Gå til innhold

Når blir man kredittverdig hos Bisnode etc?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

Jeg er akkurat ferdig som student, og har fått 100% fast og veldig trygg jobb (sykepleier). Ønsker nå å søke om div kredittkort som gir rabatt, det er jo en del penger å spare blant annet på drivstoff og dagligvarer. Problemet er at jeg er jo ikke kredittverdig på en flekk i følge de automatiske kredittvurderingene, da jeg frem til nå har hatt ca 50.000kr i årsinntekt 😛 Har god økonomi nå og svært lite gjeld, så jeg er jo kredittverdig per tid - men det hjelper altså ikke. Så, når blir disse automatiske selskapene oppdatert? Må jeg vente helt til jeg har gått et fult år med min nye inntekt før jeg får det opp?

Anonymkode: dee07...af8

AnonymBruker
Skrevet

Mye er basert på på siste års skattemelding så du må vente til du har jobbet ett år + et halvt år til forrige års skattemelding er klar. 

Anonymkode: e528e...877

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, 

Jeg er akkurat ferdig som student, og har fått 100% fast og veldig trygg jobb (sykepleier). Ønsker nå å søke om div kredittkort som gir rabatt, det er jo en del penger å spare blant annet på drivstoff og dagligvarer. Problemet er at jeg er jo ikke kredittverdig på en flekk i følge de automatiske kredittvurderingene, da jeg frem til nå har hatt ca 50.000kr i årsinntekt 😛 Har god økonomi nå og svært lite gjeld, så jeg er jo kredittverdig per tid - men det hjelper altså ikke. Så, når blir disse automatiske selskapene oppdatert? Må jeg vente helt til jeg har gått et fult år med min nye inntekt før jeg får det opp?

Du bør da kontakte en bank og få kredittkort som en "bankpakke". Særlig der kredittkort blir vurdert av mennesker og ikke elektronisk av maskiner. 

Så enormt mange penger er det ikke å spare på kredittkort. Men forbruket er jo avgjørende.