Gå til innhold

Er det tabu hvis man aldri får kroppen tilbake etter svangerskap?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man er tynnfeit, har magefett, tjukke lår og rumpe og aldri klarer å slanke det bort. Er dette symbolet på mislykket kropp i dagens samfunn? 

Anonymkode: 5b7bb...34c

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nei, det er ikke tabu, men kan være ganske hipt. Mye av det på Instagram, kroppspositivisme #mammakroppen #postpartumbody mammaer som fremhever og tar bilder av kropper som er preget av å ha født. 

Endret av minister-mio
AnonymBruker
Skrevet

Ødelagt kropp etter svangerskap og fødsel er jo den nye moten å "skryte" av jo.

Det som er tabu er å si at man har like fin kropp som før svangerskapet. Da blir man hetset herfra til evigheten. Og spesielt hvis man har flere barn, da er man løgner, skrytepave og superbitch. For ingen kan visst ha bra kropp etter flere fødsler.

Anonymkode: 8ad37...26d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mamma, jeg kan ikke si at min kropp er like fin som når jeg var 16, men jeg har aldri følt meg så selvsikker og trygg på meg selv som jeg er nå, syns det er merkelig at man skal være så selvsentrert etter man får barn.

Anonymkode: aa405...f96

• Liker 2
Gjest Cupcakeelsker
Skrevet

Det er jo kvinner som har født som har mye flottere kropper enn noen som aldri har født

AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man er tynnfeit, har magefett, tjukke lår og rumpe og aldri klarer å slanke det bort.

Selvfølgelig går det an å slanke bort magefett, tjukke lår og rumpe. Ja selv etter man har fått barn. 

Det går på vilje, prioritering og dedikasjon. 

Anonymkode: 30d23...7ec

• Liker 1
Skrevet

Ingenting galt i det, fødsler tar på. Fint at det blir normalisert. Men det som irriterer meg er at det finnes en nedlatenhet på sosiale medier mot de som trener seg opp igjen, eller klarer å bevare kroppen i større grad under selve graviditeten. Det synes jeg er helt unødvendig. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man er tynnfeit, har magefett, tjukke lår og rumpe og aldri klarer å slanke det bort. Er dette symbolet på mislykket kropp i dagens samfunn? 

Blås i kroppspress. Som voksen dame, kan man være glad i kroppen sin, og vokse ifra det presset som desverre styrer en del unge jenter. Så lenge man ikke er overvektig, gjør det vel ingenting med litt fett her og der? Du kan fortsatt se flott ut, og være ei kul og oppegående dame😊

Anonymkode: 2241f...69f

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei overhode ikke.

Anonymkode: 88e0e...d4e

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ødelagt kropp etter svangerskap og fødsel er jo den nye moten å "skryte" av jo.

Det som er tabu er å si at man har like fin kropp som før svangerskapet. Da blir man hetset herfra til evigheten. Og spesielt hvis man har flere barn, da er man løgner, skrytepave og superbitch. For ingen kan visst ha bra kropp etter flere fødsler.

Anonymkode: 8ad37...26d

??? Selvsagt kan man det? Jeg var ganske ung da jeg fikk førstemann og kroppen forandret seg svært lite. Det som jeg da ikke gjorde var å trykke min fine kropp opp i ansiktet på de som slet med overvekt, cellulitter eller andre fysiske spor etter svangerskap, DET er en veldig lite hyggelig ting å gjøre! Ingen kalte meg en løgner eller bitch fordi jeg hadde fin kropp...

Skrevet
2 minutter siden, Pås skrev:

??? Selvsagt kan man det? Jeg var ganske ung da jeg fikk førstemann og kroppen forandret seg svært lite. Det som jeg da ikke gjorde var å trykke min fine kropp opp i ansiktet på de som slet med overvekt, cellulitter eller andre fysiske spor etter svangerskap, DET er en veldig lite hyggelig ting å gjøre! Ingen kalte meg en løgner eller bitch fordi jeg hadde fin kropp...

Så å poste bilder av sin egen kropp på sine egne sosiale medier er å trykke den opp i trynet på andre? Da kan heller de som finner det støtende slutte å oppsøke profilene hvor det skjer. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, HalldirV2 skrev:

Så å poste bilder av sin egen kropp på sine egne sosiale medier er å trykke den opp i trynet på andre? Da kan heller de som finner det støtende slutte å oppsøke profilene hvor det skjer. 

Nå snakket ikke jeg om sosiale medier da, men gjerne det: å utelukkende dele din, din eketefelles og dine barns suksess på sosiale medier kaller jeg å trykke egen vellykkethet opp i trynet på andre folk! Jeg deler ikke mye på some, men jeg tenker at dersom jeg deler noe som får andre (venner og slektninger) til å føle seg 'mindre' vil jeg ikke det! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for at dere svarte! Ser at en annen bruker lagde en lignende tråd rett etter meg, da. 

Ts

Gjest Familytree
Skrevet

Nei. Det er normalt, kvinner er vakre og en graviditet er livet selv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...