AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #1 Skrevet 5. juli 2019 Jeg har fått hentelapp på en pakke fra strawberrynet med postoppkrav. Problemet er at jeg ikke har bestilt noe derifra! Kan dette være en type svindel? Noen som vet? Jeg får jo ikke åpnet pakke og sett hva det er før jeg har betalt heller 🤷🏼♀️ Anonymkode: aa17c...307
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #2 Skrevet 5. juli 2019 Det kan det lett være ja, eller noen som har bestilt i ditt navn. Ikke hent den. Anonymkode: 09147...4ee 3
gurine Skrevet 5. juli 2019 #3 Skrevet 5. juli 2019 Da kontaktet du så klart strawberrynet og får info om pakken. 6
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #4 Skrevet 5. juli 2019 3 minutter siden, gurine skrev: Da kontaktet du så klart strawberrynet og får info om pakken. Jeg har gjort det, men det tar tid å få svar :). Anonymkode: aa17c...307
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #5 Skrevet 5. juli 2019 Gå til postkontoret (eller post i butikk?) hvor pakken ligger, og forklar situasjonen. Si at du aldri har bestilt noe som helst fra denne butikken, noen har tydeligvis benyttet sitt navn og adresse, og at du mistenker svindel. Kanskje de kan sende pakken i retur, uten at dette koster deg noe... Anonymkode: 9ccab...693
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #6 Skrevet 5. juli 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gå til postkontoret (eller post i butikk?) hvor pakken ligger, og forklar situasjonen. Si at du aldri har bestilt noe som helst fra denne butikken, noen har tydeligvis benyttet sitt navn og adresse, og at du mistenker svindel. Kanskje de kan sende pakken i retur, uten at dette koster deg noe... Anonymkode: 9ccab...693 Men hvordan kan noen svindle meg ved å bestille i mitt navn? Da er det jo jeg som får hentemelding og får varen noen andre har betalt for? 😅 TS Anonymkode: aa17c...307
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #7 Skrevet 5. juli 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da er det jo jeg som får hentemelding og får varen noen andre har betalt for? Ved postoppkrav er den ikke blitt betalt for før den hentes på postkontoret. Hvis du ikke har bestilt noe og du har kontaktet avsender er det bare å vente på svar. Klarer de ikke gi deg en tilbakemelding før pakken returneres (2 uker?) får det være deres problem. Anonymkode: e1edb...883 4
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #8 Skrevet 5. juli 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvordan kan noen svindle meg ved å bestille i mitt navn? Da er det jo jeg som får hentemelding og får varen noen andre har betalt for? 😅 TS Anonymkode: aa17c...307 Noen som kødder med deg? Anonymkode: 2bf93...b50
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #9 Skrevet 5. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ved postoppkrav er den ikke blitt betalt for før den hentes på postkontoret. Hvis du ikke har bestilt noe og du har kontaktet avsender er det bare å vente på svar. Klarer de ikke gi deg en tilbakemelding før pakken returneres (2 uker?) får det være deres problem. Anonymkode: e1edb...883 Regnet med at postoppkravet kanskje var toll og moms? Jeg fikk svar nå. De kunne ikke finne noen bestillinger gjort i mitt navn. Men jeg ser jo nå at de har en gavefunsjon, selv om jeg tviler på at noen har sendt meg en gave. Pakken var opprinnelig registrert på min gamle adresse også. Skjønner ingenting, jeg. TS Anonymkode: aa17c...307
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #10 Skrevet 5. juli 2019 Koster det mye å hente den ut? Anonymkode: b060d...f70
petterm Skrevet 5. juli 2019 #11 Skrevet 5. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Regnet med at postoppkravet kanskje var toll og moms? Jeg fikk svar nå. De kunne ikke finne noen bestillinger gjort i mitt navn. Men jeg ser jo nå at de har en gavefunsjon, selv om jeg tviler på at noen har sendt meg en gave. Pakken var opprinnelig registrert på min gamle adresse også. Skjønner ingenting, jeg. TS Anonymkode: aa17c...307 Hvis du får se på pakka så bør det være et referanse eller bestillingsnummer der, evt at det følger med papirer som kan hjelpe deg å få mer info fra strawberrynet.
Gjest Juks Skrevet 5. juli 2019 #12 Skrevet 5. juli 2019 Pussig. Jeg har alltid ansett strawberrynet som seriøse. Har bestilt flere ganger derifra uten noe tull. Billig, rask levering og god kundeservice. Oppdater oss!
Gjest Lama_Drama Skrevet 5. juli 2019 #13 Skrevet 5. juli 2019 Så nysgjerrig som jeg er hadde jeg hentet den ut.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #14 Skrevet 5. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fått hentelapp på en pakke fra strawberrynet med postoppkrav. Problemet er at jeg ikke har bestilt noe derifra! Kan dette være en type svindel? Noen som vet? Jeg får jo ikke åpnet pakke og sett hva det er før jeg har betalt heller 🤷🏼♀️ Anonymkode: aa17c...307 Da kontakter du avsender og ber om en forklaring på hva dette er, før du henter ut pakken. Anonymkode: 53371...ef9
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #15 Skrevet 5. juli 2019 For du har ikke handlet på CDON.com for eksempel? De har mange forskjellige avsendere. Anonymkode: cfebe...f81
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #16 Skrevet 5. juli 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: For du har ikke handlet på CDON.com for eksempel? De har mange forskjellige avsendere. Anonymkode: cfebe...f81 Nei, ingenting! TS Anonymkode: aa17c...307
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #17 Skrevet 5. juli 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da kontakter du avsender og ber om en forklaring på hva dette er, før du henter ut pakken. Anonymkode: 53371...ef9 Det har jeg gjort. De kan som sagt ikke finne noen bestillinger på mitt navn. TS Anonymkode: aa17c...307
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #18 Skrevet 5. juli 2019 Nei! Jeg har jobbet som behandler av postforsendelser. Strawberrynet er ofte pakker vi får inn. Jeg vil tippe at behandleren har gjort en feil og skrevet feil adresse/navn og det har kommet på ditt navn istedet. Det er med andre ord registrert ditt navn, men pakken er jo ikke til deg. Ville ringt og sagt ifra. Det er dessuten lett å oppdage pga sendingsnummeret. Anonymkode: 25350...8da
Rotemor Skrevet 5. juli 2019 #19 Skrevet 5. juli 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Gå til postkontoret (eller post i butikk?) hvor pakken ligger, og forklar situasjonen. Si at du aldri har bestilt noe som helst fra denne butikken, noen har tydeligvis benyttet sitt navn og adresse, og at du mistenker svindel. Kanskje de kan sende pakken i retur, uten at dette koster deg noe... Anonymkode: 9ccab...693 Lol.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå