AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #1 Skrevet 5. juli 2019 Hei, jeg sto midt i matlagingen med ytterdøren oppe og ser plutselig katten hoppe rundt lekende med noe. Baby sitter på gulvet sammen med den og når jeg går bort så ser jeg at det er en død mus han har dratt inn! Siden jeg sto midt i matlagingen så vet jeg ikke om baby har tatt i den eller noe (jeg vet, skulle fulgt bedre med, men det er svært sjeldent døde dyr finner veien inn hit så tanken slo meg ikke engang). Med tanke på hvor leken katten var og kastet den rundt, er det godt mulig han har "voktet" den godt. Men det vet jeg jo ikke. Jeg vasket baby på hendene og rundt munnen i tilfelle. Så er spørsmålet om jeg skal baby til legen/legevakta? Baby er i kjempefin form og leker, men jeg er svært bekymret med tanke på sykdommer. Hva hadde du gjort? Anonymkode: 9473d...29c
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #2 Skrevet 5. juli 2019 Jeg ville ringt legevakta og spurt om du skal ta med babyen og komme. Anonymkode: 8ad8d...572 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #3 Skrevet 5. juli 2019 Hva jeg hadde gjort? Ingenting vel. Anonymkode: c61f3...033 17
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #4 Skrevet 5. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg ville ringt legevakta og spurt om du skal ta med babyen og komme. Anonymkode: 8ad8d...572 Du tuller nå? Kontakte legevakten for noe sånt? Ikke rart det er evig ventetid om man ringer legevakten for et virkelig problem. Anonymkode: c61f3...033 21
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #7 Skrevet 5. juli 2019 Ikke noe du får gjort. Om barnet er smittet av noe synes ikke det enda uansett og dere får ikke gjort noe med det. Datteren min tok på en død fugl. Ingenting som virket galt før etter 3 dager og salmonella brøt ut. Men hun hadde da båret denne fuglen og tatt fingrene i munnen etterpå Anonymkode: ce6fa...3db 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #8 Skrevet 5. juli 2019 What? Dette må være en tulletråd. Anonymkode: 54337...6c3 4
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #9 Skrevet 5. juli 2019 Just now, AnonymBruker said: Ikke noe du får gjort. Om barnet er smittet av noe synes ikke det enda uansett og dere får ikke gjort noe med det. Datteren min tok på en død fugl. Ingenting som virket galt før etter 3 dager og salmonella brøt ut. Men hun hadde da båret denne fuglen og tatt fingrene i munnen etterpå Anonymkode: ce6fa...3db Fra en død fugl? Hvor fant hun denne? Anonymkode: 54337...6c3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #10 Skrevet 5. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fra en død fugl? Hvor fant hun denne? Anonymkode: 54337...6c3 Den lå i en busk i barnehagen 🤦♀️ Vi vet jo selvfølgelig ikke 100%, men ifølge sykehuset er det nok denne hun ble smittet av siden hun var den eneste som hadde vært borti den fuglen og ingen andre enn henne ble dårlige Anonymkode: ce6fa...3db
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #11 Skrevet 5. juli 2019 Definitivt ikke noe du ringer legevakta for. Du håper på det beste, for det er ingenting de kan gjøre på legevakta uansett før eventuell smitte bryter ut, men det er slett ikke noe å bli hysterisk for. Anonymkode: 27391...2d4 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #12 Skrevet 5. juli 2019 Herregud. Hvorfor kan hun ikke ringe legevakta? (Døde) dyr kan føre med seg smitte og smitte mennesker. Anonymkode: 85fb6...efa 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #13 Skrevet 5. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Herregud. Hvorfor kan hun ikke ringe legevakta? (Døde) dyr kan føre med seg smitte og smitte mennesker. Anonymkode: 85fb6...efa Enig. Da kan hun få vite hvilke symptomer hun bør være obs på. Anonymkode: 8ad8d...572 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #14 Skrevet 5. juli 2019 Ingen har nektet henne å ringe Anonymkode: ce6fa...3db
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #15 Skrevet 5. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ingen har nektet henne å ringe Anonymkode: ce6fa...3db Nektet henne kan vel ingen gjøre på nett, men oppfordret henne sterkt til å la være og i tillegg kalt henne hysterisk. Helt legitimt spørsmål siden smågnagere kan smitte mennesker. Ingenting feil ved å ringe legevakten å forhøre seg om. Anonymkode: 85fb6...efa 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #16 Skrevet 5. juli 2019 Tusen takk for svar folkens! Ringte til legevakten for å høre, de mente det var en liten risiko så lenge baby ikke hadde spist på den for eksempel. Selvfølgelig hvis hun ble syk så måtte jeg ta kontakt igjen. Så da håper jeg på det beste Anonymkode: 9473d...29c 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #17 Skrevet 5. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar folkens! Ringte til legevakten for å høre, de mente det var en liten risiko så lenge baby ikke hadde spist på den for eksempel. Selvfølgelig hvis hun ble syk så måtte jeg ta kontakt igjen. Så da håper jeg på det beste Anonymkode: 9473d...29c Så bra du ringte! Da slipper du å lure. Håper hun har unngått smitte (det har hun jo mest sannsynlig). Anonymkode: 85fb6...efa 3
applestories Skrevet 5. juli 2019 #18 Skrevet 5. juli 2019 Jeg så for meg samtalen med legevakten; "Babyen tok kanskje på en død mus katten hadde drept." "Ja... og så.. spiste babyen den, eller..? - og så var det akkurat det de lurte på! 6
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #19 Skrevet 5. juli 2019 7 minutter siden, applestories skrev: Jeg så for meg samtalen med legevakten; "Babyen tok kanskje på en død mus katten hadde drept." "Ja... og så.. spiste babyen den, eller..? - og så var det akkurat det de lurte på! Herlighet så nedlatende. Nå vêr jo ikke TS hva babyen gjorde med musa. Babyer putter jo gjerne ting i munnen ikke sant? Og det kan være smitte i avføring feks. Anonymkode: 85fb6...efa 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #20 Skrevet 5. juli 2019 45 minutter siden, AnonymBruker said: Definitivt ikke noe du ringer legevakta for. Du håper på det beste, for det er ingenting de kan gjøre på legevakta uansett før eventuell smitte bryter ut, men det er slett ikke noe å bli hysterisk for. Anonymkode: 27391...2d4 Nei, de kan jo ikke teste for noe, eller vurdere symptomer, før det er noe som er galt. Og det blir det forhåpentligvis ikke. Anonymkode: 1e459...087 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå