AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #121 Skrevet 5. juli 2019 4 minutter siden, BeautyBox said: Som svart i forrige innlegg: Søk opp "kattunge" på Finn.no og velg Oslo. Ikke mange kattunger der som ikke er rasekatter. Og nå er vi vel i juli. Kan dette ha noe med å gjøre at katter ikke hører hjemme i by? 🤔 Anonymkode: fe043...75e
BeautyBox Skrevet 5. juli 2019 #122 Skrevet 5. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er 148 annonser med katter som gies bort/selges om man utvider til akershus som strengt talt ikke er veldig langt fra oslo (ja det går an å reise ut av oslo også). Anonymkode: ac91c...2c3 Ja, da må man ut av Oslo, og jeg snakket om Oslo. Useriøse katteeiere orker gjerne ikke å dra utenfor Oslo. Fortsatt relativt glissent med kattunger som ikke er rasekatter også når Akershus er inkludert, om du tar folketallet i betraktning. Mulig at du har rett i at det er en sesonggreie likevel, jeg har ikke vært frivillig på Østlandet, men har snakket med en drøss som har fortvilt seg over nettopp denne situasjonen.
BeautyBox Skrevet 5. juli 2019 #123 Skrevet 5. juli 2019 4 minutter siden, MortenMinstelønn skrev: Javel, da! Da sier vi det er sånn. Du har nok noen poenger her jeg ikke har tenkt så nøye gjennom før. Har aldri opplevd at katten har mindre status en hunden. I alle fall ikke i min familie. Du vinner. Ikke siter innleggene mine flere ganger. Jeg ser på film:) Hvis du tror jeg er opptatt av å vinne, tar du feil. 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #124 Skrevet 5. juli 2019 1 minutt siden, BeautyBox said: Ja, da må man ut av Oslo, og jeg snakket om Oslo. Useriøse katteeiere orker gjerne ikke å dra utenfor Oslo. Fortsatt relativt glissent med kattunger som ikke er rasekatter også når Akershus er inkludert, om du tar folketallet i betraktning. Mulig at du har rett i at det er en sesonggreie likevel, jeg har ikke vært frivillig på Østlandet, men har snakket med en drøss som har fortvilt seg over nettopp denne situasjonen. Så leit å høre om denne drøssen som er så fortvilt. Det er litt av en situasjon drøssen befinner seg i. Anonymkode: fe043...75e
BeautyBox Skrevet 5. juli 2019 #125 Skrevet 5. juli 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan dette ha noe med å gjøre at katter ikke hører hjemme i by? 🤔 Anonymkode: fe043...75e Jeg bor i storby og har katt, null problem. En trenger ikke å bo midt i smørja, liksom.
Kontormus Skrevet 5. juli 2019 #126 Skrevet 5. juli 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forresten min svarte huskatt som jeg fikk gratis for 6 år siden har høyere status enn en stygg rasekatt. Den har høyere status en alle katter i hele verden. Anonymkode: e8eda...ac4 Er dette en stygg rasekatt? Tviler ikke så at din svarte huskatt har høyere status hos deg, og bra er det. Men katten på bildet er en Ragdoll, og er ikke stygg. Faktisk var den verdens vakreste i 2015, og den er norsk 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #127 Skrevet 5. juli 2019 Just now, BeautyBox said: Hvis du tror jeg er opptatt av å vinne, tar du feil. Hysj, Morten ser på film. Anonymkode: fe043...75e 1
BeautyBox Skrevet 5. juli 2019 #128 Skrevet 5. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så leit å høre om denne drøssen som er så fortvilt. Det er litt av en situasjon drøssen befinner seg i. Anonymkode: fe043...75e Poengløst å svare passivt aggressivt.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #129 Skrevet 5. juli 2019 1 minutt siden, BeautyBox said: Poengløst å svare passivt aggressivt. Jeg er faktisk oppriktig bekymret. Hvis man ikke klarer å lokalisere en eneste kattunge man kan adoptere, så tenker jeg det må være mange andre ting i livet som også faller seg svært vanskelig. Der er drøssevis med kattunger i hele landet som leter etter gode hjem. Anonymkode: fe043...75e 3
MortenMinstelønn Skrevet 5. juli 2019 #130 Skrevet 5. juli 2019 2 minutter siden, BeautyBox skrev: Hvis du tror jeg er opptatt av å vinne, tar du feil. Neida.. Tror ikke det. Du ga meg noen nye vinklinger innenfor et felt jeg sjeldent bruker mye tid på, så sånn sett oppnådde du noe. Ha en fortsatt fin fredag.
BeautyBox Skrevet 5. juli 2019 #131 Skrevet 5. juli 2019 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er faktisk oppriktig bekymret. Hvis man ikke klarer å lokalisere en eneste kattunge man kan adoptere, så tenker jeg det må være mange andre ting i livet som også faller seg svært vanskelig. Der er drøssevis med kattunger i hele landet som leter etter gode hjem. Anonymkode: fe043...75e Dem om det. Det er forøvrig både folk som leter etter kattunge og frivillige som fortviler seg over situasjonen, fordi når folk ikke vil gå bredere ut for å få seg katt så øker jo dette presset på frivillige organisasjoner utenfor storbyen. Så jeg snakket ikke kun om de som ønsker seg selv katt. Endret 5. juli 2019 av BeautyBox
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #132 Skrevet 5. juli 2019 Nå har alle kommet tilrette, det var 7 stykker totalt. Kattene skal selges for minimum 500kr, ikke for egen vinning, men for å sikre at de kommer til et godt hjem. Katten skal selvfølgelig steriliseres! Det har skjedd en glipp så hun ble gravid. Anonymkode: 549df...ec6 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #133 Skrevet 5. juli 2019 Steriliser så fort som bare det, katten kan amme fordeom, kom deg til dyrelege med alle sammen. Ikke gjør dette mot et dyr igjen! Anonymkode: ee8af...721 2
Gjest Mysticgirl Skrevet 5. juli 2019 #134 Skrevet 5. juli 2019 Min fødte også ute for noen år siden . Fant kattungene i et gammelt forfallent uthus. Fikk de heldigvis inn i varmen. Katten så sitt snitt å stikke ut rett før hun skulle føde dessverre. Du må følge etter katten når hun går ut, så finner du dem sikkert igjen ❤️
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #135 Skrevet 5. juli 2019 2 minutter siden, Mysticgirl said: Min fødte også ute for noen år siden . Fant kattungene i et gammelt forfallent uthus. Fikk de heldigvis inn i varmen. Katten så sitt snitt å stikke ut rett før hun skulle føde dessverre. Du må følge etter katten når hun går ut, så finner du dem sikkert igjen ❤️ Alle bebbisene har kommet hjem. Anonymkode: fe043...75e 1
Gjest Mysticgirl Skrevet 5. juli 2019 #136 Skrevet 5. juli 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle bebbisene har kommet hjem. Anonymkode: fe043...75e Så bra
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #137 Skrevet 5. juli 2019 1 time siden, Cleopatra. skrev: Helt enig. De som skriver at folk ikke svarer på det TS spør om etc; vel, det er helt på sin plass å reagere! Det er nok av hjemløse katter, katter som blir forlatt, katter som blir hevet ut vinduet i fart (og overlever) og det er en grunn til at FOD, Dyrebeskyttelsen etc, finnes. Jeg har katt selv (adoptert fra FOD), og det er en grunn til at det er påkrevd å sterilisere katten du adopterer. Men på grunn av slike som dere kan folk som havner i TS sin situasjon bare la kattungene være ute i frykt for å bli møtt med slike holdninger. Er det målet for dere? Kattungene er nå her, så det bør jo være i alles interesser at disse nå blir ivaretatt i stedet for at TS visstnok skal bli satt på plass. Det er nå ingen av dere som visstnok er så opptatt av katters vel og ve som er opptatt av disse kattungene fremfor å demre løs på TS. Tenk litt på det. Anonymkode: ac6b8...ade 2
Djungelvrål Skrevet 5. juli 2019 #138 Skrevet 5. juli 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Gi blaffen. Katter er utedyr. De klarer å tilpasse seg. Anonymkode: 2e805...6ce Nå ja, men ikke i 10 minus. Katter er ørkendyr! Les deg opp før du uttaler deg om ting du helt klart ikke har greie på!
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #139 Skrevet 5. juli 2019 Just now, SupaWoman said: Nå ja, men ikke i 10 minus. Katter er ørkendyr! Les deg opp før du uttaler deg om ting du helt klart ikke har greie på! Hvor i Norge er det -10 for øyeblikket? Anonymkode: fe043...75e 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #140 Skrevet 5. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skjerp deg! Drittbehandling av dur er knyttet til dyssosiale trekk ( og lav IQ spør du meg!) Om du virkelig reagere på at andre finner situasjonen avskyelig, at DET er ditt fokus sier mye om karakter. Ps jeg utfordrer deg!: Fortell hva du mener til veterinærer som elsker dyr, ansatte og frivillige på dumpede steder og kom tilbake ! Lykke til Anonymkode: 7a52b...a58 Jeg er katteeier selv (ja, han er kastrert, chippet og vaksinert) og har også vært frivillig på kattehuset hos min lokale avdeling av dyrebeskyttelsen. Poenget mitt er at man fanger flere fluer med honning enn eddik. Det går an å svare ts på en ordentlig måte selv om man fortviler over uplanlagte kull og at huskatter ikke steriliseres/kastreres. Det er et problem at folk som spør om råd her inne nærmest blir halshugd fremfor å få veiledning på litt hyggeligere vis. Nå har ts katt (flere katter også, for øyeblikket). Det ville vært mer hensiktsmessig å veilede ift hva hun bør gjøre (få de små inn, sikre helsen deres, sterilisere mor, sørge for gode hjem til de små, sørge for vaksiner osv) enn å kjefte på henne og kanskje skremme henne bort fra tråden. Da fortsetter det vel i samme spor, med nok ett kull, og ett til, og ett til... Anonymkode: 2d90c...d86 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå