Gå til innhold

Slanke seg med lavt stoffskifte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lavt stoffskifte og prøver å gå ned i vekt. Har prøvd alt, vekta står bom stille. Uansett. Jeg trener kondisjon og styrke tre til fire ganger i uka, har kuttet betydelig ned på mengde mat, men neida. Ingenting hjelper. Går opp av å gå på levaxin, men kan ikke akkurat kutte den ut. For å holde vekta må jeg ligge på rundt 1200 kalorier om dagen, for å slanke meg - rundt 800-1000. Det er jo ikke et liv. Men jeg ønsker jo å se slank og spenstig ut. Noen med samme erfaring?

Anonymkode: 066a7...896

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har lavt stoffskifte og prøver å gå ned i vekt. Har prøvd alt, vekta står bom stille. Uansett. Jeg trener kondisjon og styrke tre til fire ganger i uka, har kuttet betydelig ned på mengde mat, men neida. Ingenting hjelper. Går opp av å gå på levaxin, men kan ikke akkurat kutte den ut. For å holde vekta må jeg ligge på rundt 1200 kalorier om dagen, for å slanke meg - rundt 800-1000. Det er jo ikke et liv. Men jeg ønsker jo å se slank og spenstig ut. Noen med samme erfaring?

Er du godt nok regulert i ditt stoffskifte? 

Ellers er hypothyreose og slanking noe som skjelden passer sammen. 

Anonymkode: d263d...3bc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I feel yah.. livskvaliteten ble bedre med levaxin,  men kroppen er like fet.  Er vanskeligere å gå ned i vekt nå enn Om jeg hadde blitt medisinert tidsnok før jeg la på meg så mye.. 

Stå på, spis fornuftig og la det gå en liten faen i deg hvor du bare beiner på og gir gass!

Anonymkode: 701bb...88c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du godt nok regulert i ditt stoffskifte? 

Ellers er hypothyreose og slanking noe som skjelden passer sammen. 

Anonymkode: d263d...3bc

Så jeg må bare innfinne meg med at jeg forblir feit? Nei, er ikke godt regulert, da jeg ikke har noe særlig utbytte av levaxin i det hele tatt. 

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at det er ekstremt viktig å ha høy nok dose stoffskiftemedisin dersom man i det hele tatt skal tenke på å gå ned i vekt. Jeg har gått ned mye, gjennom å spise veldig, veldig lite over lengre tid. Dette ble gjort i samråd med lege, men så lavt kcal-inntak er det ikke lov å snakke om på KG 😉 Doseringen måtte justeres underveis, som førte til at jeg ble underdosert en periode, og da var det komplett umulig å gå ned i vekt, uansett om jeg fortsatt lå veldig lavt på matinntaket. Men det sier seg kanskje selv når man kan gå over en uke uten å gå på do, og i tillegg sover minst halve døgnet...

Anonymkode: fd91d...7b9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har vært der du er nå. For min del var det intermittent fasting og smartkarbo som var tingen. Måtte også kutte sukker og gluten for å klare å gå ned. Noen har samme problemet med melk. Men gikk ned 14 kg etter at jeg begynte med dette. Les deg godt opp før du begynner, og meld deg gjerne inn i ulike fb-geunner for råd og støtte.

Anonymkode: 87266...2eb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fb-grupper 😂

Anonymkode: 87266...2eb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor bytter du ikke fra Levaxin til et annen type medisin? Jeg gikk ned 15 kilo da jeg gjorde det. 

Anonymkode: f25f6...75c

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så jeg må bare innfinne meg med at jeg forblir feit? Nei, er ikke godt regulert, da jeg ikke har noe særlig utbytte av levaxin i det hele tatt. 

Blir du ikke skamsjuk da? 

Anonymkode: 6c6bd...b63

AnonymBruker
Skrevet

Medisinsk forskning sier at stoffskiftet kan være grunn til vektøkning, men ikke mer enn 2-3 kg...

Anonymkode: 9af6c...936

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor bytter du ikke fra Levaxin til et annen type medisin? Jeg gikk ned 15 kilo da jeg gjorde det. 

Hvilken medisin byttet du til?

AnonymBruker
Skrevet

Men hva faen skal vi gjøre vi med lavt stoffskifte da?? Bare være feite? 😳 Når man spise ett minimum med kcal. i tillegg. Hva feiler det kroppen egentlig når den nekter og forbrenne fett? 

Anonymkode: 99a00...7e5

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken medisin byttet du til?

Armor Thyroid. Fastleger kan sjelden noe særlig om stoffskiftet. Bestill time på Balder klinikken. Der får du hjelp!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Armor Thyroid. Fastleger kan sjelden noe særlig om stoffskiftet. Bestill time på Balder klinikken. Der får du hjelp!

Er det ikke mye lettere å bli feil-dosert på t3 da? t3 er jo mye sterkere enn t4/levaxin. Dessuten: går du ikke på levaxin og? Trodde man bare kombinasjonsbehandlet med t3? 

Anonymkode: 6c6bd...b63

Skrevet

rett opp evt andre ubalanser i kroppen før du tenker vekttap, godt regulerte stoffskiftehormoner, t4 og t3 , og sjekke anti-tpo tilfelle årsaken er hashimoto's. Jojo-slanking med lavkalori dietter over tid vil ha en negativ effekt på t3 som er det aktive hormonet

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk ned 13kg første måned på levaxin 🤷🏼‍♀️ Etter ca. 10 måneder hadde jeg gått ned 50kg. Så fikk jeg skjoldbruskkjertelkreft og gikk opp en god del igjen etter operasjonen. Nå er jeg riktig medisinert og jobber med å gå ned i vekt igjen. 

Jeg passer på porsjoner og trener 2-3 ganger i uka. Jeg har en fysisk jobb, så jeg orker rett og slett ikke mer trening. Blir så sliten i kroppen, og får veldig lite ut av øktene. Det hjelper å spise ekstra protein for å holde på metthetsfølelsen. Blir ekstremt oppblåst av brød, ris og pasta så jeg kuttet ut det 5 dager i uka. Spiser havregrøt til frokost hver dag. Riktig levaxinbehandling hjalp å stagge søtsuget, så jeg spiser ikke noe særlig sukker/søtt lenger. 

Anonymkode: 27eda...885

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...