AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #1 Skrevet 5. juli 2019 Jeg er generelt ganske lei av tilbudskjøret, men "liksomtilbud" synes jeg er ekstra irriterende. Frister med å si det som det er! Så da begynner jeg med denne...svimlende 3,6% rabatt på SPAR butikker på Vestlandet. Anonymkode: 5959d...e77 7
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #2 Skrevet 5. juli 2019 De tenker kanskje på de som går rett i shoppe-modus bare de ser ordet "tilbud"? "Vi MÅ kjøpe for det ER JO PÅ SALG!" Litt som juletilbud, der prisene justeres opp i god tid for så å settes litt ned i julehandelrushet. Da sukkeravgiften gikk opp, ble sjokolade markant dyrere. Så ble avgiften redusert, men sjokoladeprisene er stort sett de samme bortsett fra et og annet "tilbud", noe som egentlig er de riktige prisene. Anonymkode: 6f95c...4b8 6
Jadzia Skrevet 5. juli 2019 #3 Skrevet 5. juli 2019 Sånt irriterer meg noe grenseløst og. Noen ting blir til og med skrudd opp på tilbud. Ser stadig Meny feks har 10 kroner for wienerbrød, men 30 for 2. Helt bak mål. Sånn utenom det, så synes jeg faktisk HM er verstingen. Svære plakater med inntil 50 eller 70% avslag. Også er ting satt ned med 10 og 20 kroner. Det er faktisk ikke salg, men lureri i mitt hode. En annen ting er alle disse butikkene som har begynt med å ha salg konstant. Lampehuset, Kitchn og Skeidar for å nevne noen. Det er alltid såkalte kampanjevarer til 30-50% avslag. Mens sannheten er at det er når de er "satt ned" de har den reelle prisen. Men de må selge varen til en høyere pris i perioder for å kunne kjøre kampanjer. Dette lurer norske forbrukere trill rundt, og idiotiske sauer som vi er, så går vi på det gang etter gang. 4
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #4 Skrevet 5. juli 2019 Jollyroom... markedsføringa får det til å fremstå som tilbud.. men det er det sjeldent! Anonymkode: 2620a...133 6
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #5 Skrevet 5. juli 2019 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er generelt ganske lei av tilbudskjøret, men "liksomtilbud" synes jeg er ekstra irriterende. Frister med å si det som det er! Så da begynner jeg med denne...svimlende 3,6% rabatt på SPAR butikker på Vestlandet. Anonymkode: 5959d...e77 Dette har jeg sett mye av på Spar-butikken her også. En vare denne uken var satt ned med hele førti øre. Men de prøver ikke å skjule det, da. Man må bare følge godt med og ikke la seg lure av den røde tilbudslappen. Men det er jo ganske så latterlig. Anonymkode: d78f7...b2d 2
Gjest ti10 Skrevet 5. juli 2019 #6 Skrevet 5. juli 2019 Sikkert mange som driver med dette, men jeg har lagt merke til at spesielt Stormberg reklamerer veldig med "SALG–OPPTIL 70%" i vinduer, på plakater og over hele butikken. De første gangene lot jeg meg lure. Så og si hele butikken er full av klær til full pris eller med 10 eller 20 % rabatt, og så, hvis man virkelig finkjemmer lokalet, finner man en vegg eller stativ helt innerst, bakerst med noen få plagg til 70 % rabatt. Og ja, jeg ser jo at reklamen ikke er feil, men manipulerende og villedende er den i hvert fall.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #7 Skrevet 5. juli 2019 Coop Obs for noen uker siden. Anonymkode: 66d0e...bab 15
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #8 Skrevet 5. juli 2019 Det meste som er tilbud på hos Coop mega, er billigere på extra, kiwi og REMA med ‘normale’ priser. Spar har ofte ‘tilbud’ hvor varen er satt ned noen ører. Tull og tøys! Skulle vært klarer regelverk på når noe kan kalles på tilbud. Feks minst 15% redusksjon i prisen som er til vanlig (da mer enn 50% av åpningsdager) Anonymkode: 799ec...2a3 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #9 Skrevet 5. juli 2019 ektebunad.no har hatt 40% avslagssalg siden før jul... Anonymkode: c479b...e27
Jadzia Skrevet 5. juli 2019 #11 Skrevet 5. juli 2019 55 minutter siden, ti10 skrev: Sikkert mange som driver med dette, men jeg har lagt merke til at spesielt Stormberg reklamerer veldig med "SALG–OPPTIL 70%" i vinduer, på plakater og over hele butikken. De første gangene lot jeg meg lure. Så og si hele butikken er full av klær til full pris eller med 10 eller 20 % rabatt, og så, hvis man virkelig finkjemmer lokalet, finner man en vegg eller stativ helt innerst, bakerst med noen få plagg til 70 % rabatt. Og ja, jeg ser jo at reklamen ikke er feil, men manipulerende og villedende er den i hvert fall. Den der går over hele linja for tida. Spesielt klesbutikker er ille der!
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #12 Skrevet 5. juli 2019 Det er «prisfest» og «outlet-priser» året rundt, veldig useriøst. Kiwi bruker å sette opp prisen på knekkebrød i sine tilbudsaviser. Jeg kjøper derfor aldri knekkebrød når det liksom er tilbud der, men venter til prisen går NED til normalen. Anonymkode: dcbee...263 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #13 Skrevet 6. juli 2019 Prisene går jo opp og ned som en jo jo. Det er greit nok med det vi kjøper ofte, for jeg vet stort sett hva basisvarene koster hos f eks Kiwi og Rema, og kan sammenligne Coop sine "tilbud". Men jeg ser at sønnen min, som er ung og mer uerfaren, lett går i "tilbudsfellen". Det som irriterer meg mest med Coop Obs, er at tilbud ofte forutsetter kjøp av x antall enheter. Og antall enheter varierer også. Noen ganger, slik som nå, er det 3 juice for kr 50. For et par uker siden var det 4 juice til samme pris. Samme med pizza. Det er 3 , 4 ,5 pizza for kr 100,-. Og ofte har de tilbud på Fjordland ferdigretter. Men kun et bestemt utvalg. Så tar man feil rett, og ikke kontrollerer plakaten og/eller kvitteringen, betaler man full pris for alle. Når det gjelder klesbutikker, er det et problem at samme plagg kan være på tilbud eller full pris i ulike butikker og i nettbutikken. HM er verst når det gjelder ulike priser på nett og i butikk. Hos HM må man også handle for kr 300 for å få gratis frakt, til og med ved click og collect i butikk ! Anonymkode: 6391e...629 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #14 Skrevet 14. juli 2019 Nå er Coopen vår full av "tilbud" der man kan spare 40-60 øre her og der. Jøss. Anonymkode: 5959d...e77 4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #15 Skrevet 14. juli 2019 Garnius og strikkemekka blandt annet som fører drops garn har ALLTID «tilbud» på alt fra drops 😂 å folk hamstrer. Kanskje prisene endres med en krone eller to, for så å være på SUPERSALG KUN DENNE HELGEN eller noe 😂 Anonymkode: 106c7...f50 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #16 Skrevet 14. juli 2019 «Kronestilbud» eller hva det kalles, spesielt på Meny, de små pakkene med pålegg eller falukorv etc, der kilosprisen ofte(!) er høyere enn de vanlige pakkene 🤪 Anonymkode: 86f77...0b5 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #17 Skrevet 14. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nå er Coopen vår full av "tilbud" der man kan spare 40-60 øre her og der. Jøss. Anonymkode: 5959d...e77 Tuller du? Hele 40 øre satt ned i pris! Anonymkode: 0750b...734 1
Million Skrevet 14. juli 2019 #18 Skrevet 14. juli 2019 Det der med å sette ned en vare 40 ØRE og kalle det tilbud, er typisk for Coop Mega butikken her i nærheten. Lureri. De er uansett dyrere eller like i pris som Kiwi og Rema når Coop faktisk har tilbud og slår av 6-7 kroner på sjokoladeplater, for eksempel, fordi de er så mye dyrere i utgangspunktet. Ikke noe vits å kjøpe noe på "tilbud" der. Det eneste jeg kjøper på tilbud på Coop, er når det er kupong på en gratis liter melk, eller f.eks. skikkelige tilbud som 40% på pizzaer. Da monner det litt. Så noen ganger kan man handle på tilbud der og faktisk få noe rimeligere. Jeg handler hovedsaklig i det daglige på Kiwi, og noe på Rema (handler det som er på 10-på-10 listen på Rema for da får jeg 10% på det utvalget varer). Men innimellom må jeg på Coop hvis det er noe de ikke har på de to nevnte billigbutikkene. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #19 Skrevet 14. juli 2019 Blivakker.no er flinke til å komme med «tilbud». Men prisene deres er de samme året rundt, og «førprisen» er bare satt der som pynt, for at det skal se ut som den er satt ned, men en vare har aldri kostet det. Anonymkode: 006f0...d0e 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #20 Skrevet 14. juli 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Blivakker.no er flinke til å komme med «tilbud». Men prisene deres er de samme året rundt, og «førprisen» er bare satt der som pynt, for at det skal se ut som den er satt ned, men en vare har aldri kostet det. Anonymkode: 006f0...d0e Det er faktisk ikke lov. På et tidspunkt har det vært tilbud så lenge, at det er den faste prisen. Butikker kan ikke bruke før-pris med mindre det faktisk har vært en før-pris, og den nye prisen er et faktisk og midlertidig tilbud. Anonymkode: dcbee...263 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå