Gå til innhold

Katten min har født ute, hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg betaler gjerne for akkurat den type katt jeg også. Huskatt.  Og de fleste krever betaling for kattungene sine nå. 

Anonymkode: e8eda...ac4

Det er fortsatt enorm forskjell på rasekatter og huskatter i Norge. Rasekatter selges for mange tusenlapper, mens huskatter selges for noen få hundrelapper. 

Du bør sjekke Finn.no, veldig mange gir bort kattunger gratis. 

Endret av BeautyBox
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke så vanskelig. Det er bare å _ikke_ la døra stå åpen det, når katten er sprekkeferdig. 

Men få det inn i skallen din da, et sekund uoppmerksomhet og den smetter ut, du er helt perfekt og gjør aldri en feil? Skjerp deg, en katt som er vant til  gå ute jakter på første mulighet til å stikke ut om han får den. En unge som gjør en tabbe når du er opptatt et sekund med andre ting? Vips er den ute.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Interessant, her har vi en som tror h*n er synsk! Hva annet vet du om meg? Spennende! 

Foreldrene mine hadde katt da jeg vokste opp, og jeg har katt som voksen. Jeg har dessverre ikke egne barn da jeg er infertil, men jeg har to adoptivbarn. Så da vet du det. 

Anonymkode: fe043...75e

men da vet du vel at uhell kan skje da? Var poenget mitt. Du er i farta i kveld forstår jeg. 

Skrevet
2 minutter siden, BeautyBox skrev:

Rasekatter gir i det minste katten generelt en noe høyere status,

Katten gir vel blanke i det?

Jeg anbefaler FOD-gården, jeg. Å redde et liv samtidig som det blir ditt kjæledyr. De som gjør det, de har status i mine øyne:)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

At det er muuuuuulig!!! Kan dere holde dere til temaet???

Nå har katten fått unger, ungene har kommet inn. 

Så klart katten bør steriliseres men det var ikke det HI handlet om!! Så om dere aldri i livet har gjort noe feil, hva som helst, så er dere vel overmenneskelige. 

Anonymkode: e3087...8dd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

men da vet du vel at uhell kan skje da? Var poenget mitt. Du er i farta i kveld forstår jeg. 

Nesten like mye i farta som katten til TS, som med høy sannsynlighet allerede er drektig med enda et kull. Hurra. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, BeautyBox skrev:

Det er fortsatt enorm forskjell på rasekatter og huskatter i Norge. Rasekatter selges for mange tusenlapper, mens huskatter selges for noen få hundrelapper. 

Du bør sjekke Finn.no, veldig mange gir bort kattunger gratis. 

Har sjekket faktisk, da jeg leker med tanken på å få en til. Men folk tar faktisk betalt for dem i Oppland. Og det er helt greit for meg. Men litt kjipt også, jeg planlegger jo faktisk å sterilisere dem og hele pakka. Betaler gjerne, men da kunne de vært ferdig sterilisert eller noe. 

Skrevet (endret)
6 minutter siden, MortenMinstelønn skrev:

Katten gir vel blanke i det?

Jeg anbefaler FOD-gården, jeg. Å redde et liv samtidig som det blir ditt kjæledyr. De som gjør det, de har status i mine øyne:)

Det er faktisk alfa og omega for katters fremtid i Norge at katter generelt får høyere status. Kanskje en dag har vi ikke lenger slike ekstreme og forjævlige tilstander som vi har i dag, dersom katten i Norge får like høy status som hunden. 

Endret av BeautyBox
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nesten like mye i farta som katten til TS, som med høy sannsynlighet allerede er drektig med enda et kull. Hurra. 

Hahahaha. 

• Liker 1
Skrevet

At det er muuuuuulig!!! Kan dere holde dere til temaet???

Nå har katten fått unger, ungene har kommet inn. 

Så klart katten bør steriliseres men det var ikke det HI handlet om!! Så om dere aldri i livet har gjort noe feil, hva som helst, så er dere vel overmenneskelige. 

Handler ikke om å aldri gjøre feil, men at man ikke er så uansvarlig at man lar vær å sterilisere katten sin. Det er faktisk ikke så veldig vanskelig å få til.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Det var da voldsomt til sterke reaksjoner da! Tydelig at kattefolket på KG er i harnisk og oppfører seg helt hinsides! Flaut å lese! 

Godt at kattungene har kommet til rette, TS! Du får garantert solgt de. Jeg hadde store problemer med å få tak i en kattunge nå, da etterspørselen var veldig stor. Flere fikk solgt til høye priser for en vanlig huskatt. Dyrebeskyttelsen hadde ingen kattunger, og jeg ville ha det da de er enklere å bli stedegne.

Det er absolutt ingen krise å få kattunger, og en katt har det da bedre ute enn inne. Dessuten finnes det p-piller, som kan brukes fram til sterilisering, men uhell kan skje.

Anonymkode: 2b32c...5d3

Da har du nok bare sett etter kattunge på feil tid av året. Det vrimler av kattunger som gis bort og selges nå, i tillegg til at dyrebeskyttelsen har kjåka fullt av katter. 

Anonymkode: 9420f...013

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forresten min svarte  huskatt som jeg fikk gratis for 6 år siden har høyere status enn en stygg rasekatt. Den har høyere status en alle katter i hele verden. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Cleopatra. skrev:

Handler ikke om å aldri gjøre feil, men at man ikke er så uansvarlig at man lar vær å sterilisere katten sin. Det er faktisk ikke så veldig vanskelig å få til.

Så lenge TS tar vare på kattungene og aller helst steriliserer alle sammen nå, så går det bra.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da har du nok bare sett etter kattunge på feil tid av året. Det vrimler av kattunger som gis bort og selges nå, i tillegg til at dyrebeskyttelsen har kjåka fullt av katter. 

I enkelte områder av landet er det faktisk nesten slik at folk sloss om å få tak i kattunger. 

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Har alle bebisene kommet hjem nå?

Anonymkode: 403ce...8db

Så lenge katten fødte ute, er det noe ts aldri vil få et 100% sikkert svar på. Sånn er det bare, men klart det er bra at kattungene har "kommet hjem".

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Cleopatra. said:

Og i det minste ikke finner på å slippe ut en ukastrert katt. Og om uhellet skulle være ute og man allikevel klarer å slippe ut en ukastrert katt må man ta ansvar og gå rett til veterinæren for å få gjennomført kastrering. 

Skrevet
1 minutt siden, BeautyBox skrev:

Det er faktisk alfa og omega for katters fremtid i Norge at katter generelt får høyere status i Norge. Kanskje en dag har vi ikke lenger slike ekstreme og forjævlige tilstander som vi har i dag, dersom katten i Norge får like høy status som hunden. 

Jeg tror vi vil se på katter som villere og mindre opptatt av mennesker enn hunder i all tid. Jeg tror det er noe av årsaken. Men helt sikker ikke det helle svaret. Kanskje du har rett. At vi skal inn å leke Gud med katter og la "bastardene" bli hjemløse. Slik det er med blandingsraser av hund i fryktelig mange land. Jeg vet ikke.

Jeg opplever uansett at folk flest elsker katter i Norge.

Skrevet

Aiaiai. Alltid like gøy å snuble over en tråd på kjæledyr, gærne damer over hele linja. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Just now, BeautyBox said:

I enkelte områder av landet er det faktisk nesten slik at folk sloss om å få tak i kattunger. 

Nja. Tror igjen dette er en sesonggreie. De fleste kattunger av huskatt blir født vår/sommer. Så om man ser etter kattunge på vinter eller våren er det færre å finne. Akkurat nå midt på sommeren er det ekstremt mye av både kattunger og katter som trenger hjem over hele landet. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Cleopatra. skrev:

Men det var jævla vanskelig å holde seg til hva HI handla om tydeligvis! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...