AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #1 Skrevet 5. juli 2019 Har ei venninne som klager over hvor dårlige venner hun har hele tiden, men akkurat de samme vennene er de hun investerer tid og energi i og ikke de som FAKTISK er der for henne. Kjenner jeg er så møkkalei. Jeg som alltid blir ringt når hun må klage over noe, alltid jeg som støtter og er der for henne men får ingenting tilbake. Istedenfor bruker hun heller sin energi og tid på de «overfladiske» venna sine som hun har klagd over i alle herrens år. Alltid jeg som prøver å løfte henne opp når hun hater seg selv. Det var en gang for noen år siden hvor hun klagde over at ingen ville investere tid i henne og at nå er det nok, hun skulle fraskrive seg alle venna sine fordi nå var hun lei. Det var aldri noen som gjorde noe hyggelig for henne, hun hadde ikke den ene gode vennen som alle andre har. Vel, hvem er jeg for henne da? Kjente jeg ble så skuffet og irritert. Jeg svarte henne med at jeg setter pris på henne og jeg ser på henne som en god venn i det minste. Men dette svarte hun meg ikke på, vare ignorerte meg. Akkurat som at hun ble sur fordi jeg viste at jeg brydde meg?? flere som har/har hatt slike venner??? Anonymkode: 117fc...b3f
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #2 Skrevet 5. juli 2019 Gi skikkelig beskjed. Ingenting annet hjelper. Anonymkode: 51127...d37 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #3 Skrevet 5. juli 2019 Det der er et paradox. Hvordan kan noen si at de ikke har venner som lytter og forstår dem, når du sitter å hører på de syte og klage. Det er nesten slik at man får lyst til å legge på, og slette vedkommende. Hva er jeg? Et spøkelse? Anonymkode: 516b1...8bd 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #4 Skrevet 5. juli 2019 samme som du gjør akkurat nå HI. Anonymkode: dd52e...370
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #5 Skrevet 5. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Gi skikkelig beskjed. Ingenting annet hjelper. Anonymkode: 51127...d37 Jeg har lyst til å fortelle henne akkurat hva jeg synes om hun. At hun er en dritt som prioriterer feil folk i livet sitt men klager deretter. At hun skal slutte å synes synd på seg selv når alt er hennes eget skapverk. At jeg vet hun har snakket stygt om meg bak ryggen min. Hun klager og klager og klager men gjør aldri noe med roten til problemene sine. «Jeg er så feit. Jeg har ingen venner. Ingen menn vil ha meg fordi jeg er så stygg og feit. Ingen som liker meg.» men tar hun råd jeg gir henne? Nei! Og fortsatt fortsetter jeg å prøve å ha henne i livet mitt tross at hun er slik. Også klager hun. Og når jeg ber henne med på ting svarer hun såvidt eller sier «vet ikke». Også hører jeg nesten aldri fra henne når hun og typen har det bra. Kun når de har kranglet. Ts Anonymkode: 117fc...b3f
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #6 Skrevet 5. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: samme som du gjør akkurat nå HI. Anonymkode: dd52e...370 Nei, det er ikke det samme. Anonymkode: 117fc...b3f 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #7 Skrevet 5. juli 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er ikke det samme. Anonymkode: 117fc...b3f Du klager over dårlig venninne over tid til noen andre, samtidig som du prioriterer henne selv om hun ikke er en like god venninne andre veien... Anonymkode: dd52e...370
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #8 Skrevet 5. juli 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: samme som du gjør akkurat nå HI. Anonymkode: dd52e...370 Det er jo ikke det samme. TS kommer med en utblåsning, noe som ikke er så rart når hun ser et vennskap med noen som bare bruker henne som klagemur, og har fått nok. Jeg synes at hun skal sette foten ned. Anonymkode: bef13...d8c 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #9 Skrevet 5. juli 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Du klager over dårlig venninne over tid til noen andre, samtidig som du prioriterer henne selv om hun ikke er en like god venninne andre veien... Anonymkode: dd52e...370 Forskjellen er at jeg ikke nedprioriterer de som virkelig er der for meg. Så nei, dette blir ikke det samme. Anonymkode: 117fc...b3f 1
Sensi Skrevet 6. juli 2019 #10 Skrevet 6. juli 2019 Hun virker veldig usikker. Hun får jo din oppmerksomhet når hun klager. Ville sagt fra var jeg deg. På en Ok måte selvsagt. Tror det er viktig at du spør hva hun tenker om det du nettopp har fortalt fordi det er kun hun som kjenner sannheten om seg selv. Men du trenger ikke bli hennes terapeut. Men snakk med henne og så sett ned foten fra nå av. Neste gang hun klager så minn henne på samtalen dere hadde. At det er hyggeligere å gjøre/ snakke om hyggelige ting. Om ikke annet så for å få en pause fra all elendigheten. 1
Gjest O.G. Skrevet 6. juli 2019 #11 Skrevet 6. juli 2019 Du er ikke ei venninne av denne dama, du er hennes følelsesmessige sparringsbag. Begyn å sett grenser for hva du gidder å høre av skiten hennes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå