Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jeg blir snart 21 år og er vert uføre for 1 år nå og jeg bor med foreldre og faren min sier har har tenkt å gå til nansmann for han ønsker å få MINE penger overført på hans konto, av de pengene jeg får gir jeg 9000 til dem hver måned siden jeg bor hjemme, men han vil ha resten for han mener jeg ikke er flink til å spare.. mens jeg har penger på sparekonto.. og at han vil kontrollere meg/pengene.. er han min verge vis jeg bor med dem?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Og du betaler for mykje allerede. Finst billigere leilighet å bo i en det der. Flytt

Anonymkode: 44514...7e3

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Nei... Du har ikke verge med mindre du er gjort umyndig og har fått oppnevnt en verge. Å bo hos noen gjør dem ikke til vergen din.. 

Flytt, da vel. 

Anonymkode: 453bc...fc8

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

9000 :hakeslepp: Hadde flyttet på flekken, finnes mange andre plasser du kan bo som er mye rimeligere. Og nei så lenge du er over 18 er han ikke din verge.

AnonymBruker
Skrevet

Flytt på krisesenter. Økonomisk vold og psykisk mishandling

Anonymkode: d3478...f7d

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei. Og du betaler for mykje allerede. Finst billigere leilighet å bo i en det der. Flytt

Anonymkode: 44514...7e3

Det spørs om ikke far dekker mer enn bare "husleia" 😉 Leier man en plass er ikke mat etc. med i leia for å si det slik... Men hvis ts mener hun får en dårlig deal er det jo bare å flytte ut, problemet løst. 

Anonymkode: 6afee...b55

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, share123 skrev:

hei jeg blir snart 21 år og er vert uføre for 1 år nå og jeg bor med foreldre og faren min sier har har tenkt å gå til nansmann for han ønsker å få MINE penger overført på hans konto, av de pengene jeg får gir jeg 9000 til dem hver måned siden jeg bor hjemme, men han vil ha resten for han mener jeg ikke er flink til å spare.. mens jeg har penger på sparekonto.. og at han vil kontrollere meg/pengene.. er han min verge vis jeg bor med dem?

På tide å flytte hjemmefra vel?

Anonymkode: 98e1b...36c

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor i all verden betaler du, som er ufør, 9000,- for å bo hjemme hos din far og mor i en alder av 21? Verste jeg har hørt på lenge. Det er jo et ran. 

Nei, han er ikke din verge, han bestemmer ikke over dine penger. Aldri gi han tilgang til dem heller. 

Pakk snippvesken og finn deg en annen og billigere plass å bo. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Luna Llena skrev:

9000 :hakeslepp: Hadde flyttet på flekken, finnes mange andre plasser du kan bo som er mye rimeligere. Og nei så lenge du er over 18 er han ikke din verge.

Spørs hva som er inkludert i de 9000,- Hvis hun skal flytte for seg selv så kommer hun ikke langt med 9000,- til husleie, strøm, mat, rengjøringsmidler, bleier, shampo mm. Og i følge alle tidligere tråder hun har opprettet, så tror jeg nok hun trenger en del hjelp og avlastning til barnet sitt også. Det er heller ikke så lett tilgjengelig hvis hun flytter.

Anonymkode: 34891...5f7

• Liker 6
Gjest Familytree
Skrevet

Du er av alder. Kan du være ansvarlig for kontoen?

Skrevet
19 timer siden, share123 skrev:

Nei.

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt.

Kragebein, adm

AnonymBruker
Skrevet
På 5.7.2019 den 16.37, AnonymBruker skrev:

Spørs hva som er inkludert i de 9000,- Hvis hun skal flytte for seg selv så kommer hun ikke langt med 9000,- til husleie, strøm, mat, rengjøringsmidler, bleier, shampo mm. Og i følge alle tidligere tråder hun har opprettet, så tror jeg nok hun trenger en del hjelp og avlastning til barnet sitt også. Det er heller ikke så lett tilgjengelig hvis hun flytter.

Bleier?

Det står jo ingen plass at ts har barn?

Om man ikke er så nøye på hvor man  bor, kan man få leie til en billig penge.TV/Internett, strøm og andre utgifter som du never kommer også i tillegg. 

Det blir fort over 9000kr. 

Så om foreldrene betaler alt for ts, er ikke 9000 så ille likevel.

Anonymkode: 39258...fc4

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bleier?

Det står jo ingen plass at ts har barn?

Om man ikke er så nøye på hvor man  bor, kan man få leie til en billig penge.TV/Internett, strøm og andre utgifter som du never kommer også i tillegg. 

Det blir fort over 9000kr. 

Så om foreldrene betaler alt for ts, er ikke 9000 så ille likevel.

Anonymkode: 39258...fc4

Det står kanskje ikke i denne tråden, men i alle de andre trådene ts har laget. Der er gjennomgangstemaet problemer med barnefar, samvær, mekling osv. Og i disse andre trådene er det veldig tydelig at hun trenger litt hjelp i dagliglivet og derfor regner jeg med at foreldrene står for handling til både mor og barn. Inklusive bleier og alt annet. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...