AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #101 Skrevet 5. juli 2019 2 minutter siden, BeautyBox said: I enkelte områder av landet er det faktisk nesten slik at folk sloss om å få tak i kattunger. Jeg skulle ønske noen kunne fortelle meg hvor alle disse myteomspunne områdene er, hvor folk havner i slosskamper fordi de er så desperate etter å få adoptert den siste kattungen som kan oppdrives. Anonymkode: fe043...75e 4
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #102 Skrevet 5. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg skulle ønske noen kunne fortelle meg hvor alle disse myteomspunne områdene er, hvor folk havner i slosskamper fordi de er så desperate etter å få adoptert den siste kattungen som kan oppdrives. Anonymkode: fe043...75e Oppland Anonymkode: e8eda...ac4
Cleopatra. Skrevet 5. juli 2019 #103 Skrevet 5. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men det var jævla vanskelig å holde seg til hva HI handla om tydeligvis! Anonymkode: e3087...8dd Folk som ikke steriliserer kattene sine, trenger jo åpenbart å få høre det da, hvis ikke så hadde jo katten til TS aldri blitt gravid. Og selv om kattungene er inne og "alt er løst", er behandling av katter fortsatt en viktig og aktuell debatt. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #104 Skrevet 5. juli 2019 Just now, AnonymBruker said: Oppland Anonymkode: e8eda...ac4 Jeg har bodd i Oppland, i området rundt Lillehammer, og der er det ihvertfall ikke mangel på kattunger... Anonymkode: 9420f...013 3
BeautyBox Skrevet 5. juli 2019 #105 Skrevet 5. juli 2019 1 minutt siden, MortenMinstelønn skrev: Jeg tror vi vil se på katter som villere og mindre opptatt av mennesker enn hunder i all tid. Jeg tror det er noe av årsaken. Men helt sikker ikke det helle svaret. Kanskje du har rett. At vi skal inn å leke Gud med katter og la "bastardene" bli hjemløse. Slik det er med blandingsraser av hund i fryktelig mange land. Jeg vet ikke. Jeg opplever uansett at folk flest elsker katter i Norge. Vi endrer aldri holdning dersom vi ikke innfører tiltak for holdningsendringer. De har fått til mye i Sverige, blant annet. Og så er det vel grunner til hvorfor hunden har høyere status her i Norge enn i andre land - jo, nettopp på grunn av holdningene våre. Holdninger kan alltid endres, men det må politikk til for at det skal skje. Når det gjelder hunden har det i større grad blitt styrt av økonomisk interesse. Ettersom huskatter er utbredt i mye større grad enn blandingshunder (større fokus på seriøst oppdrett hos hunder enn hos katter blant annet på grunn av økonomisk interesse), har det over lang tid vært lite økonomisk å vinne på kattehold, og dermed har vi endt opp med slike tilstander vi har i dag. Kattunger avles fordi de er søte og fordi katteeiere ikke tar ansvar, ikke fordi det tjenes penger på dem. Kort fortalt. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #106 Skrevet 5. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Oppland Anonymkode: e8eda...ac4 117 treff på rubrikk 🤣 Anonymkode: fe043...75e 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #107 Skrevet 5. juli 2019 1 minutt siden, Cleopatra. skrev: Folk som ikke steriliserer kattene sine, trenger jo åpenbart å få høre det da, hvis ikke så hadde jo katten til TS aldri blitt gravid. Og selv om kattungene er inne og "alt er løst", er behandling av katter fortsatt en viktig og aktuell debatt. Da får du lage en tråd om det i stedet! Det var ikke det TS spurte om! Anonymkode: e3087...8dd 1
BeautyBox Skrevet 5. juli 2019 #108 Skrevet 5. juli 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skulle ønske noen kunne fortelle meg hvor alle disse myteomspunne områdene er, hvor folk havner i slosskamper fordi de er så desperate etter å få adoptert den siste kattungen som kan oppdrives. Anonymkode: fe043...75e Oslo-området blant annet. Hvem som nevnte slosskamp må du fortelle meg, med mindre du tolket det jeg skrev bokstavelig.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #109 Skrevet 5. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Da får du lage en tråd om det i stedet! Det var ikke det TS spurte om! Anonymkode: e3087...8dd Nå synes jeg du er litt off topic. Dette er ikke en tråd om at man bør lage andre tråder. Kanskje du kan lage en ny tråd om det? Anonymkode: fe043...75e 4
Cleopatra. Skrevet 5. juli 2019 #110 Skrevet 5. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da får du lage en tråd om det i stedet! Det var ikke det TS spurte om! Anonymkode: e3087...8dd Jeg lage en tråd? Er vel ganske mange flere enn bare meg som har diskutert viktigheten rundt sterilisering av katter Også er det jo spesielt viktig i en tråd som dette. Kanskje TS faktisk steriliserer katten sin. 3
Kontormus Skrevet 5. juli 2019 #111 Skrevet 5. juli 2019 Det lukter litt våt bever av dette. Om ungene har kommet inn, én etter én, er de nok hvertfall 3 uker gamle. Har de vært ute så lenge, i så lave temperaturer som det vært over hele landet? Og hvordan kan en vite at alle er inne, og at det ikke ligger igjen noen ute i terrenget? Det er forskjell på rasekatt til 10 000 - 15 000 og huskatt. Rasekattene har alle chip og er fullvaksinert. Og det er slik at folk setter seg på venteliste og betaler gladelig alle disse pengene. Det er også slik at de fleste av disse blir forsikret og godt ivaretatt. Huskattene er like fine, men har dessverre ikke samme status. Enda. Fordi folk ikke er like ansvarlige når det gjelder disse. Og for å orientere: p-piller for katt er ikke å få tak i. Har ikke vært på et par år. Det finnes dog et preparat som kan brukes isteden, men alle veterinærer er ikke klar over dette. På grunn av den vanskelige p-pillesituasjonen er det mange steder pris-kampanje på kastrering av hunnkatter. Jeg setter GPS på den av mine som kan finne på å ta seg langturer. En gjør det en kan for å ha kontroll...
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #112 Skrevet 5. juli 2019 Just now, BeautyBox said: Oslo-området blant annet. Hvem som nevnte slosskamp må du fortelle meg, med mindre du tolket det jeg skrev bokstavelig. Ja jeg glemte at man ikke skal tolke bokstavelig det andre skriver.... med bokstaver. Anonymkode: fe043...75e 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #113 Skrevet 5. juli 2019 Just now, BeautyBox said: Oslo-området blant annet. Hvem som nevnte slosskamp må du fortelle meg, med mindre du tolket det jeg skrev bokstavelig. Jeg bor i Oslo og det er virkelig ikke mangel på kattunger her. Da bor du i en boble. Jeg følger med på finn.no og det er nye annonser om kattunger flere ganger om dagen. Jeg er frivillig i dyrebeskyttelsen og vi svømmer i katter...:/ Anonymkode: 9420f...013 1
BeautyBox Skrevet 5. juli 2019 #114 Skrevet 5. juli 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nja. Tror igjen dette er en sesonggreie. De fleste kattunger av huskatt blir født vår/sommer. Så om man ser etter kattunge på vinter eller våren er det færre å finne. Akkurat nå midt på sommeren er det ekstremt mye av både kattunger og katter som trenger hjem over hele landet. Anonymkode: 9420f...013 Søk opp "kattunge" på Finn.no og velg Oslo. Ikke mange kattunger der som ikke er rasekatter. Og nå er vi vel i juli. 1
BeautyBox Skrevet 5. juli 2019 #115 Skrevet 5. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg bor i Oslo og det er virkelig ikke mangel på kattunger her. Da bor du i en boble. Jeg følger med på finn.no og det er nye annonser om kattunger flere ganger om dagen. Jeg er frivillig i dyrebeskyttelsen og vi svømmer i katter...:/ Anonymkode: 9420f...013 Som svart i forrige innlegg: Søk opp "kattunge" på Finn.no og velg Oslo. Ikke mange kattunger der som ikke er rasekatter. Og nå er vi vel i juli.
BeautyBox Skrevet 5. juli 2019 #116 Skrevet 5. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg glemte at man ikke skal tolke bokstavelig det andre skriver.... med bokstaver. Anonymkode: fe043...75e Bedre lykke neste gang
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #117 Skrevet 5. juli 2019 Just now, BeautyBox said: Bedre lykke neste gang Tusen hjertelig takk, min venn. Det er godt jeg har deg å støtte meg på gjennom denne prøvende tiden ❤️ Anonymkode: fe043...75e 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #118 Skrevet 5. juli 2019 1 minutt siden, BeautyBox skrev: Som svart i forrige innlegg: Søk opp "kattunge" på Finn.no og velg Oslo. Ikke mange kattunger der som ikke er rasekatter. Og nå er vi vel i juli. Det er 148 annonser med katter som gies bort/selges om man utvider til akershus som strengt talt ikke er veldig langt fra oslo (ja det går an å reise ut av oslo også). Anonymkode: ac91c...2c3 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #119 Skrevet 5. juli 2019 Just now, BeautyBox said: Søk opp "kattunge" på Finn.no og velg Oslo. Ikke mange kattunger der som ikke er rasekatter. Og nå er vi vel i juli. Du må velge Akershus også, i områdene rett utenfor Oslo er det mye kattunger. Og alt legges ikke ut på finn.no - mange kontakter Dyrebeskyttelsen direkte. Anonymkode: 9420f...013 1
MortenMinstelønn Skrevet 5. juli 2019 #120 Skrevet 5. juli 2019 5 minutter siden, BeautyBox skrev: Vi endrer aldri holdning dersom vi ikke innfører tiltak for holdningsendringer. De har fått til mye i Sverige, blant annet. Og så er det vel grunner til hvorfor hunden har høyere status her i Norge enn i andre land - jo, nettopp på grunn av holdningene våre. Holdninger kan alltid endres, men det må politikk til for at det skal skje. Når det gjelder hunden har det i større grad blitt styrt av økonomisk interesse. Ettersom huskatter er utbredt i mye større grad enn blandingshunder (større fokus på seriøst oppdrett hos hunder enn hos katter blant annet på grunn av økonomisk interesse), har det over lang tid vært lite økonomisk å vinne på kattehold, og dermed har vi endt opp med slike tilstander vi har i dag. Kattunger avles fordi de er søte og fordi katteeiere ikke tar ansvar, ikke fordi det tjenes penger på dem. Kort fortalt. Javel, da! Da sier vi det er sånn. Du har nok noen poenger her jeg ikke har tenkt så nøye gjennom før. Har aldri opplevd at katten har mindre status en hunden. I alle fall ikke i min familie. Du vinner. Ikke siter innleggene mine flere ganger. Jeg ser på film:) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå