waco Skrevet 30. august 2002 #1 Skrevet 30. august 2002 Jeg har alltid lurt på hvorfor kvinner fremprovoserer utroskap. Det gjør de med væremåte, alle har sett hvordan jenter på discogulvet kaster truse bare dem ser en giftering. En giftering på mannes finger er det beste sjekketrikset som finnes. Så hvorfor fordømmer dere ”resirkuleringer” når dere er dere selv verst. Jeg vet og mine kamerat vet hvorfor de er utro, og en ting er de sikker på, man bør tenke minst mulig på om dama de er utro. Det kan dere like å være som å ikke å være som Shakespire så fint formulerte det. To be or not to be. Hvis en gutt har mistanke om at dama trener seksuelle karmastillinger med din bestevenn, så er det best å la være å spekulere videre. Hvorfor er det sånn, Waco? Det man ikke vet har man heller ikke vondt av, man ”vet” ikke om personen du er sammen med er utro, med mindre man ser hu i senga med naboen, eller på webcam. Hvorfor forsure et forhold? Basert kun på mistanker, rykter og spekulasjoner. Det ødelegger i hvert fall idyllen i parforholdet. Er det ikke bedre å være lykkelig som uviten, eller må man mistenkgjøre absolutt alt mulig, vel så ringer ukjente menn stadig vekk, men veit dere hvor mange ganger jeg har slått feil nummer? Ikke alt trenger være utroskap. Men damer liker jo å leke nancy drew og ”murder she wrote” dama. Dere trenger spenning i hverdagen deres, det er det som kjeder dere. Hør på meg, et godt råd få dere hobbier, i stedet for å lag intriger, dere tror vi alle er en del av en femkant eller kan noen av dere forklare dere hysteriske massesuggesjon om utroskap, deres egen fordømmelse, og samtidig gjørelse. Waco Vi visste jo at det er de største skeptikerne som har de værste svin på skogen. Ingen skremmer deg så mye som deg selv.
Kid-a Skrevet 30. august 2002 #2 Skrevet 30. august 2002 Bør det ikke være sånn at man holder seg unna andre damer i respekt for den dama man er gift med?? Eller hva synes du, Waco?? Uansett hvilken fristerinne det måtte være som kaster trusa. Hmm... er det jeg eller er det du som har misforstått??
waco Skrevet 30. august 2002 Forfatter #3 Skrevet 30. august 2002 Hallo. Nå snakker jeg om den andre veien. Hva vi gutter mener. Hva bør man oppfatte? Er det ikke bedre å ha et lykkelig parforhold hvor man tror begge er trofaste istedetfor et forhold der man begge mistenker den andre for utroskap når det ikke har skjedd? Jeg liker heller ikke utroskap akkurat sånn alle mennesker. Jeg prøver bare å forstå hvorfor det skjer. Waco
Tusenfryd Skrevet 30. august 2002 #4 Skrevet 30. august 2002 Her tar man for gitt at utroskap vil skje i et forhold. Det tror ikke jeg - det sparer meg for mange sorger og vonde tanker. Du generaliserer kvinnen også, Waco, og gjør da endelig det Men et råd for helgen, prøv å unngå akkurat det, det vil nemlig også spare deg for mange sorger og vonde tanker. Og så til hele problemstillingen om utroskap, enten det er fra guttas eller jentas synspunkt; Det er et helvete å bli bedratt, og det er noe man ikke skal gjøre mot noen - og i hvert fall ikke den man er glad. Ha nå en deilig helg med din kjære - enten du er hankjønn eller hunkjønn - gresset er ikke grønnere på den andre siden av gjerdet.
Gjest Anonymous Skrevet 30. august 2002 #5 Skrevet 30. august 2002 Det er flere grunner til at det skjer: -kvinnen i et parforhold kjeder seg -mannen i et parforhold kjeder seg -noen kvinner bryr seg fint lite om hva mannen vil føle dersom hun hadde en annen. -noen menn bryr seg fint lite om hva kona vil føle dersom han hadde en annen. -Noen kvinner er veldig flinke til å friste -noen menn er veldig flinke til å friste -noen kvinner er veldig lettlurte -noen menn er veldig lettlurte -noen kvinner ser ikke noe galt i å ha et forhold på si' -noen menn ser ikke noe galt i å ha et forhold på si' Håper det hjalp litt.....
Mistyen Skrevet 30. august 2002 #6 Skrevet 30. august 2002 Dette slår jo begge veier Waco, og om du vil snakke om damer som er utro, vil jeg snakke om menn som er det. Det er vel ingen som i utgangspunktet - med respekt for seg selv - som går inn i et forhold og har planer om å være utro. Men tydeligvis kan det oppstå situasjoner som gjør at man tar spranget over i en annen manns/kvinnes seng. Spør en person som har vært utro. H*n kan veldig sjelden forklare hvorfor. Klisjeen blir "det bare skjedde", "jeg var så full" etc... Jeg er absolutt ikke noen "tilhenger" av utroskap, enetn det gjelder menn eller kvinner, har aldri bedratt noen av mine kjærester, men har blitt bedratt selv. Så jeg kan snu det helt rundt å spørre; hvorfor er dere menn så dumme , at dere kaster buksa bare et kvinnemenneske ser på dere litt lenger enn tre sekunder???? Jeg har nemlig sett menn - både med og uten giftering - gnikket seg inntil jenter på dansegulvet, i håp om å få respons, enten på den ene eller andre måten......
Kid-a Skrevet 30. august 2002 #7 Skrevet 30. august 2002 Jada, jeg forstår... hehe.... Det jeg skrev gjelder begge veier, gjør det ikke?? Hmmm... noen ganger er du ufattelig vanskelig, men nå synes jeg du var... ehem... uvanlig lett og grei å ha med å gjøre etter hvert. Kaster inn håndkleet etter et eneste innlegg... Hehe, morsomt... Kos deg (med måte) på byen i kveld!!!
*Lillian* Skrevet 30. august 2002 #8 Skrevet 30. august 2002 Kvinner fremprovoserer utroskap? Menn gjør vel det like så mye! Jeg har aldri kasta trusa på dansegulvet fordi jeg så en fyr med giftering.. Har forsåvidt aldri kasta trusa på dansegulvet uansett.... Selvsagt er det bedre å ha et lykkelig uvitende parforhold enn et hvor man går og mistenker den andre for å ha svin på skogen... Ingen som planlegger å være utro, tror jeg... Men har det først skjedd en gang så er det vel lettere at det skjer igjen... Dessuten er det noe med det at ingen går inn i et forhold med tanke om at de skal være utro i forholdet... waco prøver å forstå hvorfor utroskap skjer? Vel, det skal jeg forklare deg, enkelt og greit.... To mennesker møtes, hvorpå den ene (kanskje begge) er i et annet forhold. Men disse to møtende menneskene tenner på hverandre på ett eller annet vis, det er en seksuell spenning mellom dem... De har ikke verken motivasjon eller vilje nok til å stå imot.. Ikke i alle tilfeller alkohol er innblandet, men edru eller full... Man verken vil eller kan stå imot den sjansen man får... Da skjer det, enkelt og greit! Noen gjør det kun den ene gangen og reiser hjem med bekksvart samvittighet... Noen gjør det mer, enda samvittigheten gnager dem... Mens andre igjen, de har kanskje ikke samvittighet i det hele tatt... Det man ikke vet har man heller ikke vondt av, man ”vet” ikke om personen du er sammen med er utro, med mindre man ser hu i senga med naboen, eller på webcam. Hvorfor forsure et forhold? Basert kun på mistanker, rykter og spekulasjoner. Det ødelegger i hvert fall idyllen i parforholdet. Er det ikke bedre å være lykkelig som uviten, eller må man mistenkgjøre absolutt alt mulig, vel så ringer ukjente menn stadig vekk, men veit dere hvor mange ganger jeg har slått feil nummer? Akkurat, det man vet har man ikke vondt av... Det er jeg veldig enig i... Man trenger jo ikke være utro, men det er faktisk noe i den klisjeen om at "det bare skjer"... Du har slått feil nummer mange ganger, og du er vel ikke alene om det... Men jeg skjønner ikke helt hva det hadde med saken å gjøre? *treg* Noen sjalue samboermenn som har blitt mistenksomme fordi en ukjent fyr ringer... hehe.... Ja, det er dems problem.... :blunke: Man skal være litt forsiktig med å fordømme andre som er utro... Plutselig står man der selv og har tatt skrittet over grensen.. Du greide bare ikke stå imot den sjarmøren som hadde alt som skulle til... Du ville gjerne oppleve litt spenning også... Så -PANG- du har vært utro... Og du som fordømte alle som har vært det før deg... Da står du der og føler deg litt teit... Selvsagt er det den som er utro mot sin kjæreste som er det svarte fåret.. Det er ikke den single som skal klandres. Det er den som faktisk er i et fast forhold som gjør noe galt... Den single har egentlig ikke gjort noe galt... Det er noe mange "forsmådde" kjærester gjør feil.. De klandrer den single personen som var med den opptatte personen... Men det er vel den som var utro mot sin kjæreste som har gjort noe galt... Uansett får vi alle huske på; - It takes two to tango....
*Lillian* Skrevet 30. august 2002 #9 Skrevet 30. august 2002 :oops: ...innlegget mitt over ble litt rotete og ehm... kaotisk... men jeg er vel litt inhabil til å svare på det, så jeg får vel bare la det stå... Dere skjønte forhåpentligvis hva jeg mente og hvor jeg ville hen....
Kid-a Skrevet 30. august 2002 #10 Skrevet 30. august 2002 Neida, vennen... det var så fint atte... Men hvor er waco hen???
Gjest Duchess Skrevet 30. august 2002 #11 Skrevet 30. august 2002 det er nok ikke bare oss damer som synes de som er opptatt er attraktivt. jeg for min del syns ikke det er attraktivt, da holder jeg meg unna. Merka jo det da jeg var forlova, det var så absolutt ikke noe hinder for mange. Spilte ingen rolle det. Tydeligvis mange som ikke bryr seg om om de ødelegger andres forhold. er vel mer spennende da, å prøve å nedlegge noen som alt er opptatt. patetisk.
Bettie Skrevet 30. august 2002 #12 Skrevet 30. august 2002 Utroskap er vel likelig fordelt mellom menn og kvinner, er min erfaring. Og grunnene til at man begår utroskap er utallige (sjelden noen "gode") Jeg mener at når man går inn i et forhold, så tar man noen valg, og et av dem er om man vil eller ikke vil satse på forholdet. Vil man det, blir neste valg om man vil eller ikke vil stole på den personen som man har et forhold til. Velger man tvil, har forholdet neppe livets rett. Har man tillit, leter man ikke etter tegn på f.eks. utroskap. Nå er det en viktig side med tillit, og det er at det tar tid å opparbeide den, men bare et øyeblikk å ødelegge den. Skulle det så skje at partneren er utro, og dette er et såkalt "enkelttilfelle", så er det egoistik av partneren å avsløre det. Det letter kanskje samvittigheten, men kan ødelegge forholdet. Jeg mener at da får heller partneren lide under sin dårlige samvittighet i stillhet! Så, ja - man har ikke vondt av det man ikke vet. Men du kan også væe temmelig sikker på at en eller annen "god venn" vil fortelle deg det du ikke vet.... sånn nesten bare på pur f...skap
*Lillian* Skrevet 30. august 2002 #13 Skrevet 30. august 2002 Men du kan også væe temmelig sikker på at en eller annen "god venn" vil fortelle deg det du ikke vet.... sånn nesten bare på pur f...skap Kan nesten høres ut som om du har opplevd det, Bettie? ....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå