Cleopatra. Skrevet 5. juli 2019 #141 Skrevet 5. juli 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men på grunn av slike som dere kan folk som havner i TS sin situasjon bare la kattungene være ute i frykt for å bli møtt med slike holdninger. Er det målet for dere? Kattungene er nå her, så det bør jo være i alles interesser at disse nå blir ivaretatt i stedet for at TS visstnok skal bli satt på plass. Det er nå ingen av dere som visstnok er så opptatt av katters vel og ve som er opptatt av disse kattungene fremfor å demre løs på TS. Tenk litt på det. Anonymkode: ac6b8...ade Dette er noe av grunnen til at TS får en del (fortjent) tyn. Det er faktisk et problem og det er viktig at folk, deriblant TS, blir oppmerksomme på det. 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #142 Skrevet 5. juli 2019 20 minutter siden, Cleopatra. skrev: Dette er noe av grunnen til at TS får en del (fortjent) tyn. Det er faktisk et problem og det er viktig at folk, deriblant TS, blir oppmerksomme på det. Du virker jo helt hjernevasket. Ja, de fleste skjønner nå det, men kattungene er nå her og de blir ikke borte bare fordi dere kommer med de samme verbale angrepene om og om igjen. Den første prioriteringen burde jo da være å forsikre seg om at kattungene blir ivaretatt slik at de ikke ender opp med å bli værende ute og muligens dø, men det er kanskje ikke så viktig midt opp i all skittkastingen mot TS. Lurt å fokusere på det viktigste her. Anonymkode: ac6b8...ade 4
Cleopatra. Skrevet 5. juli 2019 #143 Skrevet 5. juli 2019 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du virker jo helt hjernevasket. Ja, de fleste skjønner nå det, men kattungene er nå her og de blir ikke borte bare fordi dere kommer med de samme verbale angrepene om og om igjen. Den første prioriteringen burde jo da være å forsikre seg om at kattungene blir ivaretatt slik at de ikke ender opp med å bli værende ute og muligens dø, men det er kanskje ikke så viktig midt opp i all skittkastingen mot TS. Lurt å fokusere på det viktigste her. Anonymkode: ac6b8...ade Hjernevasket? Prøver bare å gjøre oppmerksom på at sterilisering er det aller beste for katten. Kattungene hadde begynt å komme inn en etter en i følge TS da jeg skrev min første kommentar, så hva skulle jeg bidratt med, mener du? Edit: Ved at du fjerner bildet jeg hadde lagt ved, blir jo innlegget mitt som du siterer, ganske misvisende. Endret 5. juli 2019 av Cleopatra. La til noe 4
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #144 Skrevet 5. juli 2019 31 minutter siden, Cleopatra. skrev: Hjernevasket? Prøver bare å gjøre oppmerksom på at sterilisering er det aller beste for katten. Kattungene hadde begynt å komme inn en etter en i følge TS da jeg skrev min første kommentar, så hva skulle jeg bidratt med, mener du? Edit: Ved at du fjerner bildet jeg hadde lagt ved, blir jo innlegget mitt som du siterer, ganske misvisende. Ved å skrive at TS bør skamme seg og at du tenker at hun er ressurssvak? Ja, katters vel og ve blir virkelig understreket her. Fjerning av bilde er gjort av siteringshensyn. Det ligger jo rett over, så jeg ser ikke hva som er det store problemet. Men igjen, lurt å fokusere på det som er aller viktigst. Anonymkode: ac6b8...ade 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #145 Skrevet 5. juli 2019 Tar inn katten med kattungene? Er ikke verre. Har hatt kattekull som har født ute flere ganger. Ta ungene først så kommer moren etter. Anonymkode: ffd55...9d6
BeautyBox Skrevet 6. juli 2019 #146 Skrevet 6. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du virker jo helt hjernevasket. Ja, de fleste skjønner nå det, men kattungene er nå her og de blir ikke borte bare fordi dere kommer med de samme verbale angrepene om og om igjen. Den første prioriteringen burde jo da være å forsikre seg om at kattungene blir ivaretatt slik at de ikke ender opp med å bli værende ute og muligens dø, men det er kanskje ikke så viktig midt opp i all skittkastingen mot TS. Lurt å fokusere på det viktigste her. Anonymkode: ac6b8...ade Hjernevasket? Verbale angrep og skittkasting? Snakk for deg selv. 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #147 Skrevet 6. juli 2019 7 hours ago, AnonymBruker said: Gi blaffen. Katter er utedyr. De klarer å tilpasse seg. Anonymkode: 2e805...6ce Er du dum? Da blir kattungene «villkatter» og kommer til å slite med å bli vandt til mennesker! Skulle alle tenkt sånn hadde vi slitt mye med løskatter overalt! Anonymkode: b3354...da9 1
BeautyBox Skrevet 6. juli 2019 #148 Skrevet 6. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er du dum? Da blir kattungene «villkatter» og kommer til å slite med å bli vandt til mennesker! Skulle alle tenkt sånn hadde vi slitt mye med løskatter overalt! Anonymkode: b3354...da9 Vi sliter mye med løskatter overalt, det er et gigaproblem. 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #149 Skrevet 6. juli 2019 5 minutter siden, BeautyBox said: Vi sliter mye med løskatter overalt, det er et gigaproblem. Ja jeg kom på at det faktisk er et stort problem allerede men får ikke redigert fordi jeg har svart som AB🙈 Anonymkode: b3354...da9
Cleopatra. Skrevet 6. juli 2019 #150 Skrevet 6. juli 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ved å skrive at TS bør skamme seg og at du tenker at hun er ressurssvak? Ja, katters vel og ve blir virkelig understreket her. Fjerning av bilde er gjort av siteringshensyn. Det ligger jo rett over, så jeg ser ikke hva som er det store problemet. Men igjen, lurt å fokusere på det som er aller viktigst. Anonymkode: ac6b8...ade Ja, TS burde skamme seg, men ikke legg ord i munnen på meg; jeg skrev at jeg tenker ressurssvak av HI, jeg kalte ingen noe som helst. Men du er vel den typen man diskuterer med som kun leser det du vil lese Og ja, katters vel og ve blir virkelig understreket; mange katter ville hatt det mye bedre om folk gadd å sterilisere kattene sine.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #151 Skrevet 6. juli 2019 Liten avsporing: Her jeg bor er det ikke mangel på kattunger, men jeg ser stadig folk være på jakt etter kattunge i måneder og år. Hvorfor? Fordi katten SKAL se ut slik og sånn. «Det må være en hvit jentepus, og den må være kattunge». «Vi leter bare etter en gråspraglete hann». Folk må jo få velge selv, men synes det er sykt å være så utseendefokusert at du kun er interessert i katten hvis den ser akkurat ut som du skulle ha designet den 🙄 Anonymkode: acc3a...049 5
Tøytigern Skrevet 6. juli 2019 #152 Skrevet 6. juli 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, den fortjener du faen meg. 1. Du har ikke sterilisert katten din. 2. Du lar den være ute i tillegg. 3. Den blir gravid og er faen meg fortsatt ute når den snart føder Hva feiler det deg? Hvorfor i helvete har du dyr? Anonymkode: 45b7b...e50 Hvorfor i helvete banner du så jævlig? Ingen tar deg seriøst når du oppfører deg sånn. Du kunne heller oppfordre TS til å få sterilisert katten så fort som mulig. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #153 Skrevet 6. juli 2019 3 minutter siden, Tøytigern said: Hvorfor i helvete banner du så jævlig? Ingen tar deg seriøst når du oppfører deg sånn. Du kunne heller oppfordre TS til å få sterilisert katten så fort som mulig. Jeg er enig med banneren. Folk må faktisk tenke seg om før de tar på seg det ansvaret det er å ha et dyr. Ikke minst må de tenke over at det faktisk er DYRT å ha DYR, selv en katt, som ikke spiser så mye. De må tenke over om de har råd til veterinærutgiftene, inkludert prisen for sterilisering av en katt. Anonymkode: 0fd0f...a7a 4
Tøytigern Skrevet 6. juli 2019 #154 Skrevet 6. juli 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er enig med banneren. Folk må faktisk tenke seg om før de tar på seg det ansvaret det er å ha et dyr. Ikke minst må de tenke over at det faktisk er DYRT å ha DYR, selv en katt, som ikke spiser så mye. De må tenke over om de har råd til veterinærutgiftene, inkludert prisen for sterilisering av en katt. Anonymkode: 0fd0f...a7a Men du greide fint å si det uten å banne i hver sentning, Og da blir du også tatt mere seriøst. Hvilket var mitt poeng. 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #155 Skrevet 6. juli 2019 10 timer siden, BeautyBox skrev: Det er fortsatt enorm forskjell på rasekatter og huskatter i Norge. Rasekatter selges for mange tusenlapper, mens huskatter selges for noen få hundrelapper. Du bør sjekke Finn.no, veldig mange gir bort kattunger gratis. Hvorfor tror du at en katt som blir gitt bort vil få det dårligere enn en katt som koster rundt 10.000,- kr? Jeg elsker katter, og gleder meg masse til vi skal hente vår huskatt. Jeg ønsker ikke å bruke flere tusen kroner på en katt som må tilbringe hele livet innendørs, selv om jeg hadde hatt råd til det. Det finnes selvfølgelig idioter som behandler dyr dårlig, enten det er katter eller hunder, men de fleste er glad i dyrene sine. Anonymkode: 2b32c...5d3 1
BeautyBox Skrevet 6. juli 2019 #156 Skrevet 6. juli 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor tror du at en katt som blir gitt bort vil få det dårligere enn en katt som koster rundt 10.000,- kr? Jeg elsker katter, og gleder meg masse til vi skal hente vår huskatt. Jeg ønsker ikke å bruke flere tusen kroner på en katt som må tilbringe hele livet innendørs, selv om jeg hadde hatt råd til det. Det finnes selvfølgelig idioter som behandler dyr dårlig, enten det er katter eller hunder, men de fleste er glad i dyrene sine. Anonymkode: 2b32c...5d3 Jeg har ikke sagt noen verdens ting om at katter som gis bort gratis får det dårligere enn de som selges for mange tusen. Det jeg sier er at det er stor forskjell på statusen til rasekatter og huskatter, noe som tydelig vises av den bruk- og kast-mentaliteten som mange har overfor huskatter. Dessverre ser vi at det er EKSTREMT mange som ikke ser konsekvensen av å la være å kastrere katten sin, noe som nettopp er roten til det gigantiske problemet vi har med hjemløse katter i dag. Om du setter deg inn i saken, vil du forstå. 2
Clefable Skrevet 6. juli 2019 #157 Skrevet 6. juli 2019 (endret) 17 timer siden, BeautyBox skrev: Oslo-området blant annet. Hvem som nevnte slosskamp må du fortelle meg, med mindre du tolket det jeg skrev bokstavelig. Absolutt ikke. Jobber for FOD-gården, og vi har mange kull med kattunger for øyeblikket. Dette er høysesong. Ellers veldig trist og provoserende hvor mange som skaffer katt uten noen kunnskap om dyret. Blir lei meg av å se hvor mange katter som dumpes pga eiere som TS. Da fortjener man en oppvekker altså. Endret 6. juli 2019 av Clefable 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #158 Skrevet 6. juli 2019 4 timer siden, Clefable skrev: Absolutt ikke. Jobber for FOD-gården, og vi har mange kull med kattunger for øyeblikket. Dette er høysesong. Ellers veldig trist og provoserende hvor mange som skaffer katt uten noen kunnskap om dyret. Blir lei meg av å se hvor mange katter som dumpes pga eiere som TS. Da fortjener man en oppvekker altså. Eiere som TS tar vare på kattungene og selger de. Hvor leser du at TS skal dumpe de? Anonymkode: 2b32c...5d3 2
Sola de Skrevet 6. juli 2019 #159 Skrevet 6. juli 2019 På 5.7.2019 den 19.20, AnonymBruker skrev: Kattemor har født kattungene sine ute! Hun mjauer og klenger seg til beina mine hvor enn jeg går. Ellers ligger hun bare ved meg og mjauer intenst. Hva er det hun vil si til meg? Hvordan finner jeg kattungene? Anonymkode: 549df...ec6 Orker ikke lese meg gjennom lynsjemobbens innlegg. Viktigste er disse kattungene. Har du funnet dem enda? 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #160 Skrevet 6. juli 2019 36 minutter siden, Sola de skrev: Orker ikke lese meg gjennom lynsjemobbens innlegg. Viktigste er disse kattungene. Har du funnet dem enda? Det står dersom du hadde hatt ork til å lese Anonymkode: ac91c...2c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå