Gå til innhold

Dere som sier " det er jo bare til å hive de ut"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gjøres dette? Har dere barn som gjør alt dere sier uten diskusjoner?

Hver gang jeg lufter frustrasjon over barna mine til venninner eller stemor får jeg høre " men bare hiv dem ut. De har ikke vondt av det" Eh.... jeg hiver de ut. De nekter å gå ut 90% av tilfellene. Det er alltid " men vi har vært ute idag" "vi fortjener å være inne" " det er ingenting å gjøre ute" Og hvis de mot all formodning går ut, kommer de inn etter 5 minutter og erklære at de er ferdig med å være ute og at de nå kjeder seg. Eneste måten jeg kan holde dem ute på er å låse døra. Så..... NEI, det er ikke å bare sende dem ut. Ja jeg er den voksne, ja jeg bestemmer. Det har lite å si når barna nekter å høre etter.....

Anonymkode: 215af...8af

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trampoline

Anonymkode: 5d435...203

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er på tide å sette rammer og begrensninger for barnas makt. Si at de skal være ute i en times tid, og dette mener du. Blir det ikke noe utetid kan de glemme lørdagsgodt og ukelønn den uken. Gjennomfør. Man trenger ikke gjøre det mange gangene før de hører etter og dermed slipper du å gjennomføre så mange ganger. De må vite at du mener alvor.

Anonymkode: 07457...30b

• Liker 11
Skrevet

Såklart han diskuterer, men han vet at det ikke nytter å komme inn etter 5 min. Nå er ikke min så heldig at han har søsken på samme alder som han, men han må i det minste ringe på til de vennene som bor i nærheten for å gjøre et forsøk på å finne på noe.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hver gang jeg lufter frustrasjon over barna mine til venninner eller stemor får jeg høre " men bare hiv dem ut. De har ikke vondt av det" Eh.... jeg hiver de ut. De nekter å gå ut 90% av tilfellene. Det er alltid " men vi har vært ute idag" "vi fortjener å være inne" " det er ingenting å gjøre ute" Og hvis de mot all formodning går ut, kommer de inn etter 5 minutter og erklære at de er ferdig med å være ute og at de nå kjeder seg. Eneste måten jeg kan holde dem ute på er å låse døra. Så..... NEI, det er ikke å bare sende dem ut. Ja jeg er den voksne, ja jeg bestemmer. Det har lite å si når barna nekter å høre etter.....

Du sier du hiver dem ut, men det virker ikke som du gjør det... 

Anonymkode: da298...abd

• Liker 3
Skrevet

Skjønner det godt hvis de er vant til å være i barnehagen hvor alt er tilrettelagt selv om det er "frilek". Det kommer jo også an på hvor dere bor. Er det lekeplasser og andre barn utendørs? 

Det går jo også an å ta unger med på korte eller lengre turer. Lære de å bli glad i å være ute. Selv om ikke alle blir det uansett da.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, addict skrev:

Såklart han diskuterer, men han vet at det ikke nytter å komme inn etter 5 min. Nå er ikke min så heldig at han har søsken på samme alder som han, men han må i det minste ringe på til de vennene som bor i nærheten for å gjøre et forsøk på å finne på noe.

Eller så er han kjempeheldig som ikke har søsken på samme alder, så slipper du å måtte slippe alt du har i hendene for å bryte opp slosskamper og krangler hvert femte minutt. Og han slipper å måtte sloss og krangle. Er ikke alltid søsken er gode venner. 

Anonymkode: 7b709...b01

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er faktisk bare å be dem være ute. De kan ikke vinne ved å kverulere. Vi ble kastet ut støtt og stadig for å leke. Det var da den beste leken fant sted. Det er sunt å kjede seg og å bruke fantasien sin. 

Anonymkode: b774a...526

Gjest LillaGorilla🐒
Skrevet

Hvordan kom du dithen at ungene nekter å gjøre som du sier? At de protesterer er en ting, det gjør alle unger stadig vekk når det er noe de ikke vil, men å nekte? For så å diktere hva som skjer i hjemmet?

Helt uaktuelt her, altså.

Skrevet

Jeg sender ikke mine ut med mindre de går bananas inne. De kan velge mellom å klare leke rolig inne eller herje ute.

Det jeg er mer streng på, er at de ikke får gnåle på meg hele tiden. Jeg kan alltids finne oppgaver til den som kjeder seg, men de får ikke forkaste mine forslag og forvente at jeg skal komme opp med en bedre ide. Da får de finne på noe selv.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bli med de ut??

Anonymkode: f0112...d56

• Liker 1
Skrevet

Hvor gamle er barna dine?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hatet å være ute som barn. Lek var aldri min greie, og jeg syntes det var helt pyton å bli kastet ut av mamma og pappa, fordi "barn må leke ute". Så mine barn får velge selv om de vil ut eller ikke. Men jeg driver ikke med underholdning her hjemme, de får ordne seg selv i stor grad. Eldste er som meg, og trives fint med å lese bok i et par timer feks, mens de andre to er som apekatter på steroider og velger ofte selv å herje ute fremfor inne på rommet. Pc, nettbrett og slikt er ikke lov i ukedagene enda. 

Anonymkode: 6712d...d94

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hatet å være ute som barn. Lek var aldri min greie, og jeg syntes det var helt pyton å bli kastet ut av mamma og pappa, fordi "barn må leke ute". Så mine barn får velge selv om de vil ut eller ikke. Men jeg driver ikke med underholdning her hjemme, de får ordne seg selv i stor grad. Eldste er som meg, og trives fint med å lese bok i et par timer feks, mens de andre to er som apekatter på steroider og velger ofte selv å herje ute fremfor inne på rommet. Pc, nettbrett og slikt er ikke lov i ukedagene enda. 

Anonymkode: 6712d...d94

Jeg og broren min elsket å være ute og var mye ute, men når foreldrene våre «kastet» oss ut ville vi heller være inne😝

Tvinger aldri barna mine ut, men de elsker å være ute sammen med meg så vi er mye ute. Noen ganger kan jeg si at jeg bare må bli ferdig med husarbeid ol, men hvis de går ut og leker en stund blir jeg fortere ferdig og kommer ut til de. Eller de kan hjelpe meg med husarbeid. Da springer de ut😄

Anonymkode: f0112...d56

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...