AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #1 Skrevet 5. juli 2019 Hei! Hva er deres erfaringer med master og venteliste? Skjønner det er særdeles varierende betingelser rundt dette. Jeg har søkt på en master hvor snittet var 30,03 i fjor. Jeg har 36,20. De har tatt en foreløpig beregning hvor jeg er på venteplass nr 2. Nr 1 på venteplass har snitt 3,8 (foreløpig fordi de har ikke beregnet alle vitnemål med de ettersendte resultatene enda). Kan virkelig snittet gå fra 3,0 til OVER 3,6 på et år? Er ikke en ny master og heller ikke på et populært studiested i landet (ikke universitet engang, høyskole..) de sier at den endelige justeringen av listen vil komme i løpet av neste uke men er så spent og nervøs......:( Anonymkode: 7100b...7ff
solmåneogstjerner Skrevet 5. juli 2019 #2 Skrevet 5. juli 2019 Tror du kommer inn. Er alltid noen som takker nei. Dette er lokalt opptak, ikke sant? Da søker mange på flere forskjellige, og så bestemmer seg etterpå hvilket program de velger, av de som de kom inn på. Men jeg skjønner ikke helt det med at det er foreløpige tall? Hvorfor går de ut med det når de ikke er ferdige? Lykke til! 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #3 Skrevet 5. juli 2019 1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev: Tror du kommer inn. Er alltid noen som takker nei. Dette er lokalt opptak, ikke sant? Da søker mange på flere forskjellige, og så bestemmer seg etterpå hvilket program de velger, av de som de kom inn på. Men jeg skjønner ikke helt det med at det er foreløpige tall? Hvorfor går de ut med det når de ikke er ferdige? Lykke til! Takk for gode ord. Er veldig nervøs. Lokalt opptak ja! Nei det kan du si. De gjør et foreløpig opptak hvor de vurderer karakterene som er kommet inn FØR 1 juli. Her er jeg nå på venteliste nr 2. På denne nye beregningen tar de med de som har ettersendt dokumentasjon hvis de har fullført utdanning i vår. Er helt utrolig hvis snittet kan gå fra 30,03 til over 3,8 på et år Anonymkode: 7100b...7ff
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #4 Skrevet 5. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk for gode ord. Er veldig nervøs. Lokalt opptak ja! Nei det kan du si. De gjør et foreløpig opptak hvor de vurderer karakterene som er kommet inn FØR 1 juli. Her er jeg nå på venteliste nr 2. På denne nye beregningen tar de med de som har ettersendt dokumentasjon hvis de har fullført utdanning i vår. Er helt utrolig hvis snittet kan gå fra 30,03 til over 3,8 på et år Anonymkode: 7100b...7ff PS! De venter 60 vitnemål for de som har fullført utdanning nå. og da er de som takker nei til tilbudene ikke tatt med enda. Anonymkode: 7100b...7ff
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #5 Skrevet 5. juli 2019 Er du sikker på at det i det hele tatt blir tatt opp studenter fra ventelisten? Der jeg jobber er det flere studieprogram hvor det ikke gjøres. Dersom det er 20 studieplasser, så gis det kanskje 35 tilbud. Det vil i så fall si at veldig mange skal takke nei før det blir aktuelt å gi flere tilbud. Anonymkode: 57f0b...232
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #6 Skrevet 5. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du sikker på at det i det hele tatt blir tatt opp studenter fra ventelisten? Der jeg jobber er det flere studieprogram hvor det ikke gjøres. Dersom det er 20 studieplasser, så gis det kanskje 35 tilbud. Det vil i så fall si at veldig mange skal takke nei før det blir aktuelt å gi flere tilbud. Anonymkode: 57f0b...232 Det er x antall som må takke ja. Hun hadde ikke oversikt over hvor mange som måtte si nei men de tok inn flere. men saken er at jeg er kun på foreløpig venteliste. De har ikke justert inntakslisten 100% fordi de skal beregne 60 vitnemål som er kommet inn 1 juli. Så jeg er på venteplass nr.2 på den foreløpige listen. og heller har ingen takket nei enda. så det kommer vel også noen som gjør. Anonymkode: 7100b...7ff
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #7 Skrevet 5. juli 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du sikker på at det i det hele tatt blir tatt opp studenter fra ventelisten? Der jeg jobber er det flere studieprogram hvor det ikke gjøres. Dersom det er 20 studieplasser, så gis det kanskje 35 tilbud. Det vil i så fall si at veldig mange skal takke nei før det blir aktuelt å gi flere tilbud. Anonymkode: 57f0b...232 Men et spørsmål siden du da jobber på en høyskole/universitet. Erfaringsmessig er det ofte det skjer at et snitt går fra 3,0 til 3,6 på et år? Som sagt: ikke populært studiested, ikke universitet - det er høyskole. Anonymkode: 7100b...7ff
Hvem er dette? Skrevet 5. juli 2019 #8 Skrevet 5. juli 2019 (endret) Trolig vil du det.. Endret 18. august 2019 av Hvem er dette?
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #10 Skrevet 6. juli 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Men et spørsmål siden du da jobber på en høyskole/universitet. Erfaringsmessig er det ofte det skjer at et snitt går fra 3,0 til 3,6 på et år? Som sagt: ikke populært studiested, ikke universitet - det er høyskole. Anonymkode: 7100b...7ff Ofte nei, men det skjer av og til merkelige endringer i poenggrenser. Noen ganger opp og noen ganger ned. Anonymkode: 57f0b...232
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #11 Skrevet 6. juli 2019 Husk at snittet fra i fjor er etter SISTE opptaksrunde. Helt vanlig at første opptaksrunde fremstår som høyere. Anonymkode: f5f4b...3aa 5
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #12 Skrevet 6. juli 2019 På master (to årig) er det mange som søker og trekker seg. Jeg tror sannsynligheten er stor for at du kommer inn. Jeg kom inn på master i fjor på NTNU og jeg var på venteliste nr 16 og ei annen var på venteliste nr 22 og kom inn! Anonymkode: 26691...34f
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #13 Skrevet 6. juli 2019 I fjor sto jeg på 70. plass på venteliste, men kom inn i august. Alt går an.. 😅 Anonymkode: dfc07...648 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #14 Skrevet 6. juli 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: På master (to årig) er det mange som søker og trekker seg. Jeg tror sannsynligheten er stor for at du kommer inn. Jeg kom inn på master i fjor på NTNU og jeg var på venteliste nr 16 og ei annen var på venteliste nr 22 og kom inn! Anonymkode: 26691...34f ❤️ takk!!! Er to årig jeg søker på:) Anonymkode: 7100b...7ff
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #15 Skrevet 8. juli 2019 På 6.7.2019 den 21.32, AnonymBruker skrev: På master (to årig) er det mange som søker og trekker seg. Jeg tror sannsynligheten er stor for at du kommer inn. Jeg kom inn på master i fjor på NTNU og jeg var på venteliste nr 16 og ei annen var på venteliste nr 22 og kom inn! Anonymkode: 26691...34f Husker du når du fikk svar i fjor? Jeg søker NTNU, og klarer nesten ikke holde meg fra å sjekke mail og søknadsweb annenhver time.. Anonymkode: 0c268...9df
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #16 Skrevet 8. juli 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Husker du når du fikk svar i fjor? Jeg søker NTNU, og klarer nesten ikke holde meg fra å sjekke mail og søknadsweb annenhver time.. Anonymkode: 0c268...9df Fikk svar 12. juli at jeg var på venteliste. 20.juli fikk jeg svar at jeg kom inn, etter at folk hadde takket ja/nei til hovedopptaket. Hun som var på venteliste nr 22 fikk ikke vite at hun kom inn før en uke før skolestart som var rundt 10. August. Anonymkode: 26691...34f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå