AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #1 Skrevet 5. juli 2019 Har aldri sett noe i huset vi bor i, men er redd det kommer med pappeskene vi får og kjøper fra butikkene og at det kommer til å kry i nyhuset. Hvordan unngå dette? Hvilke tiltak bør vi gjøre etter flytting for å unngå at det formerer seg om noen har fått sneket seg med? Anonymkode: a114e...07b
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #3 Skrevet 5. juli 2019 Driver å flytter og tenker mye på det samme selv. Jeg har kjøpt alle pappeskene på samme sted, for å redusere mulighetene for at eskene skal inneholde skjeggkre. Har lest at skjeggkre gjerne legger egg inni pappeskene og at det tar ca en mnd før de klekkes. Derfor skal jeg kvitte meg med eskene raskest mulig etter innflytting, og ikke ha dem stående. Som den over skriver, kan man jo pakke ut av eskene utenfor, men det blir ganske mye ekstra jobb, så det gidder jeg ikke. Jeg har funnet ut at jeg ikke kan gjøre så mye mer, og må bare håpe at det ikke følger med skjeggkre. Er virkelig livredd for å få dem i hus. Det forskes mer og mer på skjeggkre nå, så det vil nok uansett snart være mulig å kvitte seg med dem om man har fått det... Anonymkode: bec94...72c 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #4 Skrevet 9. juli 2019 Har x antall pappesker stående her just nu, nettopp flytta inn. Faen, må pakke ut kjapt som juling i morgen altså. Jeg leier da, og her er ikke skjeggkre fra før. Anonymkode: 105c5...1eb
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #5 Skrevet 10. juli 2019 På 5.7.2019 den 18.10, AnonymBruker skrev: Har aldri sett noe i huset vi bor i, men er redd det kommer med pappeskene vi får og kjøper fra butikkene og at det kommer til å kry i nyhuset. Hvordan unngå dette? Hvilke tiltak bør vi gjøre etter flytting for å unngå at det formerer seg om noen har fått sneket seg med? Anonymkode: a114e...07b Og derfor kommer aldri en pappkartong inn i huset hos oss. Har begynt å samle på badebaljer ol. I plast som folk gir bort på finn, i tillegg til at vi kjøper litt og litt av plastkasser som bi pakker klær i i skapene. Så er klærne organisert og kan flyttes i plastkastkasser fra en garderobe til en annen. Anonymkode: 00f12...52c
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #6 Skrevet 10. juli 2019 På 5.7.2019 den 18.19, AnonymBruker skrev: Driver å flytter og tenker mye på det samme selv. Jeg har kjøpt alle pappeskene på samme sted, for å redusere mulighetene for at eskene skal inneholde skjeggkre. Har lest at skjeggkre gjerne legger egg inni pappeskene og at det tar ca en mnd før de klekkes. Derfor skal jeg kvitte meg med eskene raskest mulig etter innflytting, og ikke ha dem stående. Som den over skriver, kan man jo pakke ut av eskene utenfor, men det blir ganske mye ekstra jobb, så det gidder jeg ikke. Jeg har funnet ut at jeg ikke kan gjøre så mye mer, og må bare håpe at det ikke følger med skjeggkre. Er virkelig livredd for å få dem i hus. Det forskes mer og mer på skjeggkre nå, så det vil nok uansett snart være mulig å kvitte seg med dem om man har fått det... Anonymkode: bec94...72c Hvordan tenker du at du rrduserer mulighetene for å få skjeggkre med pappesker når alt er kjøpt i samme butikken? Enten har de skjeggkre og sølvkre med, ellers så har de det ikke. En høy risiko man tar når man tar pappkartonger inn i hus. Flyttebilen er og en risikosport med tanke på blindpassasjerer. Anonymkode: 00f12...52c
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #7 Skrevet 10. juli 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan tenker du at du rrduserer mulighetene for å få skjeggkre med pappesker når alt er kjøpt i samme butikken? Enten har de skjeggkre og sølvkre med, ellers så har de det ikke. En høy risiko man tar når man tar pappkartonger inn i hus. Flyttebilen er og en risikosport med tanke på blindpassasjerer. Anonymkode: 00f12...52c Det var ikke jeg som skrev dette, men: Om man kjøper pappesker fra én forhandler, så enten har eller har de ikke skjeggkre. Om man kjøper fra to-tre forhandlere samt henter banankasser hos tre-fire dagligvarebutikker, er det fem-seks-sju mulige skjeggkrekilder, og det er sannsynlig at minst én av disse har skjeggkre. Anonymkode: 4556c...d17 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #8 Skrevet 10. juli 2019 Vi lånte/kjøpte plastkasser å flytte i. Men vi flyttet bare et par km borti gaten, da, så vi trengte ikke så mange kasser. Fylte alle vi hadde, kjørte dem bort, lesset utav, og kjørte dem tilbake igjen og fylte på nytt. Og brukte bossekker til alt av klær og tekstiler. Anonymkode: 0ddf2...0c2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #9 Skrevet 10. juli 2019 På 5.7.2019 den 18.10, AnonymBruker skrev: Har aldri sett noe i huset vi bor i, men er redd det kommer med pappeskene vi får og kjøper fra butikkene og at det kommer til å kry i nyhuset. Hvordan unngå dette? Hvilke tiltak bør vi gjøre etter flytting for å unngå at det formerer seg om noen har fått sneket seg med? Anonymkode: a114e...07b Bare å ta det helt med ro - de aller, aller fleste hus har skjeggkre. Har du unger som går på barnehage/skole eller selv går på jobb så er sjansen for å ikke dra med kreene hjem ikke-eksisterende. De er verken farlige eller ekle - så dette hysteriet er rent medieskapt tull og fjas. Å ha et kre eller tre er mye koseligere enn å ha en edderkopp eller tre (og betydelig mindre til bry enn fluer). Anonymkode: b69e4...a82 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #10 Skrevet 10. juli 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var ikke jeg som skrev dette, men: Om man kjøper pappesker fra én forhandler, så enten har eller har de ikke skjeggkre. Om man kjøper fra to-tre forhandlere samt henter banankasser hos tre-fire dagligvarebutikker, er det fem-seks-sju mulige skjeggkrekilder, og det er sannsynlig at minst én av disse har skjeggkre. Anonymkode: 4556c...d17 Alle av dem har skjeggkre. Fordi både posten og samtlige spedisjonsbyråer og store forhandlere av møbler har det. Ikea har gått ut offentlig, men både bohus og skeidar har kre i lagrene sine. Det betyr at alle firma som frakter møbler for dem har kre. Store kjøpesentre (og skoler, og kontorbygg og, og ..) har kre. Anonymkode: b69e4...a82 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #11 Skrevet 10. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bare å ta det helt med ro - de aller, aller fleste hus har skjeggkre. Har du unger som går på barnehage/skole eller selv går på jobb så er sjansen for å ikke dra med kreene hjem ikke-eksisterende. De er verken farlige eller ekle - så dette hysteriet er rent medieskapt tull og fjas. Å ha et kre eller tre er mye koseligere enn å ha en edderkopp eller tre (og betydelig mindre til bry enn fluer). Anonymkode: b69e4...a82 Og der var du igjen, ja. Å påstå at nesten alle eller alle har skjeggkre stemmer ikke med fakta. Det blir som å påstå at nesten alle har lus, bare slapp av lus er naturlig og ufarlig. Og nettopp av denne grunn og den firmabrukeren med skjeggkreutrydding så pleier jeg å ignorere skjeggkretråder i håp om at trådene dør ut av seg selv. Man vet nemlig aldri noe om moyivet for å opprette alle disse skjeggkretrådene eller hvem som står bak. Anonymkode: 00f12...52c 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #12 Skrevet 10. juli 2019 Kjøp inn limfeller, så tar du de med èn gang om de kommer. Da rekker de ikke å formère seg. 🙂 Anonymkode: 0e4de...277
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #13 Skrevet 10. juli 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Bare å ta det helt med ro - de aller, aller fleste hus har skjeggkre. Har du unger som går på barnehage/skole eller selv går på jobb så er sjansen for å ikke dra med kreene hjem ikke-eksisterende. De er verken farlige eller ekle - så dette hysteriet er rent medieskapt tull og fjas. Å ha et kre eller tre er mye koseligere enn å ha en edderkopp eller tre (og betydelig mindre til bry enn fluer). Anonymkode: b69e4...a82 Jeg fant en i vanntanken til kaffetrakteren på jobb. Ikke ekkelt ? Anonymkode: 1a3e4...ef9
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #14 Skrevet 11. juli 2019 Vi kjøpte store plastkasser med lokk, og flyttet en del i tette, gjentapede plastsekker. Ville ikke tatt sjansen på pappesker uansett😬 Anonymkode: 57fd3...4b4
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #15 Skrevet 12. juli 2019 Vi skal også flytte i disse dager, og vi kjøper nå inn plastkasser. Har noen pappekser fra mange år tilbake så de benytter vi. Det blir endel dyrere med bare plastkasser, men det får det bare bli for vi ønkser å gjøre det vi kan for å ikke få skjeggkre i hus. Kanskje vi får de i hus allivkevel, men da har vi gjort så godt vi kan. Vi må ha noen nye møbler også og det gruer jeg meg mest til, for de fleste møbelbutikker har nok disse insektene nå, hvordan få nye møbler i hus selv om man pakker opp ute, kan jo befinne seg i møbelet på et vis... Anonymkode: e93ac...70a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå