LittleMermaid Skrevet 5. juli 2019 #1 Skrevet 5. juli 2019 Kan folk la være å skaffe seg dyr man ikke har tenkt å beholde livet ut? Ja, de er søte og fine, men de trenger ikke eiere som ikke vet hva forpliktelse er. Stakkars dyr https://www.dagbladet.no/nyheter/mange-far-friske-dyr-avlivet-for-a-kunne-reise-bort/71202821 "Bare under morgentimene onsdag var det blitt lagt ut 86 «nye» katter og 76 «nye» hunder på nettsida. Mange av dem gis bort gratis. - Nå starter den virkelige høysesongen for alle våre frivillige arbeidere og 27 lokalavdelinger. I fjor tok vi hånd om 8300 dyr. I år rapporteres det at tallene kommer til å bli enda høyere, sier daglig leder i Dyrebeskyttelsen Norge, Åshild Roaldset, til Dagbladet. Historien gjentar seg hvert eneste år. Bruker allergi som unnskyldning Ifølge Nordlys har lokalavdelingen til Dyrebeskyttelsen Norge i Tromsø mottatt 209 katter som trenger et sted å bo, noe som er en rekord for lokalavdelingen. De har aldri hatt så mange katter i juni før – eller i det hele tatt. - Mange av dem som tar kontakt oppgir allergi i familien som årsak til at de ikke kan ha katten. Vi synes det er påfallende at så mange får allergi nettopp på denne tida av året, sier styreleder Therese Rye til avisa..." 7
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #2 Skrevet 5. juli 2019 Idiotmennesker. Å ja, dere fortjener all dårlig karma som kommer i deres vei. Håper dere sitter på dass med diare hele ferien. Anonymkode: 744f9...031 6
Rucula Skrevet 5. juli 2019 #3 Skrevet 5. juli 2019 Hadde vært interessant om et av disse dritt menneskene hadde svart i denne tråden. Jeg skulle likt å hørt hvordan slike mennesker kan forsvare sine motbydelige handlinger. Jeg ønsker virkelig slike mennesker alt vondt 7
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #4 Skrevet 5. juli 2019 5 minutter siden, Rucula skrev: Hadde vært interessant om et av disse dritt menneskene hadde svart i denne tråden. Jeg skulle likt å hørt hvordan slike mennesker kan forsvare sine motbydelige handlinger. Jeg ønsker virkelig slike mennesker alt vondt Det tørr de ikke, fordi de veit at det de gjør er galt. Å innerst inne så vil jo ingen si til hele verden at «hei, jeg er et bedritent menneske» Anonymkode: 744f9...031 6
LittleMermaid Skrevet 5. juli 2019 Forfatter #5 Skrevet 5. juli 2019 Man kan dessverre lese mange slike saker i media for tiden. Jeg slår et slag for å varsle om dyr som blir forlatt og kasta ut i ferien. Ja! Til dyrepoliti!! 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #6 Skrevet 5. juli 2019 Grusomt at folk dumper dem! Hentet selv en kattunge for to uker siden. MÅTTE hentes for eierne skulle på ferie. Her blir den for alltid i alle fall ❤️ Anonymkode: 61473...f5e 5
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #7 Skrevet 5. juli 2019 Dyrepoliti - absolutt!!! Så burde det har vært ett register over alle dyreeiere som dumpet dyrene sine, sånn at de kunne sjekkes opp før de fikk lov til å skaffe seg så mye som ei husflue!! Anonymkode: 26130...35e 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #8 Skrevet 5. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dyrepoliti - absolutt!!! Så burde det har vært ett register over alle dyreeiere som dumpet dyrene sine, sånn at de kunne sjekkes opp før de fikk lov til å skaffe seg så mye som ei husflue!! Anonymkode: 26130...35e Alle dyr skulle vært registrert, finner man ut at noen har uregistrert dyr så vanker det kraftig bot. Muligens det hadde fått et par til å ta seg sammen Anonymkode: 744f9...031 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #9 Skrevet 6. juli 2019 I tidligere tider fantes det hundeskatt. Kanskje en dyreskatt er veien å gå, pluss kenneler/dyrehotell som er offentlig sponset, så det ikke blir svindyrt å sende bort dyret når man selv skal ta ferie? Registrering av dyrene må selvsagt til, da. Jeg har ikke regnet på dette, altså, så aner ikke om det i det hele tatt vil være laseggjørbart. Anonymkode: 4f88f...608 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #10 Skrevet 6. juli 2019 Skal på ferie neste uke, 3 netter borte fra pusen min 💔 har grudd meg i mange uker til å reise fra han, selv om besteveninna mi som kjenner katten godt skal passe på pus. Skulle ønske jeg kunne snakke med katten og fortelle at jeg kommer snart tilbake, han er ikke forlatt. At noen kan dumpe kjæledyret sitt er faen meg forkastelig. Finnes det fb grupper i Oslo omegn hvor dyreeiere kan hjelpe hverandre i ferier/helger så man har dyrepass uten å betale ett shitton til elendige dyrehotell? Anonymkode: d56fc...692 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #11 Skrevet 6. juli 2019 Åh, som jeg skulle ha tatt med meg en sånn hjem, men jeg har ikke lov. Anonymkode: a8c64...933 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå