Gå til innhold

Tragisk «sommerferie» blakk, og deprimert

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter en gigantisk regning ble vi ruinert, og vi har lagt ut bilen for salg i desperat forsøk på å komme oss ut av knipa. Ingen ønsker så langt å kjøpe den, så det tar tid. Neste steg er huset, men vi venter barn så siden vi har pusset opp og ordnet i ett år ønsker vi å beholde huset. Alle sparepenger og feriepenger gikk til regningen som ødela alt! Har spurt familie og svigers om økonomisk støtte, men de mener vi tigger penger så det er uaktuelt for de å hjelpe oss. De mener vi får selge alt i huset framfor å få hjelp av de. De ønsker at jeg og samboer skal gå ifra hverandre så de bidrar nærmest til at vi går ifra hverandre samt krangler mye. Veldig skuffet over de da de har veldig god råd og de har ikke hjulpet oss med noe til babyen. Svigermor har kommet med et muggent håndkle som har ligget i boden hennes, og det er alt.. 

Har blitt deprimert som følge av dette, og jeg sover mye i løpet av en dag. Samboer prøver å glatte over problemet mens inkassodunken blir større og større. Mye av regningene står i mitt navn, da vi har felles økonomi. Har utleie men føler vi driver hotell, og ikke utleie så lite og hente der også:( 

Jeg har vært sykmeldt lenge grunnet dårlig helse, og jeg hadde gledet meg til sommerferie men den ble avlyst. Så satt jeg hjemme mens samboer jobbet og jeg kjeder meg. Har ikke råd til å gå ut å spise en gang, og siden det er dårlig vær sitter jeg bare inne. Hadde gledet meg i 6 måneder til å spise ute på en fin resurant idag men måtte avlyse fordi vi har ikke penger:( Det var det eneste jeg hadde å se fram til etter at ferien ble avlyst.

Jeg kunne tenkt meg å selge huset men samboer nekter. Han mener huset et verdt så mye, selv om det har ikke annet enn ruinert oss fram til nå da eneboligen trenger oppussing konstant og alt av rør og elektrisk er byttet ut. Stadig vekk dukker det opp nye utgifter og jeg blir så lei meg:( 

Beklager, men sitter å griner. Er så lei meg for at det ble slik. Forventer ikke mye, men dette må være den tristeste ferien noensinne. Jeg panter tomflasker for å ha råd til mat.. 

Anonymkode: ede87...984

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Frostrose skrev:

Når dere har pusset opp i et år vil jeg tro at verdien på huset har økt? Da kan dere få en ny verdivurdering og ev. låne mer penger på huset som dere kan bruke på denne regningen. Det er også mulig at boligprisene i området har økt i pris. Da kan dere låne opp på det også. 

Hvilken regning er det forresten som blir så stor, og kommer så overraskende at dere må selge alt? 

Har allerede belånt huset da vi har tatt opp lån for å pusse opp. Så det er uaktuelt.

En regning som avhengte av sikkerheten i huset. Sikringsskap måtte byttes ut fordi det va brannfare, og dette måtte gjøres på dagen. Ble ikke dekt av forsikring eller tidligere eier.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Alle sparepenger og feriepenger gikk til regningen som ødela alt! Har spurt familie og svigers om økonomisk støtte, men de mener vi tigger penger så det er uaktuelt for de å hjelpe oss. De mener vi får selge alt i huset framfor å få hjelp av de. De ønsker at jeg og samboer skal gå ifra hverandre så de bidrar nærmest til at vi går ifra hverandre samt krangler mye. Veldig skuffet over de da de har veldig god råd og de har ikke hjulpet oss med noe til babyen. Svigermor har kommet med et muggent håndkle som har ligget i boden hennes, og det er alt.. 

Har blitt deprimert som følge av dette, og jeg sover mye i løpet av en dag. Samboer prøver å glatte over problemet mens inkassodunken blir større og større. Mye av regningene står i mitt navn, da vi har felles økonomi. Har utleie men føler vi driver hotell, og ikke utleie så lite og hente der også:( 

Jeg har vært sykmeldt lenge grunnet dårlig helse, og jeg hadde gledet meg til sommerferie men den ble avlyst. Så satt jeg hjemme mens samboer jobbet og jeg kjeder meg. Har ikke råd til å gå ut å spise en gang, og siden det er dårlig vær sitter jeg bare inne. Hadde gledet meg i 6 måneder til å spise ute på en fin resurant idag men måtte avlyse fordi vi har ikke penger:( Det var det eneste jeg hadde å se fram til etter at ferien ble avlyst.

Dette høres veldig kjent ut..

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Ginny skrev:

Dette har vi snakket om før TS. Da konkluderte du med at dere egentlig har god råd, og at dere bare må komme dere over kneika akkurat nå. Ja, det koster å pusse opp. Ja, noen ganger må man prioritere selv om det suger. 

Men likevel. Dere sitter med nyoppusset hus, og får snart et barn. At dere ikke kan spise ute nå, eller dra på feire, er bagateller. At svigermor ikke bidrar er synd, men det kommer nok noe senere (og var det ikke en muggen body hun kom med sist? 🤔). 

Ring banken, forklar situasjonen, og slapp av. Og drit i folk som sier dere skal gå fra hverandre pga det her. Og kom over det at ikke familien vil kjøpe babyting til dere. Og folk må slutte å strø rundt seg med depresjonsbegreper, man er ikke deprimert fordi man ikke har råd til ferie fordi man har pusset opp hus!

Ikke alt står forklart her inne da jeg tidligere i sommer mistet et familiemedlem opp i alt. Er derfor deprimert på papiret! Tåler lite og er hormonell i tillegg. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke avhengig av ferie for å leve et godt liv. Har ikke vært på ferie på nesten 4 år, og det gjør meg ingenting. Men skal sies at denne ferien var nøye planlagt og jeg hadde gledet meg mye. Når ferien ble avlyst hadde jeg store planer om å «feriere» i egen by, men når man ikke har råd til å dra ut å spise en gang da er det alvor! 

Vi har snudd på hvert et øre som finnes, og vi avhenger av å selge noe for å klare oss. Skulle ønske huset kunne selges, men samboer nekter. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter en gigantisk regning ble vi ruinert, og vi har lagt ut bilen for salg i desperat forsøk på å komme oss ut av knipa. Ingen ønsker så langt å kjøpe den, så det tar tid. Neste steg er huset, men vi venter barn så siden vi har pusset opp og ordnet i ett år ønsker vi å beholde huset. Alle sparepenger og feriepenger gikk til regningen som ødela alt! Har spurt familie og svigers om økonomisk støtte, men de mener vi tigger penger så det er uaktuelt for de å hjelpe oss. De mener vi får selge alt i huset framfor å få hjelp av de. De ønsker at jeg og samboer skal gå ifra hverandre så de bidrar nærmest til at vi går ifra hverandre samt krangler mye. Veldig skuffet over de da de har veldig god råd og de har ikke hjulpet oss med noe til babyen. Svigermor har kommet med et muggent håndkle som har ligget i boden hennes, og det er alt.. 

Jeg kunne tenkt meg å selge huset men samboer nekter. Han mener huset et verdt så mye, selv om det har ikke annet enn ruinert oss fram til nå da eneboligen trenger oppussing konstant og alt av rør og elektrisk er byttet ut. Stadig vekk dukker det opp nye utgifter og jeg blir så lei meg:( 

Beklager, men sitter å griner. Er så lei meg for at det ble slik. Forventer ikke mye, men dette må være den tristeste ferien noensinne. Jeg panter tomflasker for å ha råd til mat.. 

Jeg får null sympati for deg.

1. Dere har hus, selg det og kjøp noe mindre/ leilighet, eller i verste fall,; selg huset og lei i en periode til dere får spart opp nok EK til å kjøpe igjen, dere er verken de eneste eller de første til å ha gått på en økonomisk blemme.  Vil ikke samboeren din selge, så er dere kanskje ikke de riktige for hverandre. For dere ender opp med å miste huset hvis dere skal fortsette å ha det, mens regningene øker og øker.

Dere har midler i motsetning til folk som verken har det ene eller det andre og i tillegg aldri har råd til å dra på ferie.

2. Det er ingen som skylder dere en dritt, dere har økonomiske problemer? FIKS DET! Babyen er deres ansvar, ikke de andres!

Ta deg sammen! Du har barn! Løsningene er mange, men du velger å sove bort elendigheten. 

Anonymkode: 4c078...5fc

• Liker 38
AnonymBruker
Skrevet

Vi har også byttet sikringsskap. Så stor utgift var det da ikke? 

Anonymkode: 2216a...443

• Liker 29
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alt står forklart her inne da jeg tidligere i sommer mistet et familiemedlem opp i alt. Er derfor deprimert på papiret! Tåler lite og er hormonell i tillegg. 

Selvfølgelig står ikke alt forklart her inne, men vi må nesten forholde oss til det du skriver. Trist å høre om familiemedlemmet ditt, kondolerer. 

Vet alt om hormonell og dårlig råd og bedriten sommer, jeg er i samme situasjon selv. Men, det nytter ikke å grave seg ned i selvmedlidenhet. Hvis du har fått diagnosen depresjon fra legen din, så fortsetter du å ta det derfra med legen. Du blir ikke mirakuløst bra igjen hvis noen gir deg penger, hvis du faktisk er deprimert. 

Denne sommeren ble ikke det dere hadde tenkt. Men snart kommer det en baby, og dere kan legge av penger til sommeren neste år. Så var i år sommeren hvor dere måtte prioritere huset. Sånn er det. Vær glad for at dere slipper å ta med babyen hjem til et hus som ikke er forsvarlig, det kunne vært så fryktelig mye verre...

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1. Dere har hus, selg det og kjøp noe mindre/ leilighet, eller i verste fall,; selg huset og lei i en periode til dere får spart opp nok EK til å kjøpe igjen, dere er verken de eneste eller de første til å ha gått på en økonomisk blemme.  Vil ikke samboeren din selge, så er dere kanskje ikke de riktige for hverandre. For dere ender opp med å miste huset hvis dere skal fortsette å ha det, mens regningene øker og øker.

Dere har midler i motsetning til folk som verken har det ene eller det andre og i tillegg aldri har råd til å dra på ferie.

2. Det er ingen som skylder dere en dritt, dere har økonomiske problemer? FIKS DET! Babyen er deres ansvar, ikke de andres!

Ta deg sammen! Du har barn! Løsningene er mange, men du velger å sove bort elendigheten. 

Dette var veldig svart hvit! 

Skuffende

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Ginny skrev:

Selvfølgelig står ikke alt forklart her inne, men vi må nesten forholde oss til det du skriver. Trist å høre om familiemedlemmet ditt, kondolerer. 

Vet alt om hormonell og dårlig råd og bedriten sommer, jeg er i samme situasjon selv. Men, det nytter ikke å grave seg ned i selvmedlidenhet. Hvis du har fått diagnosen depresjon fra legen din, så fortsetter du å ta det derfra med legen. Du blir ikke mirakuløst bra igjen hvis noen gir deg penger, hvis du faktisk er deprimert. 

Denne sommeren ble ikke det dere hadde tenkt. Men snart kommer det en baby, og dere kan legge av penger til sommeren neste år. Så var i år sommeren hvor dere måtte prioritere huset. Sånn er det. Vær glad for at dere slipper å ta med babyen hjem til et hus som ikke er forsvarlig, det kunne vært så fryktelig mye verre...

Ja, det er sant! 

Håper neste sommer blir litt bedre:) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har også byttet sikringsskap. Så stor utgift var det da ikke? 

Anonymkode: 2216a...443

Vi har flere og det hadde brannskader i veggen, måtte derfor åpnes opp og fikse alt! Veldig synd og sykelig dyrt 

Skrevet

Skuffende

Det var saklig og konstruktivt!

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Babyen er deres ansvar, og ikke andres. Fiks det..😂

Lurer på hvilken «ressurs» besteforeldre hadde vært om alle hadde disse holdningene som deg. Dette blir litt vel strengt og usympatisk for min del. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, MarianneE skrev:

Det var saklig og konstruktivt!

Ok

AnonymBruker
Skrevet

Skuffende

Nei det er ikke svart/hvitt, det er realiteten. Når livet butter imot og det er barn i bildet så skal man ta seg sammen fremfor å legge seg ned for å grine evt. sove.

Det at dere har en økonomiske utfordringer akkurat nå, som ikke en gang er permanente og derfor ikke får reist på ferie eller spist på en dyr restaurant er en bagatell og ikke minst et hån mot folk som faktisk er i dyp økonomisk sh*t.

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Dere har en inkassobunke som blir større og større, samtidig som dere hadde planer om å gå ut for å spise?

Anonymkode: 22336...411

• Liker 41
Skrevet

Ja, det er sant! 

Håper neste sommer blir litt bedre:) 

Neste sommer er denne glemt 😊 Og hvis du har litt flaks så bor du i en del av landet som har bedre klima enn meg, og da kan hjemmesommer være helt greit 😊 

Men, ta kontakt med banken for å få dere over kneika, ikke la ting gå til inkasso. Det er bare en kneik, ikke en avgrunn eller et sort hull. Dette ordner seg 😊

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dere har en inkassobunke som blir større og større, samtidig som dere hadde planer om å gå ut for å spise?

Anonymkode: 22336...411

Her blir det mer angrep en forståelse. Det er derfor av avlyste. 

Kommer nok til å selge huset så da klarer vi oss mer enn nok. Bare synd da vi har jobbet mye med det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...