatt noe kontakt med han. Det kan barnet selv gjøre hvis barnet ønsker det når hen er 18 år.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hmmm...så du opplyste ikke om far da barnet ble født, og får ikke barnebidrag?

Anonymkode: 01f27...127

Jeg bor ikke i Norge.

ts

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor ikke i Norge, så det har ingenting med barnebidrag å gjøre. Det er mer at mitt barn har rett til å vite hvem faren er.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, FrodeF skrev:

Ja, det er mange som gjør det. 

Det er ikke det som er min hensikt.

ts

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, exictence skrev:

Enig.

Hvorfor i all verden gjøre det? Det er noen få år siden han truet deg på livet, og nå skal du kontakte ham, og utsette et barn for en slik far? 

Barnet mitt fortjener å få vite hvem faren er. Han er mye mer stabil i dag, og om vi møter han så gjør vi det under oppsyn. Det er ikke slik at barnefar er gal heller.

ts

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Barnet mitt fortjener å få vite hvem faren er. Han er mye mer stabil i dag, og om vi møter han så gjør vi det under oppsyn. Det er ikke slik at barnefar er gal heller.

ts

Jeg vet ikke hva jeg vil kalle en som truer deg på livet. Om ikke gal, så galskap ihvertfall. Og når du skriver "mer stabil" tyder det jo helt klart på at noe har vært veldig galt her. 

Han ville så lite ha et barn at han altså truet deg på livet, og nå tenkte du at du skulle fortelle at du har skjult dette? 

Ja, barn skal ha rett til å vite hvem foreldre er. Men du har så langt fra noen garanti for at far vil ha noe med barnet og gjøre, tvert i mot. Og hva tenker du å si til barnet da? Noen ganger er det best å vente til de er myndige. For barnets skyld. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

ts

Barnet kan da fint få vite hvem faren er uten at du trenger å introdusere de for hverandre. Fortell om navnet hans, kanskje du har ett bilde etc. Forklar ting etter alder og hold deg så nær opp til sannheten det da er mulig, ville forøvrig ikke fortalt at han truet med å drepe dere. Og tenk gjennom, hva tror du barnet er best tjent med. Er ikke sikkert at faren ser så rosenrødt på det å ha et barn med deg.

Anonymkode: ac04e...f02

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, SoWhat? skrev:

Jeg vet ikke hva jeg vil kalle en som truer deg på livet. Om ikke gal, så galskap ihvertfall. Og når du skriver "mer stabil" tyder det jo helt klart på at noe har vært veldig galt her. 

Han ville så lite ha et barn at han altså truet deg på livet, og nå tenkte du at du skulle fortelle at du har skjult dette? 

Ja, barn skal ha rett til å vite hvem foreldre er. Men du har så langt fra noen garanti for at far vil ha noe med barnet og gjøre, tvert i mot. Og hva tenker du å si til barnet da? Noen ganger er det best å vente til de er myndige. For barnets skyld. 

Jeg er redd for at barnet vil si at det er min skyld at h*n ikke har møtt barnefaren. For selv om faren har vært vanskelig mot meg så vil jeg ikke si noe stygt om faren til barnet, det er ikke riktig gjort mot barnet, og dermed vil barnet mest sannsynlig tro at det er min skyld hvis jeg venter med å introdusere de for hverandre til barnet er myndig.

ts

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnet kan da fint få vite hvem faren er uten at du trenger å introdusere de for hverandre. Fortell om navnet hans, kanskje du har ett bilde etc. Forklar ting etter alder og hold deg så nær opp til sannheten det da er mulig, ville forøvrig ikke fortalt at han truet med å drepe dere. Og tenk gjennom, hva tror du barnet er best tjent med. Er ikke sikkert at faren ser så rosenrødt på det å ha et barn med deg.

Anonymkode: ac04e...f02

Det er nettopp det som er så vanskelig. Jeg kommer aldri til å nevne faren i negative ord, og kommer heller ikke til å fortelle at far var ikke ønsket barnet. Derfor jeg da redd for at barnet kommer til å hate meg for å ikke ha introdusert de fra hverandre når barnet ikke vet hva den egentlige grunnen er. Huff, dette er så vanskelig, og jeg forsøker etter beste evne å gjøre det som er rett for barnet :( 

ts

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er redd for at barnet vil si at det er min skyld at h*n ikke har møtt barnefaren. For selv om faren har vært vanskelig mot meg så vil jeg ikke si noe stygt om faren til barnet, det er ikke riktig gjort mot barnet, og dermed vil barnet mest sannsynlig tro at det er min skyld hvis jeg venter med å introdusere de for hverandre til barnet er myndig.

ts

Når et barn blir myndig går det an å fortelle litt. Og spesielt i ditt tilfelle OM faren er en bedre mann. Du skriver i HI at han er "mer stabil", men ikke forklart hvordan her heller! Har han vært på avrusning, i fengsel eller fått psykristisk hjelp? Uansett skriver du at du er redd reaksjoner. Det sier i grunnen sitt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...