AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #21 Skrevet 5. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei. Og jeg kan gjerne gjenta den. Dersom du ikke har en dyr rasekatt og driver oppdrett (noe jeg ikke tror), vil jeg gjerne vite hvorfor du lar hunnkatten din være fertil utendørs. Anonymkode: 75e45...3fb Du har da vel for pokker ingen rett på en forklaring, har du vel?? Hvem tror du at du er? Ja, utrolig dumt at dette har skjedd, og veldig dumt å slippe katten ut før sterilisering/kastrering, men nå har det seg en gang slik at skaden allerede har skjedd. Kanskje ts er førstegangs katteeier, og gikk på en skikkelig blemme på når katten egentlig blir kjønnsmoden. Men få katten sterilisert så fort som mulig ts, så du ikke står i denne blemmen igjen. Ellers ville jeg fulgt etter katten ut, å prøvd å få kattungene inn. De har ikke godt av å ligge ute alene. Anonymkode: 94dc0...30c 10
Duftavsommerregn Skrevet 5. juli 2019 #22 Skrevet 5. juli 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Et ord for "eiere" som TS : avskyelig!!!!!! Jeg er rasende! Ro deg litt ned da, ja sterilisering er et must for katter. Ellers yngler de flere ganger i året, og det er bare ikke lett å bli kvitt kattungene heller. Hun burde ha lært nå, få avlivet kattungene om de ikke fås i hus før det er for sent, få kjetta inn ti dyrelege for sterilisering og kjipping. Det burde vært påbudt ved lov faktisk. Ikke bare dette, dyreeiere generelt burde fått skyhøye bøter for å forsømme sine dyr. Det er ikke noe menneskerettighet å ha dyr. Så litt enig med deg er jeg, men ikke alle som tenker over dette, vil ha kattunger fordi dette er "koselig". Problemet er med en katt som går ute er at du vet bare ikke om hvor de føder sine unger. Da er man ute å kjøre så det holder. Har selv hatt en katt som gjorde dette, og jeg fant ikke ungene før det gikk uker. Da var dette villkatter som var umulig å gjøre noe med. Fanget de i kassefeller med mat, måtte gå den tunge veien til dyrelege og avlive de. Aldri om jeg ville gitt meg ut på dette igjen. Sterilisering er en selvfølge, koster en 1000 lapp og er en billig investering om man vil ha katt og et godt dyrehold. 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #23 Skrevet 5. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kattemamma kommer med ungene hjem når hun er klar for det, eller om du vil så følg etter henne så hun ser at du flytter de. Anonymkode: e3087...8dd Å når hun gjør det så kan det være for sent å gjøre skikkelige huskatter ut av ungene. Så NEI man skal ikke vente til hun kommer hjem med dem. I tilleg er de sinsykt utsatt for både skader og sykdommer, hvorfor syns du det er greit? Anonymkode: ac91c...2c3 5
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #24 Skrevet 5. juli 2019 Her var det ikke mange som klarte å svare på det ts spurte om gitt. Anonymkode: 7c67c...297 9
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #25 Skrevet 5. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Her var det ikke mange som klarte å svare på det ts spurte om gitt. Anonymkode: 7c67c...297 Burde si seg selv at man følger etter katten for å finne ungene. Anonymkode: ac91c...2c3 8
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #26 Skrevet 5. juli 2019 Følg etter katten din idiot! Anonymkode: e55bd...f0a 8
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #27 Skrevet 5. juli 2019 kattungene kommer hjem en og en her nå. Anonymkode: 549df...ec6 8
mellomtomater67 Skrevet 5. juli 2019 #28 Skrevet 5. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: kattungene kommer hjem en og en her nå. Anonymkode: 549df...ec6 Godt å høre ❤️ 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #29 Skrevet 5. juli 2019 Hvorfor setter ikke folk seg inn i dyreholdet som gjelder det dyret de skal ha, før de skaffer seg det dyret? Anonymkode: 1a734...fa7 8
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #30 Skrevet 5. juli 2019 Off så mange fæle det var her Anonymkode: 3b5dd...a08 11
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #31 Skrevet 5. juli 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: kattungene kommer hjem en og en her nå. Anonymkode: 549df...ec6 Så slipper du ikke ut mor igjen før du har kastrert henne! Å skaff deg mer kunnskap Anonymkode: ac91c...2c3 5
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #32 Skrevet 5. juli 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Off så mange fæle det var her Anonymkode: 3b5dd...a08 Fordi dyrebeskyttelsen, fod etc renner over av hjemmløse kattunger fordi folk ikke har vett på å kastrere huskattene sine. Anonymkode: ac91c...2c3 12
Duftavsommerregn Skrevet 5. juli 2019 #33 Skrevet 5. juli 2019 (endret) 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: kattungene kommer hjem en og en her nå. Da kommer hun med alle sammen og problemet er løst, nå må du bare finne nye eiere til kattungene, og vær da kritisk til hvem du gir de til. Mye rare mennesker der ute. Ta et par hundre kroner betalt for de, slik at de perverse sadistene som plukker opp gratis kattunger til foring av slanger ikke banker på din dør. Da jeg fikk min siste katt for mange år siden bladde jeg opp 500 kroner for kattungen, men da ville ikke eieren ha noe penger. Han så at jeg var dønn seriøs og elsket kattungen jeg ville ha med meg. Dessverre døde den da en bil kjørte på den mange år senere. Det ble min siste katt fordi bilene er en for stor trussel mot dyrene der jeg bor nå. Og man blir så glad i dyrene sine, og det var sorg i heimen lenge etterpå. Endret 5. juli 2019 av Duftavsommerregn
Cleopatra. Skrevet 5. juli 2019 #34 Skrevet 5. juli 2019 Jeg klarer ikke å la vær å tenke "ressurssvak" når jeg leser HI. Har folk enda ikke lært at man skal sterilisere kattene sine? I tillegg lar du katten din være ute når det er rett før hun skal føde; du burde skamme deg. 14
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #35 Skrevet 5. juli 2019 Kjære vene, folk som frekventerer kjæledyrforumet er jammen de vennligste jeg vet om... Godt at småpusene er inne nå. ❤ Anonymkode: 2d90c...d86 8
BeautyBox Skrevet 5. juli 2019 #36 Skrevet 5. juli 2019 Jeg blir trist hver gang jeg leser slikt som HI her, men jubler inni meg når jeg ser responsen - så mange som er smertelig klar over realiteten, og viktigheten av kastrering. 17
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #37 Skrevet 5. juli 2019 20 minutter siden, AnonymBruker said: Off så mange fæle det var her Anonymkode: 3b5dd...a08 Åndssvakt å si! Når man er så uansvarlig og direkte deltar i MØKKABEHANDLING av katter fortjener vedkommende å få som hatten og vel som det! Anonymkode: 7a52b...a58 11
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #38 Skrevet 5. juli 2019 Synes TS får vel mye pepper her! Hva vet vi om det var et planlagt kull? Kanskje katten smatt ut ved et uhell rett før fødsel? Kanskje katten får p/piller til vanlig når den ikke skal ha kull? Det er tross alt ingen plikt å sterilisere katt, selv om det er mest fornuftig om man ikke vil ha oppdrett... Anonymkode: 548bd...1a8 9
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #39 Skrevet 5. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjære vene, folk som frekventerer kjæledyrforumet er jammen de vennligste jeg vet om... Godt at småpusene er inne nå. ❤ Anonymkode: 2d90c...d86 Nei for all del, bedre å ikke reagerer når folk ikke klarer å ta vare på dyrene sine. Anonymkode: ac91c...2c3 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #40 Skrevet 5. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Kjære vene, folk som frekventerer kjæledyrforumet er jammen de vennligste jeg vet om... Godt at småpusene er inne nå. ❤ Anonymkode: 2d90c...d86 Skjerp deg! Drittbehandling av dur er knyttet til dyssosiale trekk ( og lav IQ spør du meg!) Om du virkelig reagere på at andre finner situasjonen avskyelig, at DET er ditt fokus sier mye om karakter. Ps jeg utfordrer deg!: Fortell hva du mener til veterinærer som elsker dyr, ansatte og frivillige på dumpede steder og kom tilbake ! Lykke til Anonymkode: 7a52b...a58 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå