AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #1 Skrevet 5. juli 2019 Jeg har vært sykemeldt 100 % i noen uker, har nå vært 70 % sykemeldt til og med i dag. Var derfor hos legen i dag, som skrev videre sykemelding. Når jeg nå går inn på NAV, står det at sykemeldingen gjelder fra og med 8 juli, altså mandag. Jeg jobber turnus som innebærer helgejobbing, selv om jeg ikke skulle ha jobbet denne helgen. Er sykemeldingen dermed feil? Skulle datoen gjeldt f.o.m. i dag 5 juli, eller kan jeg bruke den som legen har skrevet, som er gjeldende fra 8 juli? Anonymkode: 38774...0fd
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #2 Skrevet 5. juli 2019 Oi, siden du jobber helg skulle jeg tro du må ha en for helgen også. Anonymkode: 5b69f...4d6 1
Ny Bruker Skrevet 6. juli 2019 #3 Skrevet 6. juli 2019 Gå til legen på mandag, forklar situasjonen og be han rette opp.
Frostrose Skrevet 6. juli 2019 #4 Skrevet 6. juli 2019 Den er feil. Du trenger ikke å gå innom legen for å rette opp. Bare send en mld over nett eller ring. Legen min har hatt flere slike blundere i det siste (sykemeldt i ulike grader med svangerskapsproblemer), og da har han sendt inn ny sykemelding. Den gamle må du takke nei til selv på nav sine sider.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #5 Skrevet 6. juli 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært sykemeldt 100 % i noen uker, har nå vært 70 % sykemeldt til og med i dag. Var derfor hos legen i dag, som skrev videre sykemelding. Når jeg nå går inn på NAV, står det at sykemeldingen gjelder fra og med 8 juli, altså mandag. Jeg jobber turnus som innebærer helgejobbing, selv om jeg ikke skulle ha jobbet denne helgen. Er sykemeldingen dermed feil? Skulle datoen gjeldt f.o.m. i dag 5 juli, eller kan jeg bruke den som legen har skrevet, som er gjeldende fra 8 juli? Anonymkode: 38774...0fd Når du er langtidssykemeldt skal sykemeldingen gå fra dato til dato uten opphold. Kan legen eller du ha sett feil på datoen tom fra forrige sm? Ring legen på mandag eller send ekonsultasjonsmelding. Anonymkode: 09763...ba9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå